Gå til innhold

Terri

nick

Anbefalte innlegg

Nå skal de til å sloss om begravelsesmetoden også.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/29/427331.html

Det er da vitterlig mannen som er nærmeste pårørende? Som betsemmer dette? Som godt mulig er den som VET hva Terri ønsket da hun var i live. Skal hun legges på kjøler i noen år mens dette debatteres?

Stedet hun skal gravlegges skal det sikkert også bitches over.

Flott dame. Den gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hawkwind

13

• favn

12

• morsan

9

• snø

8

Mest aktive i denne tråden

Etter å ha pløyd meg gjennom rapporten som ble laget om saken for guvernør Jeb Bush, må jeg si jeg har fått en dyp og kraftig avsmak for damas foreldre gitt.

De hadde en stor grad av sympati fra min side før jeg leste rapporten - bare for å ha sagt det.

Men etter å ha lest rapporten: Makan til selvsentrerte egotrippere. Fysj!

Les rapporten selv, så vil du skjønne det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha pløyd meg gjennom rapporten som ble laget om saken for guvernør Jeb Bush, må jeg si jeg har fått en dyp og kraftig avsmak for damas foreldre gitt.

De hadde en stor grad av sympati fra min side før jeg leste rapporten - bare for å ha sagt det.

Men etter å ha lest rapporten: Makan til selvsentrerte egotrippere. Fysj!

Les rapporten selv, så vil du skjønne det...

Jepp. Snille foreldre, kjempeslem mann. Sånn fremstilles saken. Masimalt fokus på å vekke følelser uten å skjele så mye til fakta. Folk hopper på, hver gang. Kjønnslemlestelse, Michael Jackson, Free Willy eller Terri, det spiller ingen rolle.

Fakta dukker vanligvis opp etter et par år, men da har alle mistet interessen.

Takk for at du balanserer synet på denne saken her på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Snille foreldre, kjempeslem mann. Sånn fremstilles saken. Masimalt fokus på å vekke følelser uten å skjele så mye til fakta. Folk hopper på, hver gang. Kjønnslemlestelse, Michael Jackson, Free Willy eller Terri, det spiller ingen rolle.

Fakta dukker vanligvis opp etter et par år, men da har alle mistet interessen.

Takk for at du balanserer synet på denne saken her på DOL.

Når jeg først ikke får sove om natta for tiden, fant jeg ut at jeg likevel kunne søke opp litt fakta om den saken ihvertfall.

Og det jeg fant av relle fakta stridde såpass mye mot de synspunkter som mange har hevdet at jeg syntes det var verdt et lite innlegg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til din informasjon:

Ektemannen har skaffet seg samboer og to barn etter at Terri ble syk. Han har videre nektet å skille seg fra Terri disse årene.

Han har motsatt seg all form for rehabilitering av Terri.

Kjekk kar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til din informasjon:

Ektemannen har skaffet seg samboer og to barn etter at Terri ble syk. Han har videre nektet å skille seg fra Terri disse årene.

Han har motsatt seg all form for rehabilitering av Terri.

Kjekk kar!

Til informasjon for den uvitende:

I rapporten som ble utarbeidet til guvernør Bush om disse forhold, fremkommer blant annet følgende:

Det var foreldrene til Terri som oppfordret og pushet ektemannen til å finne seg en ny partner.

Videre har han fortsatt å pleie kona også etter at rettsakene begynte i 1998 - og for stor honnør for innsatsen av blant annet lederen for sykehuset hvor kona ligger.

Som eksempel på den pleien ektemannen ga, ble det blant annet påpekt at kona etter 13 år ikke hadde fått liggesår - noe som er uvanlig.

Ektemannen samarbeidet også tett med foreldrene med pleien inntil rettssakene begynte i 1998, og har pleid henne videre når foreldrene ikke har vært der etter at de ble uenige med ham.

Les den rapporten du - så blir du litt klokere; og litt mindre spreder av usannheter og loddrette løgner; som du er i det innlegget jeg svarer på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I rapporten som ble utarbeidet til guvernør Bush om disse forhold, fremkommer blant annet følgende:

Det var foreldrene til Terri som oppfordret og pushet ektemannen til å finne seg en ny partner.

