favn Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 "Jeg må le høyt av de som bombastisk uttaler at 'Jeg vil i alle falle IKKE holdes kunstig i live, nei ikke snakk om!'". Samme her. Jeg lurer på om de har tenkt nøye nok gjennom saken. Fint å se deg tilbake foresten:) Takk det samme, Kari. Man skal som kjent aldri si aldri... :-) 0 Siter
Gjest diabetikeren Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Er det 'naturlig' å ta medikamenter (som holder folk i live), mener du? Hvis du er diabetiker, bør du vel sant å si være glad for at det finnes metoder og medikamenter som sørger for at du ikke har dødd for lenge siden. I motsetning til deg har jeg mer enn 10% av hjernekapasiteten tilbake. Å gi medisiner mot sykdom kan ikke likestilles med å f.eks mate noen som ikke er i stand til å åpne munnen og svelge selv. 0 Siter
shandy Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 " H*n var født uten øyne, hadde ikke språk, men elsket musikk" Han elsker musikk, dermed er det ingeting i veien med hørselen og han oppfatter ting rundt seg. Jeg ville ha levd i en slik situasjon. Hvis jeg kan høre stemmene til barna mine og de andre jeg er glade i, ville jeg ha levd. Det er så viktig for meg å følge med på hvordan det går med barna mine. Så det er grunn god nok for meg til å leve så lenge de kan fortelle meg det. Dette var ikke en direkte sammenligning med saken "Terri" Det jeg ville frem til var at av og til så skjer det ting som forståsegpåerne sier IKKE kan eller kommer til å skje. Personen jeg snakker om greide ingenting selv, bare gå, og spise ved hjelp, samt like musikk. Det så man jo fordi denne satt og vagget frem og tilbake, samt ble roligere. Men igjen, jeg sammenligner ikke denne med Terri, fordi vedkommende jeg snakker om også skilte på sitt eget vis hvem h*n likte og hvem som ikke sto så høyt i kurs. Kunne slå seg klin hoppende bananas (og sprek som juling, men skadet seg selv og ikke andre). Altså, jeg hadde ikke store problemer med denne, det var vel derfor jeg også ofte ble satt som vakt for h*n når h*n var på sykehuset. Jeg brydde meg om, og det merket vedkommende. Høres klysete ut, men det er ikke sånn ment. Jeg husker de forskrekkede blikkene til uvitende toskete folk, når jeg gikk tur med vedkommende i sykehuskorridorene. Greit nok at vedkommende ikke var pen - av opplagte grunner, men dog - det går an å prøve i det minste, og late som ingenting. 0 Siter
tonie Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 I og med at jeg ikke vet hvordan det er å ligge sånn kan jeg ikke si bestemt at jeg ikke vil det. Jeg har sett så mange svært syke mennesker som klamrer seg til livet selv om folk omkring dem mumler om hvor godt det hadde vært for dem å få slippe. Jeg vet ikke hva et menneske i dyp koma er i stand til å oppfatte/tenke. Derfor vil jeg holdes i live, for sikkerhets skyld. Hvis det er sånn at man virkelig ikke oppfatter et puck av noe vil man jo i alle fall ikke ha det vondt der man ligger. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 I motsetning til deg har jeg mer enn 10% av hjernekapasiteten tilbake. Å gi medisiner mot sykdom kan ikke likestilles med å f.eks mate noen som ikke er i stand til å åpne munnen og svelge selv. "I motsetning til deg har jeg mer enn 10% av hjernekapasiteten tilbake" Og den uttalelsen beviser liksom det eller?? *Hø hø* 0 Siter
Gjest diabetikeren Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 "I motsetning til deg har jeg mer enn 10% av hjernekapasiteten tilbake" Og den uttalelsen beviser liksom det eller?? *Hø hø* Og du syns vel sammenligningene til favn er strålende bevis på høy intelligens? 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Og du syns vel sammenligningene til favn er strålende bevis på høy intelligens? Jeg tror du misforstår. Ja ,jeg har fått med meg favns syn på denne saken. Jeg er riktignok ikke like sikker på hva som er riktig og galt å gjøre i Terris tilfelle, som det favn er. Men det favn skrev var at halve befolkningen blir holdt kunstig i live. Det var nok satt litt på spissen. Men hun har helt rett i at mange av de sykdommene hun nevnte ville ha vært dødelige uten medisiner. Dermed kan man godt si at man blir holdt kunstig i live. Det bør du ikke være sint over å høre, men glad og takknemlig. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 I og med at jeg ikke vet hvordan det er å ligge sånn kan jeg ikke si bestemt at jeg ikke vil det. Jeg har sett så mange svært syke mennesker som klamrer seg til livet selv om folk omkring dem mumler om hvor godt det hadde vært for dem å få slippe. Jeg vet ikke hva et menneske i dyp koma er i stand til å oppfatte/tenke. Derfor vil jeg holdes i live, for sikkerhets skyld. Hvis det er sånn at man virkelig ikke oppfatter et puck av noe vil man jo i alle fall ikke ha det vondt der man ligger. "Hvis det er sånn at man virkelig ikke oppfatter et puck av noe vil man jo i alle fall ikke ha det vondt der man ligger" Akkurat det er jo også vanskelig å være helt sikker på. 0 Siter
Gjest diabetikeren Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 Jeg tror du misforstår. Ja ,jeg har fått med meg favns syn på denne saken. Jeg er riktignok ikke like sikker på hva som er riktig og galt å gjøre i Terris tilfelle, som det favn er. Men det favn skrev var at halve befolkningen blir holdt kunstig i live. Det var nok satt litt på spissen. Men hun har helt rett i at mange av de sykdommene hun nevnte ville ha vært dødelige uten medisiner. Dermed kan man godt si at man blir holdt kunstig i live. Det bør du ikke være sint over å høre, men glad og takknemlig. Vet du hva, det finnes da grenser for hvor langt man kan dra paralleller! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.