Gå til innhold

Dørhengsler som piper/knirker

Gjest dørproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest dørproblemer

Irriterer meg grønn på ei dør som piper og knirker. Døren er bare 3 år gammel.

Har en liten flaske med universalolje, med slik "drypptut". I går helte jeg i flere dråper øverst på både øvre og nedre hengslet, så mye at det dryppet litt ned på golvet. Regnet med at oljen ville "krype inn" i løpet av noen timer, men i dag piper og knirker det like ille.

Må jeg løfte døren av for at oljen skal smøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løft av døren og smør med litt fett, olje har lett for å renne på gulv og dør som igjen trekker seg inn overl alt.

Hjelper ikke det så skift hengslene, de kan ha blitt skjeve. De hengslene som er på dagens dører er ikke så gode så det gjør noe og de blir fort skjeve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er veldig fornuftig, men som et siste forsøk bruke jeg Zalo. Det har fungert bra i flere mnd. nå:-) Helte det på toppen av hengslene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dørproblemer

Alle som har svart, tusen takk for gode råd, skal løfte av døren i kveld og smøre hengslene med fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel 49+

Nei du må ikke løfte av døren.

Men etter å ha hatt på litt olje, må du åpne/lukke døra 10-20 ganger. Det går ganske fort og lett med rett teknikk, du bare står og 'hiver den' frem og tilbake.

Da blir hengselet smurt. Funker alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...