Gjest Minacha Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Det fikk jeg i løpet av påsken, men er usikker på hvor ille skaden må være for at jeg skal få byttet frontruta? Noen erfaringer? Skadene er ikke mer enn at det er 5-6 bitte små krater i frontruta og når sola skinner gjennom frontruta er ikke sikten så veldig bra med massevis av ørsmå "stjerner" på ruta. Forøvrig er det slitasjespor etter dårlige vindusviskere. Holder det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke nick _ 1 ;-) Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har fått byttet ruta på bilen min i det siste. Ruta hadde flere steinsprut med sprekker på ca 1,5 cm. For å være helt sikker på å få byttet rute, -og ikke reparert den, så gav jeg ruta et knepp med en hard gjenstand så den sprakk. Imidlertid var steinspruten som var fra før nok til å få byttet rute på forsikringen. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noami Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Dette er ikke min sterkeste side men mener å huske at steinsprut/selv ørsmå skader på frontruten er "forbudt" - man *må* bytte rute da for ellers kan det være farlig om du blir involvert i en ulykke.. ("nettgreia" i ruten vil ikek fungere maksimalt eller noe sånt?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nettgreie? Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Dette er ikke min sterkeste side men mener å huske at steinsprut/selv ørsmå skader på frontruten er "forbudt" - man *må* bytte rute da for ellers kan det være farlig om du blir involvert i en ulykke.. ("nettgreia" i ruten vil ikek fungere maksimalt eller noe sånt?) ..spørs om man har så ny bil at man har "nettgreie" i ruta det.. Det har ikke jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Mulig det er noe jeg ikke skjønner her - men det er da vel du selv som bestemmer om du skal få byttet ruta eller ikke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Slike skader er det fullt mulilg å få reparert, ta kontakt med noen som holder på med slikt. Reparer du dette før det sprekker kan du få gjort det gratis. Det er ikke noe krav om å få byttet den hvis skaden ikke ligger i synsfeltet ditt, med andre ord, der du normalt ser ut når du kjører. Velger du å skifte ut ruten, koster det deg en egenandel på 2.000 kr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest krepsa Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Mulig det er noe jeg ikke skjønner her - men det er da vel du selv som bestemmer om du skal få byttet ruta eller ikke? Spørsmålet til vedkommende dreier seg vel om å få det dekket gjennom forsikringa, så vidt jeg forstår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 http://www.bilspesialisten.no/wsp/bilspesialisten/frontend.cgi?session=w7leig0p0rreekrwpqxnvxhided6r7&func=publish.show&func_id=1026&table=PUBLISH 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Slike skader er det fullt mulilg å få reparert, ta kontakt med noen som holder på med slikt. Reparer du dette før det sprekker kan du få gjort det gratis. Det er ikke noe krav om å få byttet den hvis skaden ikke ligger i synsfeltet ditt, med andre ord, der du normalt ser ut når du kjører. Velger du å skifte ut ruten, koster det deg en egenandel på 2.000 kr. Velger du derimot å reparere, så koster det deg ca 5000 kroner i verdifratrekk dersom du bytter bilen inn hos en forhandler... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.