Goliath Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Heh? Tøyer du ikke ut. Blir du ikke veldig stiv da? Har to spørsmål til; hva er lurest, mange repitisjoner med lav vekt, eller få med høy? Og hva menes med repetisjon; hvor mange ganger man man man gjør det, eller hvor mange ganger man gjentar en serie? Du blir faktisk ikke noe stivere (eller stølere) av ikke å tøye ut etter trening. Men du kan bli mykere av å tøye - helt uavhengig av trening ellers:-) 0 Siter
mrxx Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Heh? Tøyer du ikke ut. Blir du ikke veldig stiv da? Har to spørsmål til; hva er lurest, mange repitisjoner med lav vekt, eller få med høy? Og hva menes med repetisjon; hvor mange ganger man man man gjør det, eller hvor mange ganger man gjentar en serie? Selvsagt blir jeg stiv, men det har ikke noe med treningen eller med å tøye ut å gjøre....hehe... Jeg tøyer ikke ut og har ingen plager med det, jeg tøyer kun ut hvis jeg har vondt noe sted, noe jeg sjeldent har. Jeg kaller det for repetisjoner, antall ganger du gjør det. Jeg mener du bør ta en øvelse ti ganger og bestemme vekten etter hva du klarer. Skal du trene veldig effektivt, så skal det bare være såvidt du skal klare den nr. ti. Jeg trener ikke fullt så hardt, men ligger på mellom ca. 85 til 95 % av det jeg klarer, avhengig av øvelse. Pumping av jern, så får du korte med store muskler. Lange seige tak gir mer lange muskler, jeg gjør det siste. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Du blir faktisk ikke noe stivere (eller stølere) av ikke å tøye ut etter trening. Men du kan bli mykere av å tøye - helt uavhengig av trening ellers:-) Trodde man ble helt "dørvakt" av å trene og ikke tøye ut. Uansett, jeg trenger definitivt å tøye ;-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Selvsagt blir jeg stiv, men det har ikke noe med treningen eller med å tøye ut å gjøre....hehe... Jeg tøyer ikke ut og har ingen plager med det, jeg tøyer kun ut hvis jeg har vondt noe sted, noe jeg sjeldent har. Jeg kaller det for repetisjoner, antall ganger du gjør det. Jeg mener du bør ta en øvelse ti ganger og bestemme vekten etter hva du klarer. Skal du trene veldig effektivt, så skal det bare være såvidt du skal klare den nr. ti. Jeg trener ikke fullt så hardt, men ligger på mellom ca. 85 til 95 % av det jeg klarer, avhengig av øvelse. Pumping av jern, så får du korte med store muskler. Lange seige tak gir mer lange muskler, jeg gjør det siste. Puh, begynte å lure. 10x10 ganger, liksom. Jeg måtte jo ha flyttet inn der. Eller bli båret ut, så klart ;-) 0 Siter
Goliath Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Trodde man ble helt "dørvakt" av å trene og ikke tøye ut. Uansett, jeg trenger definitivt å tøye ;-) Det er en gammel myte. Faktisk er det slik at hvis du tøyer hardt ut etter en hard treningsøkt, så kan du bli stølere enn hva du ellers hadde blitt. Men det er intet "usunt" ved å tøye ut - spesielt hvis man ønsker å bli litt mykere enn hva man allerede er. Viktig at man da er godt varm fra før. Og skal det ha noen effekt, så må det tøyes både hardt og lenge (omtrent like lenge som en vanlig treningsøkt.....) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Det er en gammel myte. Faktisk er det slik at hvis du tøyer hardt ut etter en hard treningsøkt, så kan du bli stølere enn hva du ellers hadde blitt. Men det er intet "usunt" ved å tøye ut - spesielt hvis man ønsker å bli litt mykere enn hva man allerede er. Viktig at man da er godt varm fra før. Og skal det ha noen effekt, så må det tøyes både hardt og lenge (omtrent like lenge som en vanlig treningsøkt.....) Så konklusjonen blir at det ikke hjelper på bevegeligheten å trene? Kan jo ikke tøye ut i en time heller... Hvor lenge/ofte trener du da, hvis du ikke tar med oppvarming? 0 Siter
