Gå til innhold

Slitasje på musen (i underlivet)


Gjest sykkelguri

Anbefalte innlegg

Gjest sykkelguri

AUUU!

Spinner så mye at jeg får gnagsår på musa. Hjelper ikke med sykkelbukse. Det gnager og jeg har røde gnagsår på kjønnsleppene.

Er det bare jeg som sliter med dette?

Hvordan unngå flere gnagsår uten å sitte som en halvfull og meget ustø alke på sykkelsetet?

Ja til omskjæring av kjønnslepper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sykkelguri

Det går over. Man får træler der også! :-)

I granskauen som det svir. det er godt jeg er alene i senga nå!

Er det riktig at det går over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I granskauen som det svir. det er godt jeg er alene i senga nå!

Er det riktig at det går over?

Pule mer, så får'u træler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. sørge for godt med smøring før du begynner, så gnager det ikke så fælt :-)

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, har ikke hørt så mye om dette før. Vi gutta har jo alltid lurt på om det er godt for jentene så sykle, nå er i alle fall det avkreftet, hehe.

Men samtidig har alle jentene jeg har snakket med (ikke mange da) sagt at de ikke berører sete med selve godsakene, nå er også det avkreftet.

Du trenger ikke hjelp til å smøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag :0)

Ser vi menn gir deg "gode" råd. ta vare på musa di du ved kanskje litt mindre sykkling eller senket sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna21365380663

Jeg måtte kjøpe et sykkelsete for damer (men det er til vanlig sykkel, og ikke noe du kan ta med deg på spinning, men de har kanskje en mobil versjon også..).

Det er slik at det går en liten kanal langs midtan av setet, slik at kjønnsleppene legger seg der, i stedet for i klem. Jepp, høres deilig ut, men det fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, gnagsår (sittesår) er jo ett kjent problem også hos oss gutta. En av de mere kjente proffsyklistene tapte visstnok Tour De France ett år fordi han knapt kunne sitte på setet på siste etappe.

En årsak kan være at man har setet for høyt. Når du sitter på setet og setter hælen på pedalen i nederste posisjon, skal kneet være nesten strakt.

Ellers er det første jeg gjør på en ny sykkel, å skifte til "min" type sete. Men det er jo vanskelig på en spinningsykkel i ett studio.

Er du forresten sikker på at du har god nok polstring i sykkelbuksa? Noen puter er allt for tynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ja til omskjæring av kjønnslepper!"

Har du så digre kjønnslepper da?

Jeg har nå syklet endel jeg også, men aldri fått gnagsår der, men kan bli rimelig støl i rompa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes gode og dårlige sykkelbukser.

Noe som kjennetegner de dårlige er at de har en søm der hvor musa befinner seg.

De gode har ingen søm i det området. Så hvis din(e) sykkelbukse® har det, vil jeg anbefale deg å bytte sykkelbukse i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...