Gå til innhold

hodepine når jeg slanker meg

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei, jeg er plaget med hodepine når jeg slanker meg. Jeg spiser sunn og nøye veloverveid mat, med riktige næringssammensetninger, så jeg mener ikke at jeg mangler noe. Samt at jeg trimmer hver dag. Det som ødela dietten min forrige gang jeg forsøkte å gå ned i vekt, var at jeg fikk atypisk cluster (!) på venstre side.

Nå er på`n igjen med hodepine. Denne gangen i "vanlig" form, med dunkende smerter når jeg går, står eller reiser meg. Hvorfor får jeg alltid hodepine når jeg slanker meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17922-hodepine-n%C3%A5r-jeg-slanker-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er to ting som jeg tenker på når jeg leser innlegget ditt.

1) Vann. En stor del av hodepineplager stammer fra væskemangel. Har du økt innholdet av fiber i kosten din og evt. også begynt å bevege deg mer, trenger du også mer vann.

2)Blodsukker. Det må holdes stabilt. Ved hyppige måltider/mellommål. Visse typer mat holder blodsukkeret stabilt lenger enn andre.

Et lite tips til slutt. Tilskudd av fiskeolje hjelper meg veldig som forebyggende mot migreneanfall. Kanskje det kan hjelpe deg også?

Mvh

Gjest (Anonymous)

Det er to ting som jeg tenker på når jeg leser innlegget ditt.

1) Vann. En stor del av hodepineplager stammer fra væskemangel. Har du økt innholdet av fiber i kosten din og evt. også begynt å bevege deg mer, trenger du også mer vann.

2)Blodsukker. Det må holdes stabilt. Ved hyppige måltider/mellommål. Visse typer mat holder blodsukkeret stabilt lenger enn andre.

Et lite tips til slutt. Tilskudd av fiskeolje hjelper meg veldig som forebyggende mot migreneanfall. Kanskje det kan hjelpe deg også?

Mvh

Hei! Jeg tror du har fullstendig rett!! Tusen takk for tipset!

Hei! Jeg tror du har fullstendig rett!! Tusen takk for tipset!

Så fint å høre!

Kom på en liten ting til. Noen begynner å bruke endel kunstige søtningsmidler og annet når de slanker seg.

Dette er veldig individuelt, men for meg fungerte aspartam og MSG som "triggere" for anfall.

Men, som sagt. Det er ikke sånn for alle.

Lykke til videre!

Mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...