nyca Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Er det noen sikre "feller" som man gjennomskuer psykopater på? Noe man kan gjøre for å "knekke" de? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ex-bridget Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Tenker du på å finne ut om en person er psykopat? I såfall så har jeg lest mye om dette fordi jeg har vært sammen med en for mange år siden.... Tydelige tegn på en psykopat er at h*n er flink til å snakke for seg. Uansett hvordan situasjonen er så klarer h*n som regel å få deg til å tro på hans verjson av saken. Men begynner du å undersøke litt om det er hold og sannhet i h*ns versjoner på ting, så finner du gjerne store sprik. Konfronterer du h*n med det, så får du bare en ny og "flott" versjon som høres veldig troverdig ut osv. En annen ting å tenke på er at en psykopat alltid gjør ting kun som gavner h*n selv. En psykopat kan virke utrolig snill, hjelpsom osv., men se på det i dybden og du vil se at det er en grunn for alt h*n gjør, og grunnen er noe som til syvende og sist gavner seg selv. Utspekulerte til tusen, og det er kun for å få det som de selv vil ! Men de gjør det på finuerlige måter, nettopp for å få deg som offer til å føle at h*n alltid har spilt med åpne kort, og det er din skyld at ting går galt osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyca Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Tenker du på å finne ut om en person er psykopat? I såfall så har jeg lest mye om dette fordi jeg har vært sammen med en for mange år siden.... Tydelige tegn på en psykopat er at h*n er flink til å snakke for seg. Uansett hvordan situasjonen er så klarer h*n som regel å få deg til å tro på hans verjson av saken. Men begynner du å undersøke litt om det er hold og sannhet i h*ns versjoner på ting, så finner du gjerne store sprik. Konfronterer du h*n med det, så får du bare en ny og "flott" versjon som høres veldig troverdig ut osv. En annen ting å tenke på er at en psykopat alltid gjør ting kun som gavner h*n selv. En psykopat kan virke utrolig snill, hjelpsom osv., men se på det i dybden og du vil se at det er en grunn for alt h*n gjør, og grunnen er noe som til syvende og sist gavner seg selv. Utspekulerte til tusen, og det er kun for å få det som de selv vil ! Men de gjør det på finuerlige måter, nettopp for å få deg som offer til å føle at h*n alltid har spilt med åpne kort, og det er din skyld at ting går galt osv. Skjønner hva du mener... Jeg er 100% sikker på at min mor er sammen med en. "kjempe hyggelig" fyr som vil gjøre alt for hele familien, men alt bunner ut i at han vil ha makt. Han har nå begynt å kjefte rundt seg, men ikke når jeg er tilstede(tror han skjønner at jeg gjennomskuer han). Jeg har tenkt å tenkt på hvordan jeg skal få min mor bort fra dette "rassh*let", men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare det. Jeg vet ganske sikkert at når jeg får mannet meg opp til å si at jeg ikke kan fortsette å ha kontakt med dem, så blir det et helvete. Men jeg kan ikke leve for henne. Har mer enn nok med meg og mitt. Men jeg er jo glad i ho, og kommer absolutt til å være her for henne den dagen har har fått det han vil, og kaster ho ut. Hvordan oppdaget du hva som foregikk? Ble du på en måte litt hjernevasket? Jeg føler nemlig at mamma er det.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fleitei Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Fikk denne på mail: Dette spørsmålet ble stilt av foreleser under en forelesning i kriminalpsykologi i USA: Les spørsmålet, forsøk å finne et svar, før du scroller ned til bunnen av siden for det korrekte svaret. Dette er ikke et triks. Det er som du leser det. Ingen jeg kjenner har funnet det riktige svaret. En kvinne deltok i sin egen mors begravelse. Her møtte hun en mann hun ikke kjente fra tidligere. Hun syntes denne mannen var fantastisk, hennes drømmemann på alle måter, og hun forelsket seg hodestups i ham der og da. Hun spurte derimot aldri om navnet eller telefon nummeret hans, og klarte ikke å spore ham opp. Noen dager senere drepte denne kvinnen sin egen søster. Spørsmål: Hva var kvinnens motiv for å drepe sin søster? Svaret finner du lengst nede på siden... Svar: Hun håpet at mannen igjen ville dukke opp i begravelsen. Dersom du svarte korrekt, tenker du som en psykopat. Testen ble utført av en amerikansk psykolog som brukte den for å teste om man hadde samme mentalitet som en morder. Flere arresterte seriemordere deltok i denne testen og svarte korrekt på spørsmålet. Jeg håper for din del at du ikke fant det riktige svaret! Om du imidlertid gjorde det, setter jeg pris på om du fjerner meg fra din kontaktliste! