Gå til innhold

I disse dyretider...

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Nei, nå går jeg ikke og tenker så mye på hvordan jeg var for ti år siden. Men det hender jo man møter på situasjoner som minner om tidligere situasjoner, og legger merke til hvor annerledes man tenker om det enn man gjode før.

Ta f.eks sjekking: Nå går jeg rett på, hekter kroken og haler inn fangsten, mens når jeg var yngre safet jeg og gikk glipp av mange sjangser :-)

(nei, det der var ikke veldig alvorlig ment)

"........................................"

He, he. Da tar jeg sjekkerådet, og slenger ut snøret i morgen. Rett i øyet og drar han over ripa.

Så slipper jeg å tenke på at jeg gikk glipp av det, liksom.

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

47

• flisa

23

• Mr Kahn

17

• shandy

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jo, takk for den :P

Ok, da.

Fib(10) er fibonachi-tall nr. 10. Et fibonachi-tall er et tall som er produktet av de to foregående tallene, og man starter på null. Altså: 0 1 1 2 3 5 o.s.v.

% er modulus, eller restdivisjon. Altså: 11 % 10 = 1. (11 / 10 = 1, med 1 i rest).

Eller jeg kan spare deg for bryet ved å regne det ut for deg:

Fib(10)-(Fib(10)%10)

= 34 - (34%10)

= 34 - 4

= 30

:-)

"....................................."

Skrevet

He, he. Da tar jeg sjekkerådet, og slenger ut snøret i morgen. Rett i øyet og drar han over ripa.

Så slipper jeg å tenke på at jeg gikk glipp av det, liksom.

"Så slipper jeg å tenke på at jeg gikk glipp av det, liksom."

Ja, de sier jo at det er bedre å angre på ting man har gjort enn på ting man ikke har gjort. Jeg jobber litt med akkurat den selv, må jeg si :-)

"...................................."

Skrevet

Ja, det er ikke alle som tåler min form for godmodig ment humor....

Det verste for meg er å bli oppfattet som slem.

Du legger altså vekt på hvordan folk oppfatter deg? :-)

Joda, er nok greit å gjøre det - til en viss grad, ihvertfall. Det er ihvertfall noen ting man absolutt ikke vil bli oppfattet som.

Gjest Daisy
Skrevet

"Så slipper jeg å tenke på at jeg gikk glipp av det, liksom."

Ja, de sier jo at det er bedre å angre på ting man har gjort enn på ting man ikke har gjort. Jeg jobber litt med akkurat den selv, må jeg si :-)

Men det som er tricky er jo (i sjekkesammenheng) at det er flere måter å angripe fisken på. Og velger man fluefiske, skal du banne på at det hadde gått bedre med hov.

Og da kan man angre på DET.

Skrevet

Nei, nå går jeg ikke og tenker så mye på hvordan jeg var for ti år siden. Men det hender jo man møter på situasjoner som minner om tidligere situasjoner, og legger merke til hvor annerledes man tenker om det enn man gjode før.

Ta f.eks sjekking: Nå går jeg rett på, hekter kroken og haler inn fangsten, mens når jeg var yngre safet jeg og gikk glipp av mange sjangser :-)

(nei, det der var ikke veldig alvorlig ment)

"........................................"

Det er interessant!

Da jeg ble single for 11 år siden var jo de mannfolka som så meg som et "objekt" også blitt mange år eldre enn da jeg ble samboer som 17-åring. Jeg må si jeg var mektig imponert ove en kar som kom bort, presnterte seg og sa; "je syns du så hyggelig ut og kunne tenkje mej å bli bedre kjent med dej!" - jeg sa som sant var - at jeg var der med følge (Kahn), og da sa han; "det er lov å prøve sej!" :-) Det var hyggelig!

MEN, det var jo dem som var eldre enn meg som oppførte seg som om de var 14 også - "hvor har jeg sett deg før" - "hvor har du vært i hele mitt liv" og sånt sprøyt - hehe.

Annonse

Gjest Daisy
Skrevet

Ok, da.

Fib(10) er fibonachi-tall nr. 10. Et fibonachi-tall er et tall som er produktet av de to foregående tallene, og man starter på null. Altså: 0 1 1 2 3 5 o.s.v.

% er modulus, eller restdivisjon. Altså: 11 % 10 = 1. (11 / 10 = 1, med 1 i rest).

Eller jeg kan spare deg for bryet ved å regne det ut for deg:

Fib(10)-(Fib(10)%10)

= 34 - (34%10)

= 34 - 4

= 30

:-)

"....................................."

Det var jo ikke store karen.

Skrevet

Men det som er tricky er jo (i sjekkesammenheng) at det er flere måter å angripe fisken på. Og velger man fluefiske, skal du banne på at det hadde gått bedre med hov.

