Gå til innhold

stakkars hunden min!!

Gjest bare griner

Anbefalte innlegg

Gjest bare griner

Noen som vet hvor lang tid det tar fra dyrlegen setter den beroligende sprøyte på hunden, og når den får sprøyten med overdosen? Tar det lang tid til det hele er over? (For de som lurer,så gjelder det avlivning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira12

Vet dessverre ikke hvor lang tid det tar, men vil gi deg en god klem!

Det er trist og måtte skilles fra en trofast venn.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gode ønsker fra dyrevenn

Stakkar deg!

Jeg var med da vi avlivet den første hunden vi hadde, men dette er noen år siden nå. Derfor husker jeg dessverre ikke hvor lang tid det tok, men det var nok ikke mer enn noen minutter. Det hele går veldig rolig og udramatisk for seg - men det er selvsagt forferdelig trist. Likevel er jeg glad at jeg var til stede og fikk holde rundt vennen min når han reiste over til de evige jaktmarker.

Sender deg og hunden din en stor, varm klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke svært lang tid, og er ikke smertefullt for hunden.

Har fulgt to venner på samme måte.

Den første satt jeg med i bilen i sollyset. Dyrlegen kom ut og satte en beroligende sprøyte. Ville gjøre det slik forde denne hunden var skeptisk på fremmede.

Hun lå på fanget mitt og vi koste til hun var skikkelig søvnig. Da bar jeg henne inn og holdt rundt henne mens dyrlegen satte den andre sprøyten. Hun brydde seg ikke.

Etter et par, tre minutter sovnet hun inn.

Så hundene får dra i rolig som du skjønner og har ikke vondt, det er nok vi som lider da.

Det er ikke alltid lett å være tilstede, ikke alle klarer det. Dyrlegene er dog veldig vant med alle slags oppførsler fra oss eiere.

Ei venninde av meg kjøpte masse godt kjøtt og satt og delte med hunden sin under et tre i solskinnet før hun gikk inn.

Er nok deilig å klare å avslutte på slike rolige og fine måter. Men ha ikke dårlig samvittighet om du ikke takler dette særlig bra.

Du vil i såfall slettes ikke være den første. Hunden din har det iallefall ikke vondt denne siste tiden, det kan du trøste deg med.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Gjør det på en måte som føles bra for deg. Du kan få en dyrlege til å komme hjem også.

Min var i bilen. Avtalte at dyrlegen skulle komme ut og gjøre det der, også hadde jeg med godteri, som hun spiste mens vi var i baksetet sammen.

Dyrlegen kom og hilste på henne i baksetet, satte den første spøyten, for så å gå inn igjen. Kom tilbake og satte den dødelige sprøyten etter ca. 10 minutter, tror jeg, og da hadde hun sovet en stund på fanget mitt.

Det finnes to typer. En de kan få krampetrekninger av, og en som er litt dyrere, hvor de ikke får det. Krampene er bare muskelsammentrekninger, hunden er borte for lenge siden, men det kan sikkert være ekkelt for eieren.

Husk at det er du som lider, ikke hunden din. Den sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner hvordan du føler deg! Jeg hadde en katt i 8 år som måtte avlives pga svulst. JEG klarte ikke å være der da de satte sprøyten,, det måtte mannen min! Jeg gråt og gråt og var så utrolig lei meg!

trøsteklem til deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...