Gå til innhold

Barnebursdager

Gjest engel 49+

Anbefalte innlegg

Gjest engel 49+

sitat aftenposten:

"Finn gode fødselsdagstips i bøker

.....om alt fra tema for festen ..oppskrifter.. annerledes invitasjoner og den lille gaven gjestene får med seg hjem."

Kan ikke ungene ha det fint uten at selskapet skal være en "happening" utenom det vanlige? Må selskapene overgå hverandre?

Kan ikke unger glede seg over å leke og være sammen, i tillegg til innspill og omsorg fra voksne i form av 'gammeldagse' bursdagsleker?

Hva med 'det gode samværet'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest engel 49+

"den lille gaven gjestene får med seg hjem"

Det opplegget der kommer jeg aldri til å forstå...

Ikke jeg heller. Det var slik da poden min var liten også, men gjerne en godtepose.

Everything becomes bigger and bigger. A substitute... but for what?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

"den lille gaven gjestene får med seg hjem"

Det opplegget der kommer jeg aldri til å forstå...

Ikke jeg heller!

Vi arrangerte vår første barnebursdag i februar, og det ble INGEN godtepose eller noe annet å ta med hjem. Og ingen sa noe på det heller.

Diskuterte forresten litt med de andre mødrene i dette selskapet, og de som har eldre barn som stadig er i bursdagsselskap sa at ungene sjelden spiste noe særlig av det godteriet de fikk med seg hjem i pose. Og da skjønner jeg i alle fall ikke poenget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller!

Vi arrangerte vår første barnebursdag i februar, og det ble INGEN godtepose eller noe annet å ta med hjem. Og ingen sa noe på det heller.

Diskuterte forresten litt med de andre mødrene i dette selskapet, og de som har eldre barn som stadig er i bursdagsselskap sa at ungene sjelden spiste noe særlig av det godteriet de fikk med seg hjem i pose. Og da skjønner jeg i alle fall ikke poenget!

Jeg er i grunnen enig nmed deg, men etterhvert som barnet ditt blir større, kan det være nokså kjipt å være den eneste som ikke har godtepose i sin bursdag.

Enda så lite begeistret jeg er for dette, så har også vi innført dette i bursdagene. Det er rett og slett slik bursdagene har blitt.

Men heldigvis ser det ut til at folk flest i skolekretsen holder igjen når det gjelder dette å ha eksepsjonelle bursdager. Har hittil ikke hørt om innleide klovner etc og regelrette gaver til gjestene! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke den der nye "skikken" med at gjestene skal få med seg verken godepose eller gave hjem, jeg. Synes det er unødvendig og veldig fordyrende, men det blir et forventningspress om at sånn skal det være, siden "alle andre" også har godtepose ++.

Selv har jeg vært litt tvert i mot, og heller satt frem godterier på bordet isteden for å sende med hjem. Synes det er like greit, men det ser ikke ut til at noen av de andre foreldrene har tenkt den tanken...

Mitt mål er at ungene skal ha det morsomt sammen, få kaker, brus og snacks som i "gamle dager". Det er ingen som har mistrivdes så langt når de har kommet i bursdag hos barna mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Jeg er i grunnen enig nmed deg, men etterhvert som barnet ditt blir større, kan det være nokså kjipt å være den eneste som ikke har godtepose i sin bursdag.

Enda så lite begeistret jeg er for dette, så har også vi innført dette i bursdagene. Det er rett og slett slik bursdagene har blitt.

Men heldigvis ser det ut til at folk flest i skolekretsen holder igjen når det gjelder dette å ha eksepsjonelle bursdager. Har hittil ikke hørt om innleide klovner etc og regelrette gaver til gjestene! ;-)

Joda, jeg skjønner at man kanskje må svelge denne kamelen en gang, men det vil sitte langt inne!

Dessuten, disse mødrene var jo helt på linje med meg, så hvis vi klarer å gjennomføre den linja for småjentene er det jo enkelt.

Busdag skal være noe spesielt, men å fyre opp med klovner og sirkus og gudene vet hva har jeg bare ikke sansen for. Forhåpentligvis bor vi ikke i et så eksklusivt strøk...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeldags mor

Så enig i det du skriver.

Synes at barna har blitt veldig kravstore både i forhold til bursdag og forøvrig.

Det går ikke ann å finne på noe selv lenger, men forventer at de skal bli underholdt på de fleste områder.

Ønsker meg stadig tilbake til min egen barndom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...