Babette Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Midt i mageflesket, ja ;-) Det verste er at jeg har tid også. Og lyst. Egentlig. Da er det jo bare å ta seg selv i nakken, uten noe mere utenomsnakk! Det går jo også an å gjøre styrketreningsøvelser hjemme og utføre kondistrening ute i herlig vårluft. Når det gjelder knærne dine, ville jeg ha prøvd med forsiktig jogging på mykyt underlag og med nye sko og minst mulig nedoverbakke. Asfalt er bannlyst. Får du vondt i selve kneskåla foran, eller i huken på baksida av kneet? Eller i menisken? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Selv trener jeg nå på SATS (det ble omgjort til et SATS senter for noen år tilbake). Tidligere var det mange som drev forholdsvis seriøs "bygging" der, men nå er det alt mulig "rart" der:-) Og det er ofte det ankommer nye og særdeles utrente kropper dit, så det er det ingen som reagerer på. Kjenner ikke til noen treningssentre i ditt område, da jeg frekventerer den bedre øst-siden av Oslo for det meste:-) Der jeg var da følelsen i armene forsvant, var det flere kroppsbyggere. Tror han som drev det vant NM, det var en sånn gjeng som bodde der i alle fall. Det var få bestemødre der, for å si det sånn. Der jeg var innom nå, var det ingen solariumsbroilere, eller proteinpulver på disken. Virker ganske safe for selvtillitten min, sånn sett. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Da er det jo bare å ta seg selv i nakken, uten noe mere utenomsnakk! Det går jo også an å gjøre styrketreningsøvelser hjemme og utføre kondistrening ute i herlig vårluft. Når det gjelder knærne dine, ville jeg ha prøvd med forsiktig jogging på mykyt underlag og med nye sko og minst mulig nedoverbakke. Asfalt er bannlyst. Får du vondt i selve kneskåla foran, eller i huken på baksida av kneet? Eller i menisken? Tja, hvor er menisken? Vondt bak kneskålen. Får vondt av for mye spinning også. Kan jogge en tur, det er når turen tar en time, tre ganger i uken, det er slutt. For da er det mer eller mindre vondt, uansett hva jeg gjør. 0 Siter
Babette Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Tja, hvor er menisken? Vondt bak kneskålen. Får vondt av for mye spinning også. Kan jogge en tur, det er når turen tar en time, tre ganger i uken, det er slutt. For da er det mer eller mindre vondt, uansett hva jeg gjør. Menisken sitter på utsiden foran, altså på siden av kneskåla. Jeg har faktisk også opplevd smerter på baksiden av kneet. De kom når jeg løp på asfalt og i regnvær. En time blir nok for mye for deg. Prøv med 20 minutter 2-3 ganger i uka i første omgang. Og NB! Du må varme opp skikkelig. Lunt sakte til du blir ordentlig varm i muskulaturen. Det er alfa og omega for å forebygge skader. Og husk: Nye sko med skikkelig støtdemping, fortell om kneproblemene dine til ekspeditøren. Bor du i en av de store byene med Løplabbet? Der finnes god kompetanse på sko og løping. Og løp aldri på asfalt! Asfalt er for biler og andre rullende farkoster! At maratonløpere klarer å løpe så mye på asfalt er meg en gåte. Men noen av dem har utviklet et pussig løpesett med minst mulig støt. De ser ut som om de har driti i buksa og "sitter" og løper. 0 Siter
Goliath Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Der jeg var da følelsen i armene forsvant, var det flere kroppsbyggere. Tror han som drev det vant NM, det var en sånn gjeng som bodde der i alle fall. Det var få bestemødre der, for å si det sånn. Der jeg var innom nå, var det ingen solariumsbroilere, eller proteinpulver på disken. Virker ganske safe for selvtillitten min, sånn sett. Da virker det som stedet for deg - inntil videre:-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Menisken sitter på utsiden foran, altså på siden av kneskåla. Jeg har faktisk også opplevd smerter på baksiden av kneet. De kom når jeg løp på asfalt og i regnvær. En time blir nok for mye for deg. Prøv med 20 minutter 2-3 ganger i uka i første omgang. Og NB! Du må varme opp skikkelig. Lunt sakte til du blir ordentlig varm i muskulaturen. Det er alfa og omega for å forebygge skader. Og husk: Nye sko med skikkelig støtdemping, fortell om kneproblemene dine til ekspeditøren. Bor du i en av de store byene med Løplabbet? Der finnes god kompetanse på sko og løping. Og løp aldri på asfalt! Asfalt er for biler og andre rullende farkoster! At maratonløpere klarer å løpe så mye på asfalt er meg en gåte. Men noen av dem har utviklet et pussig løpesett med minst mulig støt. De ser ut som om de har driti i buksa og "sitter" og løper. Får det selv når jeg er ganske veltrent. Jogging er drepen, har jeg funnet ut. Må slutte med det andre også, når jeg får vondt. Sitter egentlig rett bak kneskålen, men det er vondt å vri kneet også, hvis du forstår. Vrir det jo ikke normalt, men det føles som det kan vris, når det gjør vondt. Har lurt på å dra inn dit og få de til å finne riktig sko, men har gitt opp jogging i stedet :-) Det blir mye asfalt. Så greit å bare ta en joggetur, når man ikke gidder dra noe sted. Nå snakker jeg i fortid, altså. For tiden er jeg en fiskebolle :-) 0 Siter