Bare hold deg unna lutefisken! :)

Skrevet

Du legger altså vekt på hvordan folk oppfatter deg? :-)

Joda, er nok greit å gjøre det - til en viss grad, ihvertfall. Det er ihvertfall noen ting man absolutt ikke vil bli oppfattet som.

Ja, folk jeg bare vil vel, vil jeg ikke skal tro jeg er slem.

Men jeg har blitt flinkere til å gi blaffen i de andre- men det er ikke lett!

Skrevet

Og jeg, som er "lillegutt" i forhold til deg, skal i min fars 70-årslag til helgen :-)

Gratulerer med "gammer'n!" :)

Skrevet

Det er interessant!

Da jeg ble single for 11 år siden var jo de mannfolka som så meg som et "objekt" også blitt mange år eldre enn da jeg ble samboer som 17-åring. Jeg må si jeg var mektig imponert ove en kar som kom bort, presnterte seg og sa; "je syns du så hyggelig ut og kunne tenkje mej å bli bedre kjent med dej!" - jeg sa som sant var - at jeg var der med følge (Kahn), og da sa han; "det er lov å prøve sej!" :-) Det var hyggelig!

MEN, det var jo dem som var eldre enn meg som oppførte seg som om de var 14 også - "hvor har jeg sett deg før" - "hvor har du vært i hele mitt liv" og sånt sprøyt - hehe.

"hvor har jeg sett deg før"

Den der er fæl, spesiellt hvis man faktisk mener å ha sett vedkommende før, og lurer på hvor etc. Man kan ikke spørre uten at det blir dumt :-)

En kamerat av meg tok hele regla en gang overfor ei han møtte: "Har ikke jeg sett deg før? Hvor mye er klokka? Har du fyr?" Hun ble så forfjamset at det bare måtte bli kontakt ut av det.

Skrevet

"hvor har jeg sett deg før"

Den der er fæl, spesiellt hvis man faktisk mener å ha sett vedkommende før, og lurer på hvor etc. Man kan ikke spørre uten at det blir dumt :-)

En kamerat av meg tok hele regla en gang overfor ei han møtte: "Har ikke jeg sett deg før? Hvor mye er klokka? Har du fyr?" Hun ble så forfjamset at det bare måtte bli kontakt ut av det.

HEHE!

Utspekulert planlagt spontanitet virker! :)

Skrevet

"at det er flere måter å angripe fisken på"

Det er en erfaringssak. Men det er utrolig viktig å ikke gjøre fag og jobb ut av det - det skinner rett gjennom deg. Hadde en kamerat en gang som var slik. Når han prøvde seg på ei dame, var han helt fokusert og tilnærmelig, og når du prøvde å snakke til ham ga han deg diskrete håndsignaler om at han var opptatt etc. Dette oppfattet selfølgelig damene, men han evnet ikke å forstå det.

Likevel - prøver man seg på ethvert kvinnfolk man kunne tenke seg, hver eneste gang man går på byen, så blir det napp innimellom. Men det er jo ikke det totale antallet som er det viktige - det er suksessraten :-)

".................................."

Annonse

Skrevet

HEHE!

Utspekulert planlagt spontanitet virker! :)

Javisst. En annen fyr kom inn i baren og så seg ut ei flott dame. Så gikk han bort til henne, tok et solid tak i rumpa hennes, bøyde henne bakover og sa "DU blir med meg hjem i kveld". Hun ble med :-)

"......................................"

Skrevet

Ja, folk jeg bare vil vel, vil jeg ikke skal tro jeg er slem.

Men jeg har blitt flinkere til å gi blaffen i de andre- men det er ikke lett!

Man trenger jo ikke gi fullstendig blaffen, men det kan være greit å ikke bry seg så altfor mye med det :-)

Skrevet

Det var jo ikke store karen.

Prøver du å være morsom, nå? :-)

Neida - gammel er jeg vel ikke, selv om jeg skulle gitt mye for å vært 5 år yngre.

Skrevet

Gratulerer med "gammer'n!" :)

Takk for det :-)

Det verste er at jeg og min søster skal spille gitar og synge en egenkomponert sang i laget. Er det noe jeg HATER så er det slike dustete sanger hvor man plukker en kjent (og gjerne teit) melodi og legger på masse flau tekst om livet til vedkommende.

Gjest sykkelguri
Skrevet

Prøver du å være morsom, nå? :-)

Neida - gammel er jeg vel ikke, selv om jeg skulle gitt mye for å vært 5 år yngre.

Date meg og du vil føle deg som en ung hingst :0)

Skrevet

Date meg og du vil føle deg som en ung hingst :0)

*Står klar* :-)

"................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tja, det er umulig å svare skikkelig på dette, men selv ville jeg i hvert fall tatt forbehold i hvor søt pusen er, og ikke minst hvor søt mannen med hagla er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...