favn Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Nå har jeg vel ikke skrevet at man må tøye lenger enn en vanlig treningsøkt...? Men tøying er som trening. Du oppnår effekt etter hvor mye du legger i det - og hvor "lett" du oppnår resultater er også individuelt. Men de som tror at tøying er noe du kan gjøre 5-10 minutter hver dag, og forventer å bli vesentlig mykere av det - de vil bli skuffet. Spørs hva du legger i 'vesentlig mykere'. Jeg er i alle fall skapt slik at uten gode og jevnlige tøyinger, stolprer jeg til. Og det er direkte vondt, spesielt i leggmusklaturen. En _god_ økt med tøyinger etter trening er orgasmisk, rett og slett. Hehe, nå fikk jeg infernalsk lyst til å tøøøøøye her... 0 Siter
favn Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Tror kanskje panikk er det som skal til her ;-) Det er visst der det begynner for mange :-) Det er forresten litt lettvint å humre av middelaldrende menn som løper rundt i rosa trikot, men når kroppen har eldet mer enn hodet, er det jo innlysende å intensivere aktiviteter som skal hele mennesket. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Så lenge det ikke er fordi magen henger i veien så...:-) Men husk at du helt klart vil bli både stiv og støl dagene etter trening. Det er heldigvis noe som går over etter hvert. Dog bør du trene såpass hardt at du kjenner du er litt stiv i kroppen etterpå - uansett hvor godt trent du er:-) Husker med gru hvordan det er å ha armer man ikke kan bevege, og ben man ikke vil bevege. Au, au, au! 0 Siter
Goliath Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Spørs hva du legger i 'vesentlig mykere'. Jeg er i alle fall skapt slik at uten gode og jevnlige tøyinger, stolprer jeg til. Og det er direkte vondt, spesielt i leggmusklaturen. En _god_ økt med tøyinger etter trening er orgasmisk, rett og slett. Hehe, nå fikk jeg infernalsk lyst til å tøøøøøye her... he-he...tøy i vei! Og du har et poeng. Når det gjelder leggene så må også jeg tøye de rett etter hvert eneste treningssett av leggmuskulaturen. Men det er først og fremst for å unngå krampe:-) En annen ting er at det skal lite tøying til for å holde seg så myk/stiv som man er. Det er først når man ønsker å bli en del mykere enn hva man er fra før at det begynner å koste litt....:-) 0 Siter
Goliath Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Husker med gru hvordan det er å ha armer man ikke kan bevege, og ben man ikke vil bevege. Au, au, au! Hvis du blir så stiv og støl når du nå begynner igjen, så IKKE bruk det som en unnskylding for ikke å gå på treningen igjen neste dag. For når du får varmet opp så gjør det ikke så vondt, og så går det muligens litt raskere over:-) Og etter ca 5-8 treningsøkter, så vil du kunne ta i fullt ut uten at du blir så støl at det gjør direkte vondt etterpå. Ta det derfor litt rolig på de første treningsøktene - selv om du skulle ønske å imponere den kjekke instruktøren:-) 0 Siter
favn Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 he-he...tøy i vei! Og du har et poeng. Når det gjelder leggene så må også jeg tøye de rett etter hvert eneste treningssett av leggmuskulaturen. Men det er først og fremst for å unngå krampe:-) En annen ting er at det skal lite tøying til for å holde seg så myk/stiv som man er. Det er først når man ønsker å bli en del mykere enn hva man er fra før at det begynner å koste litt....:-) Jeg tøyer godt og meget uten å trene også. Litt engstelig, da jeg er redd for å slite noe over...? A propos krampe i leggene... Jeg har alltid undret meg over hvorfor i all verdens heisebaisen fotballspillerne ligger og hyler under et kobbel av bekymrede medspillere samt leger som masserer og smører på alt mulig rart? Det virkelig effektive og ikke minst latterlig enkle middelet mot leggkramper og kramper i foten, er simpelthen å gå noen gode skritt. Voila. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Hvis du blir så stiv og støl når du nå begynner igjen, så IKKE bruk det som en unnskylding for ikke å gå på treningen igjen neste dag. For når du får varmet opp så gjør det ikke så vondt, og så går det muligens litt raskere over:-) Og etter ca 5-8 treningsøkter, så vil du kunne ta i fullt ut uten at du blir så støl at det gjør direkte vondt etterpå. Ta det derfor litt rolig på de første treningsøktene - selv om du skulle ønske å imponere den kjekke instruktøren:-) Mener du jeg burde gjøre det igjen dagen etter? Forrige gang var det umulig å varme opp, eller noe, før på tredje dagen. Kunne jo ikke løfte armene ;-) Er ikke snakk om å forsøke å imponere instruktøren hvis jeg løfter for mye, her handler det om å bevare en liten del av selvrespekten ;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 "Kan godt tenke meg å innrette hele livet mitt, og livet til de rundt meg, etter meg selv og min kropp. Det er de andre som er motstandere. Kjipinger! ;-)" :-) En kroppsbygger, ihvertfall når man snakker om en seriøs en, har en livsstil som for meg blir helt bak mål. ALT dreier seg om kroppen, og omtrent hver time av døgnet går med til å gjøre alt for å legge forholdene til rette for muskelvekst. Mange tror at treningen er det mest slitsommme, men jeg forestiller meg den strenge livsstilen med spising, ikke spising etc. som mye mer slitsomt. Treningen er en ganske liten del av en kroppsbyggers tilværelse, når man tar alt det andre med i betraktningen. "..................................." Treningen tar 3-5 timer i uka av en kroppsbyggers tilværelse. Alt det andre tar 24 * 7 timer i uka. 0 Siter
mrxx Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Mener du jeg burde gjøre det igjen dagen etter? Forrige gang var det umulig å varme opp, eller noe, før på tredje dagen. Kunne jo ikke løfte armene ;-) Er ikke snakk om å forsøke å imponere instruktøren hvis jeg løfter for mye, her handler det om å bevare en liten del av selvrespekten ;-) Hvis du er så støl etter ei terning, så har du trent for hardt. Ta det roligere i starten. Når har har trent deg opp, så kan du ta i så mye du orker uten å bli direkte støl. Men kjenne det i kroppen dagen etter, det skal du gjøre. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Hvis du er så støl etter ei terning, så har du trent for hardt. Ta det roligere i starten. Når har har trent deg opp, så kan du ta i så mye du orker uten å bli direkte støl. Men kjenne det i kroppen dagen etter, det skal du gjøre. Opp som en løve, ned som en skinnfell ;-) 0 Siter
Babette Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Du kommer aldri til å se meg med staver uten ett par ski til, aldri! Ok, kanskje hvis jeg blir 75, ikke før ;-) Er du redd for morsomme kommentarer a la hvor er skiene, eller synes du at stavgjengere ser ut som kjerringer? Det er da ikke noe å bry seg om. Det er jo blitt så vanlig med gåstaver. Jeg kjenner til og med noen mannfolk som går med staver, og som var plaget med skuldre og rygg. De har blitt mye bedre. Og NB! Du skal ikke bruke skistaver, men det vet du vel. Gåstaver er betydelig kortere, og har ikke trinse. 0 Siter
Babette Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Jogge nesten bedre enn sex?......du begynner å bli gammel. Antakelig. 0 Siter
Goliath Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Jeg tøyer godt og meget uten å trene også. Litt engstelig, da jeg er redd for å slite noe over...? A propos krampe i leggene... Jeg har alltid undret meg over hvorfor i all verdens heisebaisen fotballspillerne ligger og hyler under et kobbel av bekymrede medspillere samt leger som masserer og smører på alt mulig rart? Det virkelig effektive og ikke minst latterlig enkle middelet mot leggkramper og kramper i foten, er simpelthen å gå noen gode skritt. Voila. Når jeg får kramper i leggen, så går jeg ikke - i hvert