Gå til innhold

Har du vært trøtt i 10 år???(laaangt)


Gjest Megadepp

Anbefalte innlegg

Gjest Megadepp

Hei!

Jeg skriver utav ren desperasjon, for nå står jeg på kanten av stupet...

Hvis jeg ikke hadde vært gravid så hadde jeg kastet meg utenfor, men jeg klarer ikke tanken på å drepe et annet lite menneske samtidig, eller det som kanskje verre er; hvis jeg skulle overlevd og babyen måtte leve som grønnsak resten av livet...

Jeg har altså vært trøtt i over 10 år og har på en måte taklet det (jeg er jo fortsatt i live, men hvilket liv?)

På utsiden ser alt fantastisk ut; mann, snart 2 barn, hus, bil, hytte....bla-bla. Men jeg er iferd med å dø på innsiden.

Jeg har prøvd mye for å bli frisk; jeg trener regelmessig, har prøvd ulike dietter/livsstiler, hobbyer osv. Fastlegen min mener at jeg mangler jern, det er all hjelpa jeg får... Har selvsagt tatt jerntilskudd over tid, men det nytter ikke.

I ren desperasjon reiste jeg til østlandet hvor det finnes et senter som bygger på medisin fra Østen. DET ble begynnelsen på et mareritt...

Jeg skulle være der i 5 dager og få spesiell massasje for å bl.a få ut slaggstoffer og frigjøre energi. Legen ved senteret forsikret meg om at han hadde god erfaring med kronisk trøtte, som meg, og han skulle nok få meg frisk, ja. Han lovte endog at mannen min skulle få hjem ei "ny kone", hva nå det måtte bety...

Jeg ble spurt flere ganger om å delta på et meditasjonskurs i tillegg, noe jeg svarte nei til pga min økonomiske situasjon. Greit å få med at oppholdet i seg selv kostet 14 000,- (14 tusen!) kroner og meditasjonskurset alene kostet 14 500,-!!!! Det er greit at jeg er desperat, men jeg er ikke rik...

Tilslutt sa jeg til legen at jeg ville komme tilbake neste år og ta med-kurset da, etter å ha spart opp penger.Det var da han sa at det var KRITISK for meg å ta dette kurset nå, sammen med behandlingen, for å bli frisk!

Jeg var dessverre så dum at jeg tok kurset og har slitt voldsomt med dette i ettertid. Jeg sa ifra dagen etter jeg hadde begynt at jeg angret, men det var ingen angrefrist på kurset, slik at jeg ble presset til å fortsette, for betale måtte jeg jo uansett!

Er det NOEN der ute som forstår hvordan jeg føler meg nå?Eller som har tips om hva jeg kan gjøre for å få denne legen til å innrømme at han har gjort en feil i mitt tilfelle? Han benekter selvfølgelig at han har sagt dette til meg, så det er jo bare ord mot ord. Jeg har klaget legen inn for Helsetilsynet, men ble ikke trodd. Hvem i h... er Helsetilsynet for egentlig?For VÅR helse eller for legen sin???!!!

Jeg har slitt med depresjoner og panikkangst etter dette, og tenker på det hver jæ... dag. Det mest irriterende er at jeg bruker energi på dette istedet for på meg selv, mannen min, jenta mi og mitt ufødte barn...

Jeg har hatt depresjoner før i livet, men har ALDRI vært så lenge nede. Jeg har store problemer med å fungere i det daglige. Jeg er fortsatt hjemme med barn nr 1, og straks jeg har lagt henne bryter jeg ut i gråt. Jeg er så redd at hun skal ta skade av dette. Jeg vet altfor godt hvordan barn tar på seg skylden for noe foreldrene gjør...

Det verste med min opplevelse er at jeg virkelig VILLE tro at denne legen skulle hjelpe meg! Jeg gråt da han sa at dette skulle vi nok klare, han strøk meg endog over handa da jeg grein. Han MÅ jo ha skjønt hvor sårbar jeg var og det er dette jeg mener han har misbrukt på det sterkeste!!!Er det ikke noe som heter "tillitsforhold" mellom lege og pasient? Jeg føler at han har utnyttet meg på det sterkeste, at han har voldtatt sjelen min!

TUSEN TAKK til deg som orket å lese alt dette, håper noen kan svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håpløs situasjon du er kommet opp i. Vanskelig å gjøre noe med det som er skjedd. Viktigere å tenke på fremtiden.