mrxx Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Puh, begynte å lure. 10x10 ganger, liksom. Jeg måtte jo ha flyttet inn der. Eller bli båret ut, så klart ;-) Det jeg glemte å si er at jeg tar 10 x 2. Det betyr at jeg tar alle øvelsene 1 gang, armer og ben annen hver gang og når jeg er ferdig kjører jeg ei runde til. I tillegg trener jeg mye magemuskler. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Det jeg glemte å si er at jeg tar 10 x 2. Det betyr at jeg tar alle øvelsene 1 gang, armer og ben annen hver gang og når jeg er ferdig kjører jeg ei runde til. I tillegg trener jeg mye magemuskler. Du gjør alt 20 ganger?! Dæven! Er det det man skal? Altså, må jeg det, hvis det skal virke? Trodde ikke det var vits i å trene magemusklene så ofte, har hørt man ikke får mer fremgang av det. Er det feil det da? Du virker som du har litt peil. Forsvinner fettlaget mitt hvis jeg trener og ikke spiser mer enn i dag? Sulting er uaktuelt, da blir det noe kondisjonstrening i stedet. I tilfelle; hvor fort kan man merke det? Har bra forbrenning og 5 kilo for mye fett. 0 Siter
mrxx Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Du gjør alt 20 ganger?! Dæven! Er det det man skal? Altså, må jeg det, hvis det skal virke? Trodde ikke det var vits i å trene magemusklene så ofte, har hørt man ikke får mer fremgang av det. Er det feil det da? Du virker som du har litt peil. Forsvinner fettlaget mitt hvis jeg trener og ikke spiser mer enn i dag? Sulting er uaktuelt, da blir det noe kondisjonstrening i stedet. I tilfelle; hvor fort kan man merke det? Har bra forbrenning og 5 kilo for mye fett. Du bør nok gjøre alt 20 ganger. Husk at hver øvelse tar ikke mange sekundene selv om du tar de 10 ganger. Det tar under minuttet, avhengig av øvelse. Fett rundt magen er ikke lett å bli kvitt med bare trening. Det tar tid, du bør nok vurdere å legge om kostholdet kanskje. Men stort sett går dette på å ikke spise for mye fet mat og heller ikke spise seg stappmett. Spis alltid så du er passe mett. Trenger ikke å gå sulten for å bli slankere:-) Men trim og aktivitet gjør at du forbrenner mer fett:-) Jeg trener mye magemuskler og har mange flere repitisjoner der enn andre muskler. Jeg ligger blant annet på ryggen og har bena i 5 forskjellige stillinger, det blir 10 repetisjoner x 5. Dette tar jeg i to omganger, som blir tilsammen 100 ganger. I tillegg holder jeg ei 12 kg. vekt under haken. Trener også andre øvelser for magen, men de er ikke fullt så harde, bortsett fra en, som få klarer å utføre:-) Men det viktigste er at du tar det rolig når du tar situps, ikke kast overkroppen opp, men ta det rolig og hold stillingen en liten stund når du er på topp. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Du bør nok gjøre alt 20 ganger. Husk at hver øvelse tar ikke mange sekundene selv om du tar de 10 ganger. Det tar under minuttet, avhengig av øvelse. Fett rundt magen er ikke lett å bli kvitt med bare trening. Det tar tid, du bør nok vurdere å legge om kostholdet kanskje. Men stort sett går dette på å ikke spise for mye fet mat og heller ikke spise seg stappmett. Spis alltid så du er passe mett. Trenger ikke å gå sulten for å bli slankere:-) Men trim og aktivitet gjør at du forbrenner mer fett:-) Jeg trener mye magemuskler og har mange flere repitisjoner der enn andre muskler. Jeg ligger blant annet på ryggen og har bena i 5 forskjellige stillinger, det blir 10 repetisjoner x 5. Dette tar jeg i to omganger, som blir tilsammen 100 ganger. I tillegg holder jeg ei 12 kg. vekt under haken. Trener også andre øvelser for magen, men de er ikke fullt så harde, bortsett fra en, som få klarer å utføre:-) Men det viktigste er at du tar det rolig når du tar situps, ikke kast overkroppen opp, men ta det rolig og hold stillingen en liten stund når du er på topp. Hjelp! Ikke lett å bli kvitt fettet på magen, sier du?! Jeg