fall ser det ikke slik ut. Det blir i så fall en type gange ala "funny walks" :-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Er du redd for morsomme kommentarer a la hvor er skiene, eller synes du at stavgjengere ser ut som kjerringer? Det er da ikke noe å bry seg om. Det er jo blitt så vanlig med gåstaver. Jeg kjenner til og med noen mannfolk som går med staver, og som var plaget med skuldre og rygg. De har blitt mye bedre. Og NB! Du skal ikke bruke skistaver, men det vet du vel. Gåstaver er betydelig kortere, og har ikke trinse. Har sett disse gåstavene, en venninne er innehaver av ett par. Assosierer det sterkt med folk godt over pensjonsalderen, som har fått seg et nytt, hipt(?) leketøy. Enig i at man ikke skal bry seg om sånne ting. Var litt fleipete sagt. Tror jeg... ;-) 0 Siter
Goliath Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Opp som en løve, ned som en skinnfell ;-) he-he....been there - done that.....mange ganger:-) Men det er på en måte litt godt/vondt. Og det kan lønne seg å gå litt oftere på treningen de første par ukene for å komme i gang. Tren heller litt færre sett og repetisjoner for å venne musklene til treningen. Da kan du gjøre unna treningen på raskere tid de første par ukene, og så gå på for fullt etterpå. Er det i Oslo du skal trene forresten? Lykke til! 0 Siter
Babette Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Har sett disse gåstavene, en venninne er innehaver av ett par. Assosierer det sterkt med folk godt over pensjonsalderen, som har fått seg et nytt, hipt(?) leketøy. Enig i at man ikke skal bry seg om sånne ting. Var litt fleipete sagt. Tror jeg... ;-) Jeg tror du bare leter etter unnskyldninger for å slippe å trene. Men forfengelighet er en dårlig unnskyldning. For nettopp av forfengelighetsgrunner bør det være en selvfølge å trene. Den satt, tenker jeg! Hesp, hesp. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 he-he....been there - done that.....mange ganger:-) Men det er på en måte litt godt/vondt. Og det kan lønne seg å gå litt oftere på treningen de første par ukene for å komme i gang. Tren heller litt færre sett og repetisjoner for å venne musklene til treningen. Da kan du gjøre unna treningen på raskere tid de første par ukene, og så gå på for fullt etterpå. Er det i Oslo du skal trene forresten? Lykke til! Nei, i Bærum. Tror jeg, der jeg har sett i alle fall. Har du et tips til et sted med kun muskelløse, tar jeg det imot med takk ;-) 0 Siter
favn Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Når jeg får kramper i leggen, så går jeg ikke - i hvert fall ser det ikke slik ut. Det blir i så fall en type gange ala "funny walks" :-) Klart det ser dumt ut, men når det hjelper... Under mine svangerskap våknet jeg gang på gang om natta med legger og føtter i spenn. En tur rundt i rommet avlyste ønsket om øyeblikkelig amputasjon. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Jeg tror du bare leter etter unnskyldninger for å slippe å trene. Men forfengelighet er en dårlig unnskyldning. For nettopp av forfengelighetsgrunner bør det være en selvfølge å trene. Den satt, tenker jeg! Hesp, hesp. Midt i mageflesket, ja ;-) Det verste er at jeg har tid også. Og lyst. Egentlig. 0 Siter
Goliath Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Nei, i Bærum. Tror jeg, der jeg har sett i alle fall. Har du et tips til et sted med kun muskelløse, tar jeg det imot med takk ;-) Selv trener jeg nå på SATS (det ble omgjort til et SATS senter for noen år tilbake). Tidligere var det mange som drev forholdsvis seriøs "bygging" der, men nå er det alt mulig "rart" der:-) Og det er ofte det ankommer nye og særdeles utrente kropper dit, så det er det ingen som reagerer på. Kjenner ikke til noen treningssentre i ditt område, da jeg frekventerer den bedre øst-siden av Oslo for det meste:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.