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ex-bridget Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Skjønner hva du mener... Jeg er 100% sikker på at min mor er sammen med en. "kjempe hyggelig" fyr som vil gjøre alt for hele familien, men alt bunner ut i at han vil ha makt. Han har nå begynt å kjefte rundt seg, men ikke når jeg er tilstede(tror han skjønner at jeg gjennomskuer han). Jeg har tenkt å tenkt på hvordan jeg skal få min mor bort fra dette "rassh*let", men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare det. Jeg vet ganske sikkert at når jeg får mannet meg opp til å si at jeg ikke kan fortsette å ha kontakt med dem, så blir det et helvete. Men jeg kan ikke leve for henne. Har mer enn nok med meg og mitt. Men jeg er jo glad i ho, og kommer absolutt til å være her for henne den dagen har har fått det han vil, og kaster ho ut. Hvordan oppdaget du hva som foregikk? Ble du på en måte litt hjernevasket? Jeg føler nemlig at mamma er det.. Det var mye med min eks. Han hadde et alkoholproblem, og han slo meg når vi kranglet, så det var mye rart med ham. Det at han var psykopat gikk nok ikke opp for meg før etter at det ble slutt. For jeg var veldig ung den gangen (17-20,5 år), så jeg tenkte nok ikke sånn. Men så skjedde det episoder etter at det ble slutt som fikk meg til å få opp øynene, han rundlurte meg for penger blandt annet. Det var da jeg begynte å lese om psykopater, men kanskje også fordi jeg ble tipset av en bekjent om at han trodde at min eks hadde psykopatiske trekk. Makt ja - det er de ute etter hele veien !!!! De er maktsyke! Så hvis du tror din mor er sammen med en sånn, så må du på et eller annet vis få henne vekk. Men det er ikke lett - for hun er sannsynligvis jernevasket - det var jo jeg! Skaff deg en bok om emnet og les, strek under partier som beskriver din stefar, og vis dette til din mor. Kanskje hun forstår litt mer når hun leser. Men jeg tror du må gå varsomt frem, for hun kommer nok til å avfeie påstandene dine! Det ble slutt mellom oss en million ganger i løpet av disse 3,5 årene vi var sammen, men han "snakket" meg tilbake hver gang. Men en dag datt det en bombe ned i hodet på meg som lyn fra klar himmel, som bare sa meg at nå var nok - nok ! Så bad jeg ham flytte, og siden har vi ikke vært sammen, men dog noen ubehagligheter de første årene etterpå. Nå håper jeg aldri at jeg ser ham igjen ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest erwin Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Nå skal det sies at ikke på langt nær alle menn som noen kvinner betegner som psykopater, er det. Det har blitt litt for "moderne" å slenge ut slike karakteristikker. Men selvopptatthet, ingen tegn til selvkritikk, og en evne til å være hyggelig kun for å oppnå noe, er kjennetegnende. Sterke sjalusitrekk, og total mangel på empati, er også betegnende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mAd Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Fikk denne på mail: Dette spørsmålet ble stilt av foreleser under en forelesning i kriminalpsykologi i USA: Les spørsmålet, forsøk å finne et svar, før du scroller ned til bunnen av siden for det korrekte svaret. Dette er ikke et triks. Det er som du leser det. Ingen jeg kjenner har funnet det riktige svaret. En kvinne deltok i sin egen mors begravelse. Her møtte hun en mann hun ikke kjente fra tidligere. Hun syntes denne mannen var fantastisk, hennes drømmemann på alle måter, og hun forelsket seg hodestups i ham der og da. Hun spurte derimot aldri om