Gå til innhold

Fotvorte

Gjest fotvorta

Anbefalte innlegg

Gjest fotvorta

Hva hjelper? Apotekets "klistremerker" fungerer ikke bra her, etter en stund så glir de ut av posisjon pga gåing. Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sinai

Det fra apoteket funket ikke på meg. Jeg fryste dem hos legen. Du kan også gjøre det hos hudpleier, men de tar ikke så mye av gangen, så da må du ta det i flere omganger. Fotvorter er viktig å fjerne fort fordi de smitter. Håndvorter smitter ikke, og vil etter en tid gå bort av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lalala1365380457

Det fra apoteket funket ikke på meg. Jeg fryste dem hos legen. Du kan også gjøre det hos hudpleier, men de tar ikke så mye av gangen, så da må du ta det i flere omganger. Fotvorter er viktig å fjerne fort fordi de smitter. Håndvorter smitter ikke, og vil etter en tid gå bort av seg selv.

ikke alle fotvorter smitter, og de går bort av seg selv de også (bare at det kan ta mange år, samme som håndvorter). samme med håndvorter, noen smitter, noen smitter ikke og de kan forsvinne av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lalala1365380457

du får kjøpt frysespray på apoteket av samme sort som lege bruker. behandling med denne skal gjentas 3 ganger. ellers fins en sort lakk man har på (husker ikke hva heter) ca 2-3ganger i uken og skjærer av død hud med jevne mellomrom. ellers kan du gå til hudspesialist som sprayer på flytende nitrogen (anbefales _ikke_, det er dødsvondt, men veldig effektivt). ellers, om du kjenner noen som ammer, få morsmelk og smør på hver kveld. varme fotbad stimulerer blodsirkulasjon og kan være med på å øke kroppens "motarbeide" så den forsvinner raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sinai

ikke alle fotvorter smitter, og de går bort av seg selv de også (bare at det kan ta mange år, samme som håndvorter). samme med håndvorter, noen smitter, noen smitter ikke og de kan forsvinne av seg selv.

Legen sa at fotvorter og håndvorter er to forskjellige ting: på føttene smitter de ved å gå barbeint, så ikke gå med vorte i svømmehallen! Men du kan godt håndhilse selv om du har vorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen ¤

Man kan også opperere de bort, det har jeg gjort.Ellers så selges det noe flytene medikament på appoteket, som du dryper på foten når du går til sengs (da trår du kke på foten)Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sinai

Man kan også opperere de bort, det har jeg gjort.Ellers så selges det noe flytene medikament på appoteket, som du dryper på foten når du går til sengs (da trår du kke på foten)Lykke til

De greiene der funker ikke om natta engang. Jeg fulgte bruksanvisningen nøye og penslet på. Når middelet tørket falt det av. Det funker ikke, fryse derimot fjernet alt på noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

du får kjøpt frysespray på apoteket av samme sort som lege bruker. behandling med denne skal gjentas 3 ganger. ellers fins en sort lakk man har på (husker ikke hva heter) ca 2-3ganger i uken og skjærer av død hud med jevne mellomrom. ellers kan du gå til hudspesialist som sprayer på flytende nitrogen (anbefales _ikke_, det er dødsvondt, men veldig effektivt). ellers, om du kjenner noen som ammer, få morsmelk og smør på hver kveld. varme fotbad stimulerer blodsirkulasjon og kan være med på å øke kroppens "motarbeide" så den forsvinner raskere.

Frysesprayen man får kjøpt fra apoteket er ikke helt det samme som leger bruker nei. Den er mildere.

Men uansett om du fryser hos legen eller hjemme, bruk Verucid imellom behandlingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fungerte her

De greiene der funker ikke om natta engang. Jeg fulgte bruksanvisningen nøye og penslet på. Når middelet tørket falt det av. Det funker ikke, fryse derimot fjernet alt på noen dager.

Det medikamentet fungerte kjempe fint på meg. Tok litt tid, men etter å ha brukt det litt på den ene fotvorten forsvant den OG den andre automatisk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lalala1365380457

Frysesprayen man får kjøpt fra apoteket er ikke helt det samme som leger bruker nei. Den er mildere.

Men uansett om du fryser hos legen eller hjemme, bruk Verucid imellom behandlingene.

fikk vite av hudspesialist at det på apotek og det hos legen så og si var det samme.. verucid var det flytende middelet het ja :) takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lalala1365380457

Legen sa at fotvorter og håndvorter er to forskjellige ting: på føttene smitter de ved å gå barbeint, så ikke gå med vorte i svømmehallen! Men du kan godt håndhilse selv om du har vorte.

hm. hudspesialist sa til meg at fotvorder ikke nødvendigvis smitter. og felles for begge to, de forsvinner av seg selv, spørs bare hvor tålmodig man er, kan ta alt fra noen måneder til ca 10 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest lei av fotvorte etter mange år

Hvordan operasjon? Kniv, laser...? Må man på sykehuset eller hvem gjør det? Har prøvd ALT, men INGENTING hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen ¤

Hei Jeg fjernet 1 for ca 25 år siden og på den tiden skar man den ut. Husker jeg fikk en bedøvelse som legen kaldte et amrikansk veppsestikk og etter at dn virker var det bare å fjerne den det gikk veldig greit. Det ble ikke gjort på et sykehus men ikke hos fastlegen heller de drev kansje med sånne små opperasjoner (?) Dette kan du sikkert spørre fastlegen om og event få en rekkvisisjon til noen som fjerner dem for godt. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...