Videre har han fortsatt å pleie kona også etter at rettsakene begynte i 1998 - og for stor honnør for innsatsen av blant annet lederen for sykehuset hvor kona ligger.

Som eksempel på den pleien ektemannen ga, ble det blant annet påpekt at kona etter 13 år ikke hadde fått liggesår - noe som er uvanlig.

Ektemannen samarbeidet også tett med foreldrene med pleien inntil rettssakene begynte i 1998, og har pleid henne videre når foreldrene ikke har vært der etter at de ble uenige med ham.

Les den rapporten du - så blir du litt klokere; og litt mindre spreder av usannheter og loddrette løgner; som du er i det innlegget jeg svarer på her.

"Det var foreldrene til Terri som oppfordret og pushet ektemannen til å finne seg en ny partner."

hehe, kan man bli presset til slikt? :) av svigerforeldrene?

Uansett om han hadde hatt 15 nye koner, eller ikke, - han burde ikke tillate dem å sulte henne til døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg uttrykte meg uklart, men ingen (heller ikke jeg) bryr seg vel katta om mannen har ny familie. De fleste (også jeg) unner ham attpåtil det og finner det endog naturlig og riktig at for ham går livet videre

Det underlige er at han i 14 år og parallelt med sitt nye liv, har nektet å skille seg fra Terri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg uttrykte meg uklart, men ingen (heller ikke jeg) bryr seg vel katta om mannen har ny familie. De fleste (også jeg) unner ham attpåtil det og finner det endog naturlig og riktig at for ham går livet videre

Det underlige er at han i 14 år og parallelt med sitt nye liv, har nektet å skille seg fra Terri.

Kan det være fordi han er glad i Terri og mener at han gjør det beste for henne??

Har du lest rapporten Hawkwind har lagt ut?? Den tilbakeviser i alle fall alle påstander om at mannen IKKE har gitt henne nødvendig pleie ganske så kraftig. Han har til og med sagt seg villig til å oppgi alle økonomiske fordeler av hennes død!

Det tilbakeviser ganske mye av det som er sagt om denne "hjerteløse ektemannen", faktisk, og det er en uavhengig rapport, som jeg stoler hakket mer på en det som kommer fra foreldrene, eller ektemannen for den saks skyld.

Og glorien til familien hennes blir litt mindre skinnende når det får fram at de vil amputere lemmer, foreta hjerteoperasjoner etc, alt for å holde henne i live.

Diskusjonen om hvor vidt man skal avslutte liv (aktiv/passiv dødshjelp) er en interessant diskusjon, men var ikke utgangspunktet mitt for å tre inn i tråden(e).

Jeg ble bare himla overraska over hvor fort enkelte dømmer denne mannen nord og ned og tror på alle påstandene som er kommet om at han har nektet kona all medisinsk behandling, er ute etter pengene osv.

Rapporten Hawkwind legger fram viser at det IKKE er sant.

Så kan man fortsette å diskutere om det er rett eller ikke å la Terri dø. Men man kan ikke lengre si at ektemannen er en hai av en mann som ønsker livet av kona av pur ondskap og grådighet.

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det aspektet er en privatsak - og irrelevant i forhold til denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logitechmusa

Syns du ved flere anledninger har argumentert med at ektemannen har skaffet seg ny familie, det er DU som har lagt vekt på dette. Så hvorfor blandet du det inn hvis du gir katta i det og det ikke har relevans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være fordi han er glad i Terri og mener at han gjør det beste for henne??

Har du lest rapporten Hawkwind har lagt ut?? Den tilbakeviser i alle fall alle påstander om at mannen IKKE har gitt henne nødvendig pleie ganske så kraftig. Han har til og med sagt seg villig til å oppgi alle økonomiske fordeler av hennes død!

Det tilbakeviser ganske mye av det som er sagt om denne "hjerteløse ektemannen", faktisk, og det er en uavhengig rapport, som jeg stoler hakket mer på en det som kommer fra foreldrene, eller ektemannen for den saks skyld.

Og glorien til familien hennes blir litt mindre skinnende når det får fram at de vil amputere lemmer, foreta hjerteoperasjoner etc, alt for å holde henne i live.