er 33 år, går det ikke bort? Spiser meg stappmett en gang om dagen. Da er det ofte en kulinarisk og litt fet nytelse, men ikke mye meieriprodukter, mest olivenolje. Er det skikkelig fy? Vet det der med lite og ofte, men det er ikke så lett. Liker god mat, og det er ikke tilgjengelig hele dagen. Får i meg noe frukt og knekkebrød uten pålegg, i stedet, bare for å døyve sulten. Hva er det man helst skal spise? Grønnsaker og frukt går det masse av, tenkte mer på rødt kjøtt, kylling, fisk - hva er best? Hva med pasta, er det bra? Har aldri hatt vektproblemer, og når du sier fettet slett ikke renner av i en fei, blir jeg litt nervøs. 0 Siter
Goliath Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Så konklusjonen blir at det ikke hjelper på bevegeligheten å trene? Kan jo ikke tøye ut i en time heller... Hvor lenge/ofte trener du da, hvis du ikke tar med oppvarming? Trener ca 45-60 minutter 3-4 dager i uken. Treningen hjelper også på bevegeligheten, så derfor er det ikke så viktig med selve uttøyingen - så fremt (som sagt) du ønsker å bli en god del mykere. Har aldri tøyd ut selv, men har intet problem med f.eks å stå med strake ben og legge begge håndflatene i gulvet. Og jeg har trent vekter i ca 25 år. 0 Siter
Babette Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Hjelp! Ikke lett å bli kvitt fettet på magen, sier du?! Jeg er 33 år, går det ikke bort? Spiser meg stappmett en gang om dagen. Da er det ofte en kulinarisk og litt fet nytelse, men ikke mye meieriprodukter, mest olivenolje. Er det skikkelig fy? Vet det der med lite og ofte, men det er ikke så lett. Liker god mat, og det er ikke tilgjengelig hele dagen. Får i meg noe frukt og knekkebrød uten pålegg, i stedet, bare for å døyve sulten. Hva er det man helst skal spise? Grønnsaker og frukt går det masse av, tenkte mer på rødt kjøtt, kylling, fisk - hva er best? Hva med pasta, er det bra? Har aldri hatt vektproblemer, og når du sier fettet slett ikke renner av i en fei, blir jeg litt nervøs. En fin måte å bli stram og slank på, er å løpe mil etter mil, etter mil.... 0 Siter
Goliath Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Hjelp! Ikke lett å bli kvitt fettet på magen, sier du?! Jeg er 33 år, går det ikke bort? Spiser meg stappmett en gang om dagen. Da er det ofte en kulinarisk og litt fet nytelse, men ikke mye meieriprodukter, mest olivenolje. Er det skikkelig fy? Vet det der med lite og ofte, men det er ikke så lett. Liker god mat, og det er ikke tilgjengelig hele dagen. Får i meg noe frukt og knekkebrød uten pålegg, i stedet, bare for å døyve sulten. Hva er det man helst skal spise? Grønnsaker og frukt går det masse av, tenkte mer på rødt kjøtt, kylling, fisk - hva er best? Hva med pasta, er det bra? Har aldri hatt vektproblemer, og når du sier fettet slett ikke renner av i en fei, blir jeg litt nervøs. Det er faktisk mye å hente på å la være å spise seg stappmett. Spis til du ikke lenger er sulten - eller i hvert fall bare til du begynner å merke at du er i ferd med å bli litt mett:-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Trener ca 45-60 minutter 3-4 dager i uken. Treningen hjelper også på bevegeligheten, så derfor er det ikke så viktig med selve uttøyingen - så fremt (som sagt) du ønsker å bli en god del mykere. Har aldri tøyd ut selv, men har intet problem med f.eks å stå med strake ben og legge begge håndflatene i gulvet. Og jeg har trent vekter i ca 25 år. Det hørtes bra ut :-) Husker det var sånn en gang, ja. Nå får jeg får snart problemer med å bøye meg over vasken for å pusse tenner ;-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 En fin måte å bli stram og slank på, er å løpe mil etter mil, etter mil.... ;-) Drev med det før, men får så vondt i knærne. Himmelsk å jogge når det regner! 