Mr Kahn Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Kastet et skrått blikk på nyhetene nu i aften, og la merke til at det blonde pratehodet i TV-ruten advarte om sterke bilder. Og hva fikk vi se? Jo, noen kanadiere som beinet etter selen og kakket den i skallen med dertil egnet redskap. Deretter fulgte et intevju med en kviset guttunge, som med tåresprengte øyne og klump halsen kunne ralle om hvor fæle greier dette er. Hadde det ikke vært for synet av paven som kvælte et kjempegjesp oppe på verandaen sin etter et forsøk på en velsignelse uten tilfart, så hadde dette vrøvlet ødelagt hele kvelden. Jakt og fiske går visst dårlig sammen med disse dyrevennene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 *fnis* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 "Jakt og fiske går visst dårlig sammen med disse dyrevennene." Tror det er på sin plass å advare mot sterk kost. Man ser jo bare her på dol hvor opprørte folk blir av dreping av dyr. Se bare din egen tråd "I disse dyretider" Der fatter jeg fader ingenting. Stønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 "Jakt og fiske går visst dårlig sammen med disse dyrevennene." Tror det er på sin plass å advare mot sterk kost. Man ser jo bare her på dol hvor opprørte folk blir av dreping av dyr. Se bare din egen tråd "I disse dyretider" Der fatter jeg fader ingenting. Stønn. Well, på sett og vis kan jeg skjønne at noen kan ta anstøt av dette, vi snakker jo om "søte dyr" med store, våte øyne. Tenk deg unga som ser en sjøløve på sirkus som trikser med en ball, for samme kvelden å se noe som likner til forveksling på sjøløva få seg en i skolten av en hakapik. Da skulle det bli månelyst, tenker jeg. Når jeg tenker meg om, amerikansk filmindustri må jo være sponset av disse hamburgersjappene, siden de stadig lager filmer som nesten gir folk en følelse av kannibalisme når de spiser fisk. Folk er rare, eh? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Well, på sett og vis kan jeg skjønne at noen kan ta anstøt av dette, vi snakker jo om "søte dyr" med store, våte øyne. Tenk deg unga som ser en sjøløve på sirkus som trikser med en ball, for samme kvelden å se noe som likner til forveksling på sjøløva få seg en i skolten av en hakapik. Da skulle det bli månelyst, tenker jeg. Når jeg tenker meg om, amerikansk filmindustri må jo være sponset av disse hamburgersjappene, siden de stadig lager filmer som nesten gir folk en følelse av kannibalisme når de spiser fisk. Folk er rare, eh? Jeg tenkte mer på mine forklaringer til en viss herremann. Han ville ikke forstå, eller så var det mangel på noen andre å krangle med. Jeg skjønte fader ikke noe i den tråden - snakker da om hva jeg skrev og hva en annen svarte. Ikke unger selvsagt, det er jo klart at de ser på dyr som noe søtt - OG de tenker ikke på samme måte som voksne (vel de fleste voksne) Fisk er vel nærmest et kjæledyr for amerikanerne(satt på spissen selvsagt) for maken til folkeslag som eter store mengder med drittmat, skal man lete lenge etter. Man kan jo få sjokk, når man ser dokumentarer av spisevanene deres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 I svarte...det er da for pokker på sin plass å advare om sterke bilder før man viser jakt, uansett hva det jaktes på. Det er ikke pent for de som ikke er forskrudde i skallen. "....................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg tenkte mer på mine forklaringer til en viss herremann. Han ville ikke forstå, eller så var det mangel på noen andre å krangle med. Jeg skjønte fader ikke noe i den tråden - snakker da om hva jeg skrev og hva en annen svarte. Ikke unger selvsagt, det er jo klart at de ser på dyr som noe søtt - OG de tenker ikke på samme måte som voksne (vel de fleste voksne) Fisk er vel nærmest et kjæledyr for amerikanerne(satt på spissen selvsagt) for maken til folkeslag som eter store mengder med drittmat, skal man lete lenge etter. Man kan jo få sjokk, når man ser dokumentarer av spisevanene deres. "Han ville ikke forstå" Det er visst din automatiske forklaring når folk ikke er enige med deg, det? Klart det - når noe mener noe annet enn MEG, så "forstår de ikke"... "....................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 "Han ville ikke forstå" Det er visst din automatiske forklaring når folk ikke er enige med deg, det? Klart det - når noe mener noe annet enn MEG, så "forstår de ikke"... "....................................." Hva er det som gjorde at DU følte deg truffet? Poenget var jo igrunn at du svarte det samme som jeg forsøkte å forklare deg, enda så ville du jo ikke skjønne at jeg ikke er av typen som avliver dyr for moro skyld. MEN jeg står som sagt ikke å venter på at et fremmed beist av ei truende bikkje angriper, og risikerer at mine eller meg selv blir skambitt. Jeg flyr heller ikke rundt å ser etter muligheter for å skade dyr. Følte meg totalt misforstått, og at du ikke hadde lest hva jeg skrev. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hva er det som gjorde at DU følte deg truffet? Poenget var jo igrunn at du svarte det samme som jeg forsøkte å forklare deg, enda så ville du jo ikke skjønne at jeg ikke er av typen som avliver dyr for moro skyld. MEN jeg står som sagt ikke å venter på at et fremmed beist av ei truende bikkje angriper, og risikerer at mine eller meg selv blir skambitt. Jeg flyr heller ikke rundt å ser etter muligheter for å skade dyr. Følte meg totalt misforstått, og at du ikke hadde lest hva jeg skrev. Fullt mulig at jeg misforsto, ja. Sånt skjer. Men så kommer du her og støtter Kahn i hans innlegg om at alle som synes avliving eller jakt er fælt er idioter. Jeg har sett både dyr og mennesker bli drept, og jeg vet at det er noe jeg for all del vil slippe å se. "..................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Fullt mulig at jeg misforsto, ja. Sånt skjer. Men så kommer du her og støtter Kahn i hans innlegg om at alle som synes avliving eller jakt er fælt er idioter. Jeg har sett både dyr og mennesker bli drept, og jeg vet at det er noe jeg for all del vil slippe å se. "..................................." "Tror det er på sin plass å advare mot sterk kost. Man ser jo bare her på dol hvor opprørte folk blir av dreping av dyr." Dette skrev jeg i mitt første svar til Mr Kahn. Etter det igjen, så skriver jeg at unger ser på dyr som søte og ikke tenker på samme måte som voksne. Hva galt klarer du å se i det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 "Tror det er på sin plass å advare mot sterk kost. Man ser jo bare her på dol hvor opprørte folk blir av dreping av dyr." Dette skrev jeg i mitt første svar til Mr Kahn. Etter det igjen, så skriver jeg at unger ser på dyr som søte og ikke tenker på samme måte som voksne. Hva galt klarer du å se i det? "Man ser jo bare her på dol hvor opprørte folk blir av dreping av dyr." Leste litt fort, beklager. Men den virker likevel å ha en undertone om at "disse idiotene" o.s.v. ".................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg var sikker på at dette var en tråd som omhandlet deg selv og noen av dine medsammensvorne :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 "Man ser jo bare her på dol hvor opprørte folk blir av dreping av dyr." Leste litt fort, beklager. Men den virker likevel å ha en undertone om at "disse idiotene" o.s.v. ".................................." Ingen undertone fra min side Prozak. Jeg skriver det jeg mener - verken mer eller mindre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg tenkte mer på mine forklaringer til en viss herremann. Han ville ikke forstå, eller så var det mangel på noen andre å krangle med. Jeg skjønte fader ikke noe i den tråden - snakker da om hva jeg skrev og hva en annen svarte. Ikke unger selvsagt, det er jo klart at de ser på dyr som noe søtt - OG de tenker ikke på samme måte som voksne (vel de fleste voksne) Fisk er vel nærmest et kjæledyr for amerikanerne(satt på spissen selvsagt) for maken til folkeslag som eter store mengder med drittmat, skal man lete lenge etter. Man kan jo få sjokk, når man ser dokumentarer av spisevanene deres. Jepp. Så du dokumentaren om amerikansk kjøttindustri på en eller annen kanal forleden? Farmer med hundretusenvis (?) av kyr, kyrne fores opp på mais som selvfølgelig ikke er deres naturlige føde, maisen fører til at tarmen kan ødelegges og dyrene blir syke, noe amerikanerne igjen løser ved å gi dyrene tonnevis med antibiotika! Sunt. Og så hyler de vettet av seg når noen knakker en sel i hodet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jepp. Så du dokumentaren om amerikansk kjøttindustri på en eller annen kanal forleden? Farmer med hundretusenvis (?) av kyr, kyrne fores opp på mais som selvfølgelig ikke er deres naturlige føde, maisen fører til at tarmen kan ødelegges og dyrene blir syke, noe amerikanerne igjen løser ved å gi dyrene tonnevis med antibiotika! Sunt. Og så hyler de vettet av seg når noen knakker en sel i hodet? "Jepp. Så du dokumentaren om amerikansk kjøttindustri på en eller annen kanal forleden?" Nei, desverre så jeg ikke det du referere til, men det høres jo helt vanvittig ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Simiana Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jepp. Så du dokumentaren om amerikansk kjøttindustri på en eller annen kanal forleden? Farmer med hundretusenvis (?) av kyr, kyrne fores opp på mais som selvfølgelig ikke er deres naturlige føde, maisen fører til at tarmen kan ødelegges og dyrene blir syke, noe amerikanerne igjen løser ved å gi dyrene tonnevis med antibiotika! Sunt. Og så hyler de vettet av seg når noen knakker en sel i hodet? Ja, kan du tenke deg noen som er så dobbeltmoralske som amerikanerne ? Hyler opp om en bar pupp på TV, men rå og sadistisk vold på film er helt OK. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg var sikker på at dette var en tråd som omhandlet deg selv og noen av dine medsammensvorne :-( Me too... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg var sikker på at dette var en tråd som omhandlet deg selv og noen av dine medsammensvorne :-( Kan jeg få den elaborert? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 I svarte...det er da for pokker på sin plass å advare om sterke bilder før man viser jakt, uansett hva det jaktes på. Det er ikke pent for de som ikke er forskrudde i skallen. "....................................." Folk flest har mistet mange realitetsoppfatninger for lenge siden. Hvordan i helv.... tror folk at kjøttet de spiser kommer fra? Dyr må drepes for at vi skal få kjøtt å spise. Og dyredrap er og har alltid vært så "naturlig" som noe for mennesket i alle tider. Kanskje det heller burde vises litt oftere, slik at folk flest kan få et litt mer naturlig forhold til noe av det mest nødvendige for menneskets eksistens? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 I svarte...det er da for pokker på sin plass å advare om sterke bilder før man viser jakt, uansett hva det jaktes på. Det er ikke pent for de som ikke er forskrudde i skallen. "....................................." Det er bare så merkelig at det skal bli sånn et jævvla sirkus hver gang de setter igang denne selfangsten. Hvis de virkelig vil se sterke bilder, hvorfor ikke stikke innom noen slakterier rundt om i Europa eller USA, ja, en trenger vel ikke gå lenger enn til noen av våre egne, så kan en da få nok av "godbiter" til å lage farge-TV. I Spania og i Asia plager de livet av dyr for "sport" eller morro skyld, eller pga. en sinnsjuk kulturtradisjon. Vi har også en dyretransport som har vært oppe i media tidligere, der dyreplageri har blitt avdekket, men blitt glemt like fort. Jeg spør meg selv, hva slags "politikk" er det som ligger bak denne selektive humanismen? Slå ihjel en sel på TV, og en hel næring skal legges ned. Men sett høyspent strøm på ballene til en okse under dyretransport, og det er glemt dagen etter, gjerne svelget ned med en hamburger. Kanskje du kunne begynne å raute utenfor McDonalds istedet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.