Gå til innhold

har fastlegen sin egen fastlege?

Gjest fastlegespørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest fastlegespørsmål

fastlegen min er sykemeldt. Kan han sykemelde seg selv siden han er lege? Eller er det da en av kollegaene som gjør det? Får de oppnevnt en fastlege på lik linje med oss andre?

eller hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest knarp

Leger har sine egne fastleger som alle andre.

En kan ikke sykemelde seg selv eller sin familie, ei heller skrive "blåresept".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest modific

Alle har en fastlege, uansett hvilket yrke de har. Må vel ikke fylle ut yrke på søknaden om fastlege vel?? ;)

Og en lege kan ikke sykmelde, eller skrive ut resepter til seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på lik linje med oss andre.. jeg hadde selv en fastlege som ble utbrendt, han er en fantastisk person som virkelig har omsorg, men som sagt det ble hans vei til sykemelding, han va altfor mye en omsorgsperson for pasienter..

Han er nå tilbake på jobb og siden jeg selv er involvert i helsevesenet så kan jeg si så mye som at han måtte til sin "fastlege"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knarp

Alle har en fastlege, uansett hvilket yrke de har. Må vel ikke fylle ut yrke på søknaden om fastlege vel?? ;)

Og en lege kan ikke sykmelde, eller skrive ut resepter til seg selv.

Vanlige resepter er ok, men ikke "blåresepter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tionne

Åå, dette har jeg også lurt på! Og hva med når de går til legen sin, sitter de da og forklarer som best de kan og lurer på hva diagnosen blir(sånn som vi andre), eller har de funnet ut det selv på forhånd liksom? Og hva hvis de er uenig med legen sin, hvem har rett da? "Pfft, du har ikke isjias, bare strukket en muskel, du!" "Hva! Har du fått legelisensen på postordre, eller!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fastlegespørsmål

Åå, dette har jeg også lurt på! Og hva med når de går til legen sin, sitter de da og forklarer som best de kan og lurer på hva diagnosen blir(sånn som vi andre), eller har de funnet ut det selv på forhånd liksom? Og hva hvis de er uenig med legen sin, hvem har rett da? "Pfft, du har ikke isjias, bare strukket en muskel, du!" "Hva! Har du fått legelisensen på postordre, eller!"

he he :)

en kan så undre seg over hvordan en slik konsultasjon ville blitt. kjenner en som var innlagt på en kirurgisk sengepost sammen med som selv var lege. Gjett om den daglige legevisitten tok lang tid'a !!!. Han var visst et mareritt for alle som jobbet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kan så undre seg over hvordan en slik konsultasjon ville blitt. kjenner en som var innlagt på en kirurgisk sengepost sammen med som selv var lege. Gjett om den daglige legevisitten tok lang tid'a !!!. Han var visst et mareritt for alle som jobbet der.

Det sies vel at leger er de verste pasientene. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tionne

Oo, kan levende forestille meg atmosfæren der, ja... Maktbalansen osv....-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sykemelder seg selv. Leger utøver legekunsten på seg selv også. Er de kirurger så opererer de seg selv, er de gynekologer, urologer, proktologer o.s.v...

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Det er system på noe heldigvis

Legen må til en annen lege for å få sykmelding. Selvfølgelig må jeg nesten si. Ellers kunne de jo bare ordne seg selv en grei trygdeinntekt da, hvis de ville.

Samme med folk som jobber på trygdekontoret. Ender sykmelding der med en trygdesak, må den behandles på et annet trygdekontor enn der de jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Og hvem klipper håret til frisøren? Og fikser tenna til tannlegen?

;)

Kjenner en frisør som faktisk klipper håret sitt selv! Ser faktisk helt greit ut. Må jo være vanskelig å klippe pent bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...