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Det er en gammel myte. Faktisk er det slik at hvis du tøyer hardt ut etter en hard treningsøkt, så kan du bli stølere enn hva du ellers hadde blitt. Men det er intet "usunt" ved å tøye ut - spesielt hvis man ønsker å bli litt mykere enn hva man allerede er. Viktig at man da er godt varm fra før. Og skal det ha noen effekt, så må det tøyes både hardt og lenge (omtrent like lenge som en vanlig treningsøkt.....) Det kan ikke være sant at man må tøye lenger enn en vanlig treningsøkt for å bli myk! Jeg tøyer kanskje 1 time per uke til sammen, og er ganske så myk(synes ikke det selv, for var mykere før, men kommer i hvert fall ned i spagaten ennå. 0 Siter
mrxx Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Hjelp! Ikke lett å bli kvitt fettet på magen, sier du?! Jeg er 33 år, går det ikke bort? Spiser meg stappmett en gang om dagen. Da er det ofte en kulinarisk og litt fet nytelse, men ikke mye meieriprodukter, mest olivenolje. Er det skikkelig fy? Vet det der med lite og ofte, men det er ikke så lett. Liker god mat, og det er ikke tilgjengelig hele dagen. Får i meg noe frukt og knekkebrød uten pålegg, i stedet, bare for å døyve sulten. Hva er det man helst skal spise? Grønnsaker og frukt går det masse av, tenkte mer på rødt kjøtt, kylling, fisk - hva er best? Hva med pasta, er det bra? Har aldri hatt vektproblemer, og når du sier fettet slett ikke renner av i en fei, blir jeg litt nervøs. Fettet rundt magen er det verste å bli kvitt, mye lettere ellers på kroppen. Jeg ville ikke ha spist meg stappmett, selv om du gjør det bare en gang om dagen. Spis gjerne 5 måltider om dagen, for å holde forbrenningen opp, men spis bar en passe mengde hver gang. Jeg tror mer på at du kan spise nesten hva som helst, bare du ikke overdriver noe av det, alt i beskjedne mengder, men selvsagt avhengig av hvor lett du har for å legge på deg. Spis vanlig sunt og godt, det er bra nok:-) 0 Siter
favn Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Hva trener man i da? Har en jazzbukse fra noen år tilbake, men føler den er litt ut på dato. Burde jo ikke bry meg om utseendet, men har behov for å se litt ok ut, for det. Hater å være så forfengelig, men sånn er det bare :-) Har aerobicsko i samme årgang, kan man bruke det? Joggeskoene mine kan jeg bare bruke i mørket. Nå må du ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Hva trener man i? Ikke selskapskjole, ikke dress, ikke bikini, ikke jeans... men i... bukser beregnet på å trene i. Så er det bare å supplere med en passende topp eller t-skjorte. Samt sokker. Og rimelig gode sko som passer til formålet. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Fettet rundt magen er det verste å bli kvitt, mye lettere ellers på kroppen. Jeg ville ikke ha spist meg stappmett, selv om du gjør det bare en gang om dagen. Spis gjerne 5 måltider om dagen, for å holde forbrenningen opp, men spis bar en passe mengde hver gang. Jeg tror mer på at du kan spise nesten hva som helst, bare du ikke overdriver noe av det, alt i beskjedne mengder, men selvsagt avhengig av hvor lett du har for å legge på deg. Spis vanlig sunt og godt, det er bra nok:-) Tror jeg hadde vært smellfeit om jeg hadde hatt lett for å legge på meg. Er et slapt, lite matvrak. Så matvrak, at den første tanken min var at jeg kunne spise enda mer, om jeg begynte å trene. Ble mer motivert etter å ha hørt det med magefettet. Burde sikkert skrive det ut, sånn at jeg må se på det til jeg kryper ned på treningssenteret igjen ;-) 0 Siter
Babette Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 ;-) Drev med det før, men får så vondt i knærne. Himmelsk å jogge når det regner! Jeg synes det er himmelsk å løpe uansett vær og føre. Det er nesten bedre enn sex. Får du vondt i knærne på myk skogbunn og i oppoverbakke også? Og har du gode nok sko? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.