navnet eller telefon nummeret hans, og klarte ikke å spore ham opp. Noen dager senere drepte denne kvinnen sin egen søster. Spørsmål: Hva var kvinnens motiv for å drepe sin søster? Svaret finner du lengst nede på siden... Svar: Hun håpet at mannen igjen ville dukke opp i begravelsen. Dersom du svarte korrekt, tenker du som en psykopat. Testen ble utført av en amerikansk psykolog som brukte den for å teste om man hadde samme mentalitet som en morder. Flere arresterte seriemordere deltok i denne testen og svarte korrekt på spørsmålet. Jeg håper for din del at du ikke fant det riktige svaret! Om du imidlertid gjorde det, setter jeg pris på om du fjerner meg fra din kontaktliste! Pft, jeg fikk høre den der for noen år siden, og tok ganske fort. Såvidt jeg vet, har jeg heller få psykopatiske trekk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikkeno nick i dag:-) Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Tenker du på å finne ut om en person er psykopat? I såfall så har jeg lest mye om dette fordi jeg har vært sammen med en for mange år siden.... Tydelige tegn på en psykopat er at h*n er flink til å snakke for seg. Uansett hvordan situasjonen er så klarer h*n som regel å få deg til å tro på hans verjson av saken. Men begynner du å undersøke litt om det er hold og sannhet i h*ns versjoner på ting, så finner du gjerne store sprik. Konfronterer du h*n med det, så får du bare en ny og "flott" versjon som høres veldig troverdig ut osv. En annen ting å tenke på er at en psykopat alltid gjør ting kun som gavner h*n selv. En psykopat kan virke utrolig snill, hjelpsom osv., men se på det i dybden og du vil se at det er en grunn for alt h*n gjør, og grunnen er noe som til syvende og sist gavner seg selv. Utspekulerte til tusen, og det er kun for å få det som de selv vil ! Men de gjør det på finuerlige måter, nettopp for å få deg som offer til å føle at h*n alltid har spilt med åpne kort, og det er din skyld at ting går galt osv. Nå ble jeg helt blek her! har en pappa som er psykopat, men venner av ham utad samt familie roser ham opp i skyene som person. Mot meg er han utnyttende, dominerende og har et fryktelig ego, alt dette begynte for alvor og vise seg etter at min mor gikk fra ham i 2002 etter 43 års ekteskap, nå har jeg et daglig helvete. Lurer på hvor man kan får hjelp? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyca Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Det var mye med min eks. Han hadde et alkoholproblem, og han slo meg når vi kranglet, så det var mye rart med ham. Det at han var psykopat gikk nok ikke opp for meg før etter at det ble slutt. For jeg var veldig ung den gangen (17-20,5 år), så jeg tenkte nok ikke sånn. Men så skjedde det episoder etter at det ble slutt som fikk meg til å få opp øynene, han rundlurte meg for penger blandt annet. Det var da jeg begynte å lese om psykopater, men kanskje også fordi jeg ble tipset av en bekjent om at han trodde at min eks hadde psykopatiske trekk. Makt ja - det er de ute etter hele veien !!!! De er maktsyke! Så hvis du tror din mor er sammen med en sånn, så må du på et eller annet vis få henne vekk. Men det er ikke lett - for hun er sannsynligvis jernevasket - det var jo jeg! Skaff deg en bok om emnet og les, strek under partier som beskriver din stefar, og vis dette til din mor. Kanskje hun forstår litt mer når hun leser. Men jeg tror du må gå varsomt frem, for hun kommer nok til å avfeie påstandene dine! Det ble slutt mellom oss en million ganger i løpet av disse 3,5 årene vi var sammen, men han "snakket" meg tilbake hver gang. Men en dag datt det en bombe ned i hodet på meg som lyn fra klar himmel, som bare sa meg at nå var nok - nok ! Så bad jeg ham flytte, og siden har vi ikke vært sammen, men dog noen ubehagligheter de første årene etterpå. Nå håper jeg aldri at jeg ser ham igjen ! Det er SÅ mange likhetstrekk her... *brrr* denne mannen har også det jeg kaller alkoholproblemer. Han er stort sett full bestandig. Raver rundt. Min mor fikk 150 tusen for noen mnd sider etter et arveoppgjør, disse pengene måtte komme til en spesiell dato. Var helt krise når det nærmet seg og de ikke var på plass. Det viste seg at pengene allerede var brukt-på en båt.... Det er "hans" båt, men hennes penger. Ja ja.. Jeg får prøve å lese litt-har du noen god bok å anbefale? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Fikk denne på mail: Dette spørsmålet ble stilt av foreleser under en forelesning i kriminalpsykologi i USA: Les spørsmålet, forsøk å finne et svar, før du scroller ned til bunnen av siden for det korrekte svaret. Dette er ikke et triks. Det er som du leser det. Ingen jeg kjenner har funnet det riktige svaret. En kvinne deltok i sin egen mors begravelse. Her møtte hun en mann hun ikke kjente fra tidligere. Hun syntes denne mannen var fantastisk, hennes drømmemann på alle måter, og hun forelsket seg hodestups i ham der og da. Hun spurte derimot aldri om navnet eller telefon nummeret hans, og klarte ikke å spore ham opp. Noen dager senere drepte denne kvinnen sin egen søster. Spørsmål: Hva var kvinnens motiv for å drepe sin søster? Svaret finner du lengst nede på siden... Svar: Hun håpet at mannen igjen ville dukke opp i begravelsen. Dersom du svarte korrekt, tenker du som en psykopat. Testen ble utført av en amerikansk psykolog som brukte den for å teste om man hadde samme mentalitet som en morder. Flere arresterte seriemordere deltok i denne testen og svarte korrekt på spørsmålet. Jeg håper for din del at du ikke fant det riktige svaret! Om du imidlertid gjorde det, setter jeg pris på om du fjerner meg fra din kontaktliste! Var ikke den litt åpenbar? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 http://www.doktoronline.no/section/nosection/?action=showNews;DocumentId=31125797 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten nick nå også:-) Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 http://www.doktoronline.no/section/nosection/?action=showNews;DocumentId=31125797 den traff meg midt i hjertet, skulle ønske/ikke ønske noen hadde det på samme måte som meg (trenger råd og hjelp), jeg har en psykopat hos meg hver dag, og han er min far! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ex-bridget Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det er SÅ mange likhetstrekk her... *brrr* denne mannen har også det jeg kaller alkoholproblemer. Han er stort sett full bestandig. Raver rundt. Min mor fikk 150 tusen for noen mnd sider etter et arveoppgjør, disse pengene måtte komme til en spesiell dato. Var helt krise når det nærmet seg og de ikke var på plass. Det viste seg at pengene allerede var brukt-på en båt.... Det er "hans" båt, men hennes penger. Ja ja.. Jeg får prøve å lese litt-har du noen god bok å anbefale? Penger ja - de er ekstreme når det gjelder penger også. Klarer å få lurt til seg midler på alle mulige finuerlige måter. Beklager, men jeg husker ikke hva bøkene het, men spør på biblioteket eller i bokhandelen, så hjelper de deg nok. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Tenker du på å finne ut om en person er psykopat? I såfall så har jeg lest mye om dette fordi jeg har vært sammen med en for mange år siden.... Tydelige tegn på en psykopat er at h*n er flink til å snakke for seg. Uansett hvordan situasjonen er så klarer h*n som regel å få deg til å tro på hans verjson av saken. Men begynner du å undersøke litt om det er hold og sannhet i h*ns versjoner på ting, så finner du gjerne store sprik. Konfronterer du h*n med det, så får du bare en ny og "flott" versjon som høres veldig troverdig ut osv. En annen ting å tenke på er at en psykopat alltid gjør ting kun som gavner h*n selv. En psykopat kan virke utrolig snill, hjelpsom osv., men se på det i dybden og du vil se at det er en grunn for alt h*n gjør, og grunnen er noe som til syvende og sist gavner seg selv. Utspekulerte til tusen, og det er kun for å få det som de selv vil ! Men de gjør det på finuerlige måter, nettopp for å få deg som offer til å føle at h*n alltid har spilt med åpne kort, og det er din skyld at ting går galt osv. Eks'en min på en prikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Nå ble jeg helt blek her! har en pappa som er