Gå til innhold

FU: Får dolerne nok søvn?

Lurveline

Anbefalte innlegg

*Når legger du deg og når står du opp?

*Forskjell på hverdager og helg/ferie?

-----

Jeg legger meg mellom kl 2300-2400 og står opp 0730 hverdager.

Legger meg mellom 2400-0200 helg/ferie om det ikke er jeg som skal opp med minstemann dagen etter, da er det samme som hverdager.

Står opp i helger/ved ferie 0800-0900 om jeg skal opp og 1000-1100 når det er min tur til å sove utpå.

-----

Ja, jeg kjeder meg;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Legger meg kl.23-24 på hverdager, og står opp 6:45.

I helgene og ferier, hender det jeg kan hente avisen før jeg legger meg. Særlig om sommeren, det er viktig å ikke sove bort sommernatten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Varier når jeg står opp og legger meg, men skal innrømme at DOL stjeler mye av nattesøvnen min.

Må bare innom en tur før jeg legger meg, og da er det fort og bli sittendes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdager legger jeg meg 23-2330 og står opp kl 0600.

Helger sitter jeg ofte oppe til 0100-0130 og står opp i 10-11-tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...legger meg stort sett rundt 24.00 på hverdager, og er oppe igjen 05.00. Er jeg skikkelig trøtt, drøyer jeg til 06.30.

Stort sett det samme i helgene - men i helger hvor vi ikke skal noe spesielt, sitter jeg lenge oppe utover fredagsnatta og sover til mellom 9 og 10 på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger meg mellom to og tre om natta og så sender jeg minstemann på skolen klokka kvart over åtte.

Men jeg sover gjerne et par timer seinere på dagen og et par timer på kvelden når jeg er trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg legger meg som regel en gang mellom 1 og 5, alt etter når jeg skal opp. Men pleier å stå opp mellom 9 og 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg altfor sent... En gang mellom ett og halv tre er jeg i seng, og må opp igjen halv åtte hver dag.

I helgene pleier jeg å sove lenge, dersom jeg ikke skal på jobb til klokka sju.

Før fungerte jeg utmerket med fire timers søvn sånn gjennomsnittlig, men nå merker jeg at jeg minst må ha åtte til ti timer hele tida (noe jeg aldri klarer å gjennomføre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp 06.30, for da vil barnet opp. Og han gjør ingen forskjell på hverdags og ferie, dessverre. :-)

Legger oss senest kl 23, lillemann er i seng kl 20.

Det ideelle for meg er egentlig å legge meg tidlig og stå opp sent... C-menneske..? Eller kanskje dovendyr :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg mellom 23 og 24 og står opp 7.15 på hverdager. I helga legger jeg meg et par timer senere og står opp ved 10-11-tiden (vil gjerne sove lenger, men kan ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne FU-en var, om mulig, enda mer nærgående enn FU-ene om alskens seksual- og dovaner ('Suger du?' og 'Legger du i papir før du bommelommer?').

Kanskje jeg skulle ta med klassikerne 'Hvordan vasker du det&det?' og 'Hvor ofte skifter du sengetøy?'. De er, som sagt, ikke klassikere for ingenting.

For å svare på hovedspørsmålet:

Nei, ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det får jeg definitivt ikke...

Legger meg mellom 0100 og 0200 hverdagene og må opp kl 0630 hver dag... Men jeg er så glad i huset når det er stille jeg da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover mer enn nok, men når, det forandrer seg fra dag til dag.

I går la jeg meg 23.30. Var oppe igjen fra 02.30 til 03.30, sov til 07.30, og så sov jeg fra 09.30 til ca 11.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger meg mellom 0100 og 0200 hverdagene og må opp kl 0630 hver dag... Men jeg er så glad i huset når det er stille jeg da.....

Hørtes veldig kjent ut.

Men merker at det blir for lite søvn, så jeg prøver å skjerpe meg....

Men hvordan klarer du som har barn å komme gjennom hverdagene med stadig søvnunderskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den beste tida på døgnet, de seine nattimene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Det er den beste tida på døgnet, de seine nattimene :o)

Enig, hva skal man med tidlige morgener. Vaske hus sier mora mi. Snakk om en depressiv tilværelse. Stå opp for å vaske hus. Det går an å vaske hus klokka 12 også. Bøker er bedre om kvelden,tv finnes. Musikk låter bedre. Til og med radio er bedre.

Men nå studerer jeg, og sliter litt med å legge om. Harde bud. Nei jeg liker natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, hva skal man med tidlige morgener. Vaske hus sier mora mi. Snakk om en depressiv tilværelse. Stå opp for å vaske hus. Det går an å vaske hus klokka 12 også. Bøker er bedre om kvelden,tv finnes. Musikk låter bedre. Til og med radio er bedre.

Men nå studerer jeg, og sliter litt med å legge om. Harde bud. Nei jeg liker natten.

Vaske huset?

Det gjør man virkelig ikke om morgenen. Jeg rydder litt og vasker klær innimellom dol om natta jeg. Når det begynner å gå sakte her inne.

Og så i reklamen når jeg ser på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...