Har legen din fortsatt ikke gitt deg annen hjelp enn å ta jerntilskudd? Du burde også få sjekket b-12 og stoffskiftet. Feil der kan føre til at du er trøtt.

Siden du er gravid er det ingen god idé å starte med antidepressiva, tror man skal være forsiktig med det når man er gravid og når man ammer. Har du tatt opp spørsmålet om depresjon med legen din? Du burde kanskje få en henvisning til psykolog for samtaleterapi. Det er ikke godt å ha det sånn som du har det.

Hvis ikke fastlegen din tar deg på alvor, og vurderer om du kan være deprimert, bør du kanskje vurdere å bytte fastlege.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke fast nick

Dårlig søvnkvalitet om natten gir tretthet om dagen. Har du vært undersøkt på en søvnklinikk?

Har du vært undersøkt for kronisk tretthetssyndrom, Sjögrens syndrom eller stoffskifteproblemer? Slike sykdommer kan føre til tretthet/utmattelse og depresjon. Hvis du aldri har vært undersøkt skikkelig bør du slå i bordet hos legen og kreve henvisning til spesialister. Her er noen linker jeg kom over i farten:

http://www.helsenytt.no/artikler/postviralt_tretthetssyndrom.htm

www.stoffskifte.org

http://www.toreolsen.com/forum/

http://www.helsenytt.no/artikler/sjoegrens.htm

www.thyro.net/linker.htm

http://www.smil.uio.no/index.php?columns=3&action=subject&letter=L&subject=542&clickCount=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megadepp

Håpløs situasjon du er kommet opp i. Vanskelig å gjøre noe med det som er skjedd. Viktigere å tenke på fremtiden.

Har legen din fortsatt ikke gitt deg annen hjelp enn å ta jerntilskudd? Du burde også få sjekket b-12 og stoffskiftet. Feil der kan føre til at du er trøtt.

Siden du er gravid er det ingen god idé å starte med antidepressiva, tror man skal være forsiktig med det når man er gravid og når man ammer. Har du tatt opp spørsmålet om depresjon med legen din? Du burde kanskje få en henvisning til psykolog for samtaleterapi. Det er ikke godt å ha det sånn som du har det.

Hvis ikke fastlegen din tar deg på alvor, og vurderer om du kan være deprimert, bør du kanskje vurdere å bytte fastlege.

Lykke til.

Takk for svar:-)

Jeg ringte faktisk idag for å få time hos fastlegen min slik at han kan henvise meg til psykolog. Burde gjort det for lenge siden, men har hele tiden trodd at jeg skulle fikse dette sjøl.

Jeg har prøvd antidep-piller før for mange år siden, men følte ikke at det hjalp noe. Jeg gjorde det kun fordi psykologen min mente det kunne hjelpe. Jeg har ikke mye tro på legemidler for å si det sånn, og det er jo endel av grunnen til at jeg er havnet i uføret denne gang...

Jeg vet at man ikke kan skru tilbake tiden og at man bør tenke på framtida, men det er ikke alltid like enkelt.

Grunnen til at jeg er så langt nede nå er at jeg følte meg så utrolig sårbar da dette skjedde, og følte at dette var siste sjanse jeg hadde for å bli frisk igjen!Jeg er mest forbanna på meg sjøl som stolte på denne legen, for jeg har ikke til vane å stole på noen andre enn meg sjøl...

Jeg har vært til fastlegen min flere ganger pga trøtthet, men som sagt er det kun jernmangel... defor føler jeg meg som en hypokonder når jeg er der, det er jo "ingenting" som feiler meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megadepp

Dårlig søvnkvalitet om natten gir tretthet om dagen. Har du vært undersøkt på en søvnklinikk?

Har du vært undersøkt for kronisk tretthetssyndrom, Sjögrens syndrom eller stoffskifteproblemer? Slike sykdommer kan føre til tretthet/utmattelse og depresjon. Hvis du aldri har vært undersøkt skikkelig bør du slå i bordet hos legen og kreve henvisning til spesialister. Her er noen linker jeg kom over i farten:

http://www.helsenytt.no/artikler/postviralt_tretthetssyndrom.htm

www.stoffskifte.org

http://www.toreolsen.com/forum/

http://www.helsenytt.no/artikler/sjoegrens.htm

www.thyro.net/linker.htm

http://www.smil.uio.no/index.php?columns=3&action=subject&letter=L&subject=542&clickCount=1

Takk for svar!

Nei, jeg har ikke vært undersøkt for noe av det du nevner. Det er heller slik at jeg må spørre legen min om han ikke kan sjekke det og det...

