Babette Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Grei skuring! ;-) Antakelig har hun som jeg funnet det riktig å stole på ham. Mike er ikke skurk, han er snill. 0 Siter
morsan Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Nei, det vi vet er at han har drept nabo Martha, og dumpet liket. Liket av kona lå på gulvet da politiet kom. Han har ikke dumpet levningene hennes, nei. Offisielt sett begikk kona selvmord, og intet annet er fastslått. Men naboen ble vel begravet ute i naturen? Ikke dumpet i elva? Ellers: er det noen av disse damene som JOBBER??? 0 Siter
morsan Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Antakelig har hun som jeg funnet det riktig å stole på ham. Mike er ikke skurk, han er snill. Var det ikke noe om at han _egentlig_ ikke var rørlegger, men utsendt på oppdrag for å finne noen? (Som du skjønner er jeg hel lost! Har dessverre måtte jobbe en del tirsdagskvelder, og så har jeg glemt å stille inn på opptak...) 0 Siter
Gemini Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Men naboen ble vel begravet ute i naturen? Ikke dumpet i elva? Ellers: er det noen av disse damene som JOBBER??? Gabrielle må begynne å jobbe i neste uke, iflg. det som ble sagt på slutten av siste episode. Ellers sier vel den amerikanske tittelen sitt: Desperate Housewives... Husmødre er vel ikke et ord som klinger like godt på norsk lengre, så man har vel klokelig valgt å oversette til "Fruer"... ;-) 0 Siter
Babette Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Men naboen ble vel begravet ute i naturen? Ikke dumpet i elva? Ellers: er det noen av disse damene som JOBBER??? Ja, det stemmer. Det må ha vært noe kompromitterende bevismateriale som ble dumpet. Tror ikke noen av fruene jobber noe særlig, nei. Lynette vil gjerne, men det synes å være "upassende" når man har barn. Susan jobber vel hjemmefra, tror jeg. Skriver? Hun har i alle fall en publisher som maser på henne. Tenk på Gabrielle, som bare går på stas, med hushjelp og uten barn. Du som kan dette med lov: Jeg tipper at hustrubidrag ved skilsmisse fortsatt eksisterer der over. Vet du noe om det? Nå svarer du vel med en lang link igjen... 0 Siter
morsan Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Gabrielle må begynne å jobbe i neste uke, iflg. det som ble sagt på slutten av siste episode. Ellers sier vel den amerikanske tittelen sitt: Desperate Housewives... Husmødre er vel ikke et ord som klinger like godt på norsk lengre, så man har vel klokelig valgt å oversette til "Fruer"... ;-) Apropos Gabrielle: det at hun brente passet istedenfor papirene lover jo ikke bra for Carlos! ;-) Han hadde vel neppe regnet med dét! Ps: Hva sitter'n i varetekt for, forresten? 0 Siter
Babette Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Var det ikke noe om at han _egentlig_ ikke var rørlegger, men utsendt på oppdrag for å finne noen? (Som du skjønner er jeg hel lost! Har dessverre måtte jobbe en del tirsdagskvelder, og så har jeg glemt å stille inn på opptak...) Jo, han leter etter søsteren til hun som besøkte ham for noen episoder siden. Han er engasjert av hennes far. Hun ble sist sett på den rodeo-baren der han var med den besøkende. Dette skal visstnok være grunnen til at han snoker rundt i husene, altså han leter etter spor av den savnede. 0 Siter
morsan Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Ja, det stemmer. Det må ha vært noe kompromitterende bevismateriale som ble dumpet. Tror ikke noen av fruene jobber noe særlig, nei. Lynette vil gjerne, men det synes å være "upassende" når man har barn. Susan jobber vel hjemmefra, tror jeg. Skriver? Hun har i alle fall en publisher som maser på henne. Tenk på Gabrielle, som bare går på stas, med hushjelp og uten barn. Du som kan dette med lov: Jeg tipper at hustrubidrag ved skilsmisse fortsatt eksisterer der over. Vet du noe om det? Nå svarer du vel med en lang link igjen... *ha ha* nei, du, denne gangen blir svaret kort, for det er "vet ikke"! Men legger til at jeg tror nok at de har det, for vi har det jo faktisk i Norge også! ;-)) Ekteskapsloven § 79 annet og tredje ledd bestemmer følgende om rett til bidrag etter skilsmisse: "Er en ektefelles evne til og mulighet for å sørge for et passende underhold blitt dårligere som følge av omsorgen for felles barn eller fordelingen av felles oppgaver under samlivet, kan den andre ektefellen pålegges å betale bidrag. I andre tilfeller kan bidrag bare pålegges dersom særlige grunner taler for " Det skal mye til for at dette vil få betydning i Norge, men det man leser i den kulørte pressen tyder på at dette er annerledes i USA. Så er det nok også mer vanlig å være hjemmeværende der borte enn her hjemme. 0 Siter
Babette Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 *ha ha* nei, du, denne gangen blir svaret kort, for det er "vet ikke"! Men legger til at jeg tror nok at de har det, for vi har det jo faktisk i Norge også! ;-)) Ekteskapsloven § 79 annet og tredje ledd bestemmer følgende om rett til bidrag etter skilsmisse: "Er en ektefelles evne til og mulighet for å sørge for et passende underhold blitt dårligere som følge av omsorgen for felles barn eller fordelingen av felles oppgaver under samlivet, kan den andre ektefellen pålegges å betale bidrag. I andre tilfeller kan bidrag bare pålegges dersom særlige grunner taler for " Det skal mye til for at dette vil få betydning i Norge, men det man leser i den kulørte pressen tyder på at dette er annerledes i USA. Så er det nok også mer vanlig å være hjemmeværende der borte enn her hjemme. Jeg har også inntrykk av at det er vanligere å være hjemmeværende der. Og at det er vanligere for kvinner å jobbe deltid her i Norge. 0 Siter