psykopat, men venner av ham utad samt familie roser ham opp i skyene som person. Mot meg er han utnyttende, dominerende og har et fryktelig ego, alt dette begynte for alvor og vise seg etter at min mor gikk fra ham i 2002 etter 43 års ekteskap, nå har jeg et daglig helvete. Lurer på hvor man kan får hjelp? Du er vel forhåpentligvis myndig? Da bør du komme deg vekk fra ham, flytt ut litt kvikt! En psykopat nytter det ikke å forandre. Kom deg unna han før du sitter der med knust selvtillit og bortkastet liv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det var mye med min eks. Han hadde et alkoholproblem, og han slo meg når vi kranglet, så det var mye rart med ham. Det at han var psykopat gikk nok ikke opp for meg før etter at det ble slutt. For jeg var veldig ung den gangen (17-20,5 år), så jeg tenkte nok ikke sånn. Men så skjedde det episoder etter at det ble slutt som fikk meg til å få opp øynene, han rundlurte meg for penger blandt annet. Det var da jeg begynte å lese om psykopater, men kanskje også fordi jeg ble tipset av en bekjent om at han trodde at min eks hadde psykopatiske trekk. Makt ja - det er de ute etter hele veien !!!! De er maktsyke! Så hvis du tror din mor er sammen med en sånn, så må du på et eller annet vis få henne vekk. Men det er ikke lett - for hun er sannsynligvis jernevasket - det var jo jeg! Skaff deg en bok om emnet og les, strek under partier som beskriver din stefar, og vis dette til din mor. Kanskje hun forstår litt mer når hun leser. Men jeg tror du må gå varsomt frem, for hun kommer nok til å avfeie påstandene dine! Det ble slutt mellom oss en million ganger i løpet av disse 3,5 årene vi var sammen, men han "snakket" meg tilbake hver gang. Men en dag datt det en bombe ned i hodet på meg som lyn fra klar himmel, som bare sa meg at nå var nok - nok ! Så bad jeg ham flytte, og siden har vi ikke vært sammen, men dog noen ubehagligheter de første årene etterpå. Nå håper jeg aldri at jeg ser ham igjen ! Jeg hadde også vanskelig for å se sannheten i øynene mens vi var sammen. Men det gikk nok på at jeg var så manipulert og så nedbrutt at jeg trodde at alt var min feil. Det var jeg som ikke dugde til noe og som alltid gjorde feil og var skyld i alt som ikke var som det skulle. Det verste var at jeg trodde på det, og fremdeles når jeg har det vanskelig så har jeg store problemer med å se antydning til egenverdi i meg selv. Til og med da det ble slutt var alt min feil. Han satte ut rykter om at jeg er frigid, barnemishandler, maktsyk, kald etc etc. Det var til og med min skyld at han fant seg ei elskerinne som han var leeenge sammen med før jeg i det hele tatt fikk anelse om det. Til alt overmål var han frekk nok til å introdusere henne for barna våre lenge før jeg visste om henne. Alt dette har han "rettferdiggjort". Det er HAN som er offeret, som har hatt det så fryktelig vondt pga meg. Det verste er at han snakker folk helt rundt, det er nok av dem som sender meg kjølige blikk når jeg møter dem i byen her. Til tider har jeg gått gjennom byens kjøpesenter med halvmeterlange pigger Maktsyke, ja? Fremdeles skal han ha oversikt over hva jeg gjør, hvor og med hvem. Han skal vite når jeg reiser bort og når jeg kommer hjem. Min teori er at han er bitter fordi jeg har klart meg så godt, og at han setter alt inn på å knekke meg. Og til overmål.... jeg tror han liker det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ex-bridget Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Nå ble jeg helt blek her! har en pappa som er psykopat, men venner av ham utad samt familie roser ham opp i skyene som person. Mot meg er han utnyttende, dominerende og har et fryktelig ego, alt dette begynte for alvor og vise seg etter at min mor gikk fra ham i 2002 etter 43 års ekteskap, nå har jeg et daglig helvete. Lurer på hvor man kan får hjelp? Tja si det, vet ikke helt hvor man kan få hjelp til sånt jeg. Jeg klarte å komme meg vekk på egenhånd, men å "komme seg vekk" fra en far er jo litt verre. Hva med å ta kontakt med helsesøster eller sosialenheten der du bor? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.