Diskusjonen om hvor vidt man skal avslutte liv (aktiv/passiv dødshjelp) er en interessant diskusjon, men var ikke utgangspunktet mitt for å tre inn i tråden(e).

Jeg ble bare himla overraska over hvor fort enkelte dømmer denne mannen nord og ned og tror på alle påstandene som er kommet om at han har nektet kona all medisinsk behandling, er ute etter pengene osv.

Så kan man fortsette å diskutere om det er rett eller ikke å la Terri dø. Men man kan ikke lengre si at ektemannen er en hai av en mann som ønsker livet av kona av pur ondskap og grådighet.

Beste hilsen fra

Enig.

Men ihjelsulting er fælt, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nektet så skille seg???

Jeg skulle tro at det finnes en mengde saker verden over hvor man kritiserer ektefelle/samboer for å forlate en partner som blir mer eller mindre skadet.

Åge Korsvold er fortsatt gift med sin sterkt MS-rammede kone, men har ny samboer og barn.

Uansett hva man måtte mene om ihjelsultingen, så er det litt rart å nærmest kreve/forvente at han vil skille seg fra henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nektet så skille seg???

Jeg skulle tro at det finnes en mengde saker verden over hvor man kritiserer ektefelle/samboer for å forlate en partner som blir mer eller mindre skadet.

Åge Korsvold er fortsatt gift med sin sterkt MS-rammede kone, men har ny samboer og barn.

Uansett hva man måtte mene om ihjelsultingen, så er det litt rart å nærmest kreve/forvente at han vil skille seg fra henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Men ihjelsulting er fælt, synes nå jeg.

Det er jeg helt enig i at det er. Men det praktiseres også i Norge, jeg har selv opplevd at en gammel tante ble liggende uten vått i fem dager før hun døde, fordi legene mente at å gi henne intravenøst bare ville forlenge pinen for henne.

Jeg syntes det var hjerteskjærende vondt da, og jeg synes det samme nå.

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du ved flere anledninger har argumentert med at ektemannen har skaffet seg ny familie, det er DU som har lagt vekt på dette. Så hvorfor blandet du det inn hvis du gir katta i det og det ikke har relevans?

Jeg ser at flere her synes det er helt naturlig at denne mannen ikke skiller seg samtidig som han inngår ny familie.

Dere er sikkert veldig, veldig moderne og tidsriktige. Men jeg stusser kraftig likevel.

Har du prøvd å tenke gjennom _hvorfor_ mannen ikke vil skille seg fra en kvinne han gjennom en årrekke har arbeidet hardt for skal dø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det aspektet er en privatsak - og irrelevant i forhold til denne saken.

Jeg ser at flere her synes det er helt naturlig at denne mannen ikke skiller seg samtidig som han inngår ny familie.

Dere er sikkert veldig, veldig moderne og tidsriktige. Men jeg stusser kraftig likevel.

Har du prøvd å tenke gjennom _hvorfor_ mannen ikke vil skille seg fra en kvinne han gjennom en årrekke har arbeidet hardt for skal dø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste hilsen fra

PS: Jeg er forsåvidt enig i at ektemannen er uinteressant nå.

Det interessante er at det forefinnes en rettskraftig dom (med to avviste anker) på at Terri Schindler skal avlives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fordi han da overlater konas skjebne i hendene til foreldrene, som vil holde henne i live, mot det han hevder er hennes ønske??

Når mannen har sagt seg villig til si fra seg all økonomisk gevinst ved hennes død, så er det vel ikke så mange alternativer igjen??

Kan du kanskje gi en god grunn til at han gjør dette, om han overhode ikke har noen økonomisk gevinst av det?? Kan det være så enkelt at han snakker sant når han sier at de har snakket om det på forhånd, og at han vet at hun ikke ville ønsket å ligge slik.

Eller er han kanskje bare en ond person som vil ta datteren bort fra foreldrene sine, og at det motivet er så sterkt at han takker nei til 70 mill....

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Jeg er forsåvidt enig i at ektemannen er uinteressant nå.

Det interessante er at det forefinnes en rettskraftig dom (med to avviste anker) på at Terri Schindler skal avlives.

Jeg svarte under innlegget ditt til Logitechmusa :-)

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...