morsan Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Jeg har også inntrykk av at det er vanligere å være hjemmeværende der. Og at det er vanligere for kvinner å jobbe deltid her i Norge. Og også i UK, forsåvidt! Har sett i diverse programmer, bl.a. Wife Swap og ulike "relocating"-programmer på BBC at damene stort sett er hjemmeværende. I et Wife Swap ble en dame hengt ut som "karrierekvinne", som prioriterte jobb fremfor barn (til en viss grad var det sant), og hun var sekretær på et advokatkontor! *s* Sier litt om ulik mentalitet, ja! Men når sant skal sies er vel ikke dem som stiller opp i slike programmer representativt for befolkningen som helhet! 0 Siter
Mirabell Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Ja, det stemmer. Det må ha vært noe kompromitterende bevismateriale som ble dumpet. Tror ikke noen av fruene jobber noe særlig, nei. Lynette vil gjerne, men det synes å være "upassende" når man har barn. Susan jobber vel hjemmefra, tror jeg. Skriver? Hun har i alle fall en publisher som maser på henne. Tenk på Gabrielle, som bare går på stas, med hushjelp og uten barn. Du som kan dette med lov: Jeg tipper at hustrubidrag ved skilsmisse fortsatt eksisterer der over. Vet du noe om det? Nå svarer du vel med en lang link igjen... Det som ble dumpet i elven var vel noe gammelt som først ble gravd opp fra hagen? Kanskje lillesøsteren? 0 Siter
morsan Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Det som ble dumpet i elven var vel noe gammelt som først ble gravd opp fra hagen? Kanskje lillesøsteren? Hva vet man om denne lillesøsteren da? Har bare sett at man fant et pledd med et navn på, pluss at zach "tilsto" å ha drept henne overfor venninnen sin. Og var det ikke slik at Zachs far drepte nabokjerringa etter at hun hadde presset han med sin kunnskap om barnet?? 0 Siter
Mirabell Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Hva vet man om denne lillesøsteren da? Har bare sett at man fant et pledd med et navn på, pluss at zach "tilsto" å ha drept henne overfor venninnen sin. Og var det ikke slik at Zachs far drepte nabokjerringa etter at hun hadde presset han med sin kunnskap om barnet?? Nabodama ble drept lenge etter at de dumpet en kiste eller noe i elva/vannet. 0 Siter
Gemini Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Det som ble dumpet i elven var vel noe gammelt som først ble gravd opp fra hagen? Kanskje lillesøsteren? Ja, tror du har rett i at det var lillesøsteren... 0 Siter
Babette Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Det som ble dumpet i elven var vel noe gammelt som først ble gravd opp fra hagen? Kanskje lillesøsteren? Men hvorfor skulle de begrave lillesøsteren i hagen? Selv om det var noe muffins med hennes død, vil jeg tro det ble betraktet som en ulykke. 0 Siter
morsan Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Ja, tror du har rett i at det var lillesøsteren... Men jdeg antar at lillesøsteren var "registrert" som person. Da vil jo ikke myndighetene bare godta uten videre at hun har forsvunnet. Da må de ha rapportert henne bortført el lign, med derav etterfølgende politietterforskning. 0 Siter
Babette Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Men jdeg antar at lillesøsteren var "registrert" som person. Da vil jo ikke myndighetene bare godta uten videre at hun har forsvunnet. Da må de ha rapportert henne bortført el lign, med derav etterfølgende politietterforskning. Enig. Kanskje det var levningene av hun som Mike leter etter som ble dumpet. 0 Siter
Gemini Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Men jdeg antar at lillesøsteren var "registrert" som person. Da vil jo ikke myndighetene bare godta uten videre at hun har forsvunnet. Da må de ha rapportert henne bortført el lign, med derav etterfølgende politietterforskning. Hm - det tenkte jeg på tidligere en gang, men så har det gått i glemmeboka... Men det har du jo helt rett i. Det kommer nok frem i serien etter hvert som sønnen i huset (har glemt navnet) ikke lenger klarer holde dette inne. 0 Siter
morsan Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Enig. Kanskje det var levningene av hun som Mike leter etter som ble dumpet. oioioi!! det åpnes for mange spennende muligheter! :-) Det kan jo også vært annet kompromitterende stoff knyttet til lillesøsteren eller til moren, noe som eventuelt ville ha avslørt hvem som var skyldig i hva, om enn ikke et lik. 0 Siter
Gemini Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Enig. Kanskje det var levningene av hun som Mike leter etter som ble dumpet. Hm - der er du kanskje inne på noe ja... *ler av seg selv som lever seg så inn i en tv-serie* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.