Babette Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Får det selv når jeg er ganske veltrent. Jogging er drepen, har jeg funnet ut. Må slutte med det andre også, når jeg får vondt. Sitter egentlig rett bak kneskålen, men det er vondt å vri kneet også, hvis du forstår. Vrir det jo ikke normalt, men det føles som det kan vris, når det gjør vondt. Har lurt på å dra inn dit og få de til å finne riktig sko, men har gitt opp jogging i stedet :-) Det blir mye asfalt. Så greit å bare ta en joggetur, når man ikke gidder dra noe sted. Nå snakker jeg i fortid, altså. For tiden er jeg en fiskebolle :-) Har du snakket med en lege om kneet ditt? Kanskje det er noe som kan gjøres. Kanskje det hjelper å smøre på noe som varmer opp muskulaturen på forhånd. Men hvis du jogget en time på asfalt, er det ikke rart du fikk vondt. Samtidig blir jeg litt usikker når du forteller at du også får vondt av spinning. Det er vel sykling og ingen støt? Da må det være selve bevegelsen, ikke landing på hardt underlag som gir deg vondt. Eller muligens begge deler. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Har du snakket med en lege om kneet ditt? Kanskje det er noe som kan gjøres. Kanskje det hjelper å smøre på noe som varmer opp muskulaturen på forhånd. Men hvis du jogget en time på asfalt, er det ikke rart du fikk vondt. Samtidig blir jeg litt usikker når du forteller at du også får vondt av spinning. Det er vel sykling og ingen støt? Da må det være selve bevegelsen, ikke landing på hardt underlag som gir deg vondt. Eller muligens begge deler. Får ikke vondt hvis jeg holder meg til spinning. Men det har jeg aldri gjort, blir bitt av basillen. Forrige gang jogget jeg, gikk tur (hadde hund), gikk på ski om vinteren og trente en slags aerobic men innslag av kickboksing. Før det var det ski, turer, jogging og styrke. Når man er i 20-årene og ikke gidder å dra på fest, fordi man skal opp og trene neste dag, da er man syyyyk! Høres ut som den sprekingen! Men her sitter jeg altså, med minst 5 cm fett på magen, begynnende appeslinhud og kondis som en skilpadde. Ser på det som en gudegave om bare en liten flik av treningsiveren kunne komme tilbake nå ;-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Da virker det som stedet for deg - inntil videre:-) Veldig pent sagt, håper det stemmer. Dere er veldig snille og oppmuntrende mot meg. Er hundre reiser nærmere å bestille den prøvetimen nå, enn da jeg skrev det innlegget ;-) 0 Siter
Babette Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Får ikke vondt hvis jeg holder meg til spinning. Men det har jeg aldri gjort, blir bitt av basillen. Forrige gang jogget jeg, gikk tur (hadde hund), gikk på ski om vinteren og trente en slags aerobic men innslag av kickboksing. Før det var det ski, turer, jogging og styrke. Når man er i 20-årene og ikke gidder å dra på fest, fordi man skal opp og trene neste dag, da er man syyyyk! Høres ut som den sprekingen! Men her sitter jeg altså, med minst 5 cm fett på magen, begynnende appeslinhud og kondis som en skilpadde. Ser på det som en gudegave om bare en liten flik av treningsiveren kunne komme tilbake nå ;-) Med andre ord:Du er også redd for at hvis du hiver deg i treninga igjen nå, kan det ta overhånd og bli viktigere enn alt annet, slik det var? Du er et "alt eller intet"-menneske? Jeg synes ikke det er sykt å la være å drikke på fest med tanke på morgendagens trening, men å la være å gå er kanskje å trekke det litt langt. Alt med måte. Men det er nok en realitet at abstinens og dårlig samvittighet hvis man skulker treninga er en del av det å trene ofte og mye. Jeg har valgt å godta dette. Jeg har det best når treningen har første prioritet. Måltider, sosialt liv, jobb og studier må innrettes deretter. På den annen side kan jeg godt løpe rundt midnatt hvis det er eneste mulighet. 0 Siter
Goliath Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Veldig pent sagt, håper det stemmer. Dere er veldig snille og oppmuntrende mot meg. Er hundre reiser nærmere å bestille den prøvetimen nå, enn da jeg skrev det innlegget ;-) Go girl - go!! :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Treningen tar 3-5 timer i uka av en kroppsbyggers tilværelse. Alt det andre tar 24 * 7 timer i uka. Jepp. Ren galskap, spør du meg :-) Jeg så han nordmannen (jostein ødegård?) som kom på 3 plass i VM (eller noe sånt) på Skavland for en tid tilbake, og måtte rett og slett le litt av den tilværelsen han beskrev. Du skal jaggu ikke ha mye annet som betyr så mye i livet for å kunne leve slik. Og ikke nytter det å slutte heller, iom at galskapen bl.a gjør at hjertet vokser til en unaturlig størrelse, og å slutte å trene vil være livsfarlig. "................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.