nick Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det forundrer meg at alle som hyler med 120 db i Terrisaken tydeligvis velger å overse innlegget til Mary Poppins. Nå har vel farmoren til MP aldri vært på TV, så da er det kanskje ikke så interessant? Her er innlegget; -->Ja det praktiseres mye i Norge også. Farmoren min døde for ikke så lenge siden av underernæring da helsepersonellet mente det var best at hun fikk slippe. Hun ønsket ikke leve selv og derfor sluttet de å gi henne mat og drikke. Etter 10 dager sovnet hun stille og rolig inn. Det minner ikke særlig om tortur dette? Sorry, MP, at jeg bruker deg og dine som "topic", men jeg syntes dette var for vesentlig til å overse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 De gjorde det samme med farfaren min for noen år siden. Han lå for døden i utgangspunktet da, men jeg reagerte ganske sterkt på at de sluttet å gi ham næring. Han døde etter et par dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Farmoren, en gammel og utslitt kvinne antagelig, ga med andre ord informert og kompetent samtykke. Terri, en kvinne på 41 år og uten døende-utsikter, har på ingen måte gitt informert og kompetent samtykke. Man har i stedet et vitnesbyrd fra en ektemann som syv år etter at hun ble skadet, plutselig husket at hun ville dø i en slik situasjon. Ellers: Det er rent uhyggelig med alle disse menneskene på dol som ivrer for at et totalt hjelpeløst menneske bør dø. Folk hisser seg opp, blir aggressive, kaver fram og tilbake for at noen for guds skyld må nektes næring? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Overfor uhelbredelig og svært dårlige kreftsyke på Rasiumhospitalet, skjer det rett som det er at personalet gir overdose morfin. Har dette fra en jeg ansatt jeg kjenner. Litt mer "effektivt" enn å sulte pasienten på riktignok, men det er altså ikke uvanlig at personalet tar saken i egne hender. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 vel farmoren min bestemte seg også for at hun ikke ville mer. Hun nektet derfor å ta til seg mat og drikke og døde til slutt som en usultet belson-fange på 19 kilo. Kan man kalle dette et selvmord? Glad hun fikk slippe etter noen uker iallefall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engel 49+ Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 vel farmoren min bestemte seg også for at hun ikke ville mer. Hun nektet derfor å ta til seg mat og drikke og døde til slutt som en usultet belson-fange på 19 kilo. Kan man kalle dette et selvmord? Glad hun fikk slippe etter noen uker iallefall. Det er mange gamle som slutter å spise noe særlig, som en naturlig måte å nærme seg døden på. Sikkert halveis bevisst, halveis ubevisst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 De gjorde det samme med farfaren min for noen år siden. Han lå for døden i utgangspunktet da, men jeg reagerte ganske sterkt på at de sluttet å gi ham næring. Han døde etter et par dager. Enkelte kan ikke spise når de er på dødsleiet. Det kan også være vanskelig å svelge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanlig i norge Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det du skriver er vel ganske vanlig på norske sykehjem. Min bestemor satt i flere år i stolen sin, ikke kunne hun snakke, så bare på oss, ingen mimikk i det hele tatt. Så ble hun liggenes mer og mer, klarte ikke svelge når hun fikk mat og drikke, det gikk 6 dager fra hun sluttet å spise og drikke til hun døde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Farmoren, en gammel og utslitt kvinne antagelig, ga med andre ord informert og kompetent samtykke. Terri, en kvinne på 41 år og uten døende-utsikter, har på ingen måte gitt informert og kompetent samtykke. Man har i stedet et vitnesbyrd fra en ektemann som syv år etter at hun ble skadet, plutselig husket at hun ville dø i en slik situasjon. Ellers: Det er rent uhyggelig med alle disse menneskene på dol som ivrer for at et totalt hjelpeløst menneske bør dø. Folk hisser seg opp, blir aggressive, kaver fram og tilbake for at noen for guds skyld må nektes næring? Til informasjon, min farmor var bare 63 år gammel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hehe må innrømme at jeg ble litt sjokkert da jeg scrollet nedover her å så den tittelen. Men ellers er det et lite poeng i det jeg skriver der. Og til alle dere som sannsynligvis tror at farmor var 95 år eller noe, så var hun bare 63. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Til informasjon, min farmor var bare 63 år gammel. Men hun ga informert og kompetent samtykke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Men hun ga informert og kompetent samtykke? Kompetent samtykke ga hun vel ikke akkurat nei, men hun orket eller ville ikke spise mat, og da mente legene det var best hun fikk slippe. Hun sovnet stille og rolig inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Kompetent samtykke ga hun vel ikke akkurat nei, men hun orket eller ville ikke spise mat, og da mente legene det var best hun fikk slippe. Hun sovnet stille og rolig inn. Jeg synes det høres ut som kompetent samtykke når du sier at hun ikke orket eller ikke ville. Men nok om din farmor, antar jeg. Hun var sikkert et fint menneske som du har gode minner om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.