Gjest fotvorta Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hva hjelper? Apotekets "klistremerker" fungerer ikke bra her, etter en stund så glir de ut av posisjon pga gåing. Hjelp? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sinai Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det fra apoteket funket ikke på meg. Jeg fryste dem hos legen. Du kan også gjøre det hos hudpleier, men de tar ikke så mye av gangen, så da må du ta det i flere omganger. Fotvorter er viktig å fjerne fort fordi de smitter. Håndvorter smitter ikke, og vil etter en tid gå bort av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalala1365380457 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det fra apoteket funket ikke på meg. Jeg fryste dem hos legen. Du kan også gjøre det hos hudpleier, men de tar ikke så mye av gangen, så da må du ta det i flere omganger. Fotvorter er viktig å fjerne fort fordi de smitter. Håndvorter smitter ikke, og vil etter en tid gå bort av seg selv. ikke alle fotvorter smitter, og de går bort av seg selv de også (bare at det kan ta mange år, samme som håndvorter). samme med håndvorter, noen smitter, noen smitter ikke og de kan forsvinne av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalala1365380457 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 du får kjøpt frysespray på apoteket av samme sort som lege bruker. behandling med denne skal gjentas 3 ganger. ellers fins en sort lakk man har på (husker ikke hva heter) ca 2-3ganger i uken og skjærer av død hud med jevne mellomrom. ellers kan du gå til hudspesialist som sprayer på flytende nitrogen (anbefales _ikke_, det er dødsvondt, men veldig effektivt). ellers, om du kjenner noen som ammer, få morsmelk og smør på hver kveld. varme fotbad stimulerer blodsirkulasjon og kan være med på å øke kroppens "motarbeide" så den forsvinner raskere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sinai Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 ikke alle fotvorter smitter, og de går bort av seg selv de også (bare at det kan ta mange år, samme som håndvorter). samme med håndvorter, noen smitter, noen smitter ikke og de kan forsvinne av seg selv. Legen sa at fotvorter og håndvorter er to forskjellige ting: på føttene smitter de ved å gå barbeint, så ikke gå med vorte i svømmehallen! Men du kan godt håndhilse selv om du har vorte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg igjen ¤ Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det fra apoteket funket ikke på meg. Jeg fryste dem hos legen. Du kan også gjøre det hos hudpleier, men de tar ikke så mye av gangen, så da må du ta det i flere omganger. Fotvorter er viktig å fjerne fort fordi de smitter. Håndvorter smitter ikke, og vil etter en tid gå bort av seg selv. Man kan også opperere de bort, det har jeg gjort.Ellers så selges det noe flytene medikament på appoteket, som du dryper på foten når du går til sengs (da trår du kke på foten)Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sinai Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Man kan også opperere de bort, det har jeg gjort.Ellers så selges det noe flytene medikament på appoteket, som du dryper på foten når du går til sengs (da trår du kke på foten)Lykke til De greiene der funker ikke om natta engang. Jeg fulgte bruksanvisningen nøye og penslet på. Når middelet tørket falt det av. Det funker ikke, fryse derimot fjernet alt på noen dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 du får kjøpt frysespray på apoteket av samme sort som lege bruker. behandling med denne skal gjentas 3 ganger. ellers fins en sort lakk man har på (husker ikke hva heter) ca 2-3ganger i uken og skjærer av død hud med jevne mellomrom. ellers kan du gå til hudspesialist som sprayer på flytende nitrogen (anbefales _ikke_, det er dødsvondt, men veldig effektivt). ellers, om du kjenner noen som ammer, få morsmelk og smør på hver kveld. varme fotbad stimulerer blodsirkulasjon og kan være med på å øke kroppens "motarbeide" så den forsvinner raskere. Frysesprayen man får kjøpt fra apoteket er ikke helt det samme som leger bruker nei. Den er mildere. Men uansett om du fryser hos legen eller hjemme, bruk Verucid imellom behandlingene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fungerte her Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 De greiene der funker ikke om natta engang. Jeg fulgte bruksanvisningen nøye og penslet på. Når middelet tørket falt det av. Det funker ikke, fryse derimot fjernet alt på noen dager. Det medikamentet fungerte kjempe fint på meg. Tok litt tid, men etter å ha brukt det litt på den ene fotvorten forsvant den OG den andre automatisk også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalala1365380457 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Frysesprayen man får kjøpt fra apoteket er ikke helt det samme som leger bruker nei. Den er mildere. Men uansett om du fryser hos legen eller hjemme, bruk Verucid imellom behandlingene. fikk vite av hudspesialist at det på apotek og det hos legen så og si var det samme.. verucid var det flytende middelet het ja takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalala1365380457 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Legen sa at fotvorter og håndvorter er to forskjellige ting: på føttene smitter de ved å gå barbeint, så ikke gå med vorte i svømmehallen! Men du kan godt håndhilse selv om du har vorte. hm. hudspesialist sa til meg at fotvorder ikke nødvendigvis smitter. og felles for begge to, de forsvinner av seg selv, spørs bare hvor tålmodig man er, kan ta alt fra noen måneder til ca 10 år.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lei av fotvorte etter mange år Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Man kan også opperere de bort, det har jeg gjort.Ellers så selges det noe flytene medikament på appoteket, som du dryper på foten når du går til sengs (da trår du kke på foten)Lykke til Hvordan operasjon? Kniv, laser...? Må man på sykehuset eller hvem gjør det? Har prøvd ALT, men INGENTING hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg igjen ¤ Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hei Jeg fjernet 1 for ca 25 år siden og på den tiden skar man den ut. Husker jeg fikk en bedøvelse som legen kaldte et amrikansk veppsestikk og etter at dn virker var det bare å fjerne den det gikk veldig greit. Det ble ikke gjort på et sykehus men ikke hos fastlegen heller de drev kansje med sånne små opperasjoner (?) Dette kan du sikkert spørre fastlegen om og event få en rekkvisisjon til noen som fjerner dem for godt. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.