Takk for linkene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Mener ikke å bagatellisere at du ble lurt med på det opplegget. For det mener jeg du på en måte ble.

Men du overdramatiserer det voldsomt, gjør du ikke? Virker som all frustrasjonen din er kanalisert mot denne hendelsen? Det er surt å bruke nesten 30.000 på noe som ikke virker, men dog - det er da ikke verdens undergang?!

Fødselsdepresjon, har noen spurt om du har det? Også må du forsøke, gjerne i fellesskap med en samtalepartner, å finne ut hva som kan forandres for å gjøre livet lettere for deg akkurat nå. Er ikke meningen du skal ha det sånn :-)

Punkt 1 nå, er å få forandret på ting. Hvis legen din ikke tar tak i dette, bytter du lege med en gang.

(Hvis legen ikke finner noe annet, er det forresten noe som heter kronisk utmattelsessyndrom, man kan få etter kyssesyken.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Megadepp

Mener ikke å bagatellisere at du ble lurt med på det opplegget. For det mener jeg du på en måte ble.

Men du overdramatiserer det voldsomt, gjør du ikke? Virker som all frustrasjonen din er kanalisert mot denne hendelsen? Det er surt å bruke nesten 30.000 på noe som ikke virker, men dog - det er da ikke verdens undergang?!

Fødselsdepresjon, har noen spurt om du har det? Også må du forsøke, gjerne i fellesskap med en samtalepartner, å finne ut hva som kan forandres for å gjøre livet lettere for deg akkurat nå. Er ikke meningen du skal ha det sånn :-)

Punkt 1 nå, er å få forandret på ting. Hvis legen din ikke tar tak i dette, bytter du lege med en gang.

(Hvis legen ikke finner noe annet, er det forresten noe som heter kronisk utmattelsessyndrom, man kan få etter kyssesyken.)

Jeg skjønner at noen vil kalle dette for overdramatisering, men for de som har opplevd dette selv, altså vært trøtt i over 10 år og prøvd alt...de er de eneste som virkelig kan FORSTÅ.

Jeg kunne skrevet et enda lengre innlegg, men det ble da langt nok...

Dette er ikke første gang i livet at jeg møter motgang, men jeg har aldri følt meg SÅ lurt noengang.Jeg er ikke kjent for å være naiv.

Jeg hadde kyssesyka som 16-åring, så jeg burde kanskje sjekke det ut. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Jeg skjønner at noen vil kalle dette for overdramatisering, men for de som har opplevd dette selv, altså vært trøtt i over 10 år og prøvd alt...de er de eneste som virkelig kan FORSTÅ.

Jeg kunne skrevet et enda lengre innlegg, men det ble da langt nok...

Dette er ikke første gang i livet at jeg møter motgang, men jeg har aldri følt meg SÅ lurt noengang.Jeg er ikke kjent for å være naiv.

Jeg hadde kyssesyka som 16-åring, så jeg burde kanskje sjekke det ut. Takk for tipset!

Hei!

Mente ikke at du overdramatiserte med trettheten din, man skal ikke gå 10 år uten å føle overskudd. Jeg mente du overdramatiserte betydningen av kurset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alternativer

Hvem hadde det kurset? Bor på østlandet selv, det kryr av tilbud, og jeg er veldig skeptisk, men med litt spesielle problemstillinger er det ikke så mye hjelp å få hos legene. De prøver bare standard prosedyrer for hvert enkelt symptom osv osv.

Jeg er trøtt selv, og har dessverre ikke noe godt råd å gi deg. Ville nok snakket med psykolog for å prøve å se på hva i livet ditt som kan endres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megadepp

Hvem hadde det kurset? Bor på østlandet selv, det kryr av tilbud, og jeg er veldig skeptisk, men med litt spesielle problemstillinger er det ikke så mye hjelp å få hos legene. De prøver bare standard prosedyrer for hvert enkelt symptom osv osv.

Jeg er trøtt selv, og har dessverre ikke noe godt råd å gi deg. Ville nok snakket med psykolog for å prøve å se på hva i livet ditt som kan endres.

Vet ikke om jeg vil oppgi hvem som hadde kurset, da jeg ikke har bestemt meg for hva jeg vil gjøre videre med saken. Jeg har jo klaget inn legen for Helsetilsynet uten at det hjalp, men jeg vet at jeg ikke klarer å slå meg til ro før legen på en måte blir straffet for det han gjorde mot meg. Noe av det verste jeg vet her i livet er folk som lyver deg opp i ansiktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...