Gå til innhold

Hjernesvulst?

Anbefalte innlegg

Gjest ung og døende?
Skrevet

Jeg er en jente på 22 år som lurer på om jeg kan ha fått hjernesvulst eller annen form for kreft.

Jeg har episoder der jeg har en slags hallusinasjon som når den er påtrengende nok skaper angst. Det er når jeg ser meg selv i speilet, forandrer på en måte bildet seg, og jeg ser ut som et annet menneske, som om jeg ser akkurat ut som meg, men at det er et annet levende menneske bak speilet, uvirkelig. Veldig vanskelig å forklare.

Det er iallfall en slags synsforstyrrelse og ikke noe psykose bare så det er sagt.

Er utredet for skjeling/skjult skjeling, for legen mente han så noe. Andre har og sett dette ved et par anledninger, og jeg selv og, tror jeg. Men som regel ser du det ikke. Øyelegen fant ingenting. Men kanskje pga jeg ikke skjelte akkurat der og da? Kan synet komme av skjeling?

Jeg har også mye mageknip og diare. Jeg blir kvalm når jeg spiser for lite mat(har ikke noe stort sug etter mat og har gått ned 15kg siden i sommer.).

Nå fikk jeg igjen synet i speilet og føler en fornemmelse i hodet.

Kanskje er det blodpropp i hjernen, har nettopp begynt på p-piller.

Men synet har jeg sett før jeg begynte på p-piller også.

Mageproblemet og kvalmen kan komme av at jeg bruker litium.

Hva kan dette være.

Blir ikke tatt alvorlig av lege.

Fortsetter under...

skorpionfisken
Skrevet

Kanskje du har synsforstyrrelser fordi du spiser for lite?

Du har gått ned mye. Hvis du var tynn i utgangspunktet, kan dette være grunnen. Man blir kvalm av for lite mat, og blir det lite nok kan man få synsforstyrrelser og hodepine også. Drikker du nok vann? Magevondt kan også tyde på at du gjør noe feil med maten.

Gjest ung og døende?
Skrevet

Kanskje du har synsforstyrrelser fordi du spiser for lite?

Du har gått ned mye. Hvis du var tynn i utgangspunktet, kan dette være grunnen. Man blir kvalm av for lite mat, og blir det lite nok kan man få synsforstyrrelser og hodepine også. Drikker du nok vann? Magevondt kan også tyde på at du gjør noe feil med maten.

Jeg har gått ned mye, men var i følge bmi veldig overvektig.(bmi på30). Nå er den bare så vidt nede i normal...

Jeg drikker veldig mye, er veldig tørst. Men blir nok mest brus, unntatt på trening...

takk for svar.

Gjest Simiana
Skrevet

For meg høres det ut som problemene dine er av psykisk art.

Skrevet

Jeg har gått ned mye, men var i følge bmi veldig overvektig.(bmi på30). Nå er den bare så vidt nede i normal...

Jeg drikker veldig mye, er veldig tørst. Men blir nok mest brus, unntatt på trening...

takk for svar.

Har du fått målt sukkernivået eller hva man nå gjør, for å sjekke om det er diabetes? Tror symptomene på det kan være tørste, vekttap og etter hvert synsforstyrrelser.

Du kan vel også forsøke å bytte P-pillemerke, såvidt jeg vet er det slett ikke uvanlig med litt merkelige bivirkninger av dem.

Skrevet

Kjære deg! uansett om problemene dine er av fysisk eller psykisk art skal legen ta deg på alvor, lang tid med symptomer som dette skaper selfølgelig angst og uro og psykiske plager selv om det ikke er dette som ligger i bunnen. Skift til en lege som ser mennesket som en helhet.

Lykke til og god bedring.

Annonse

mil1365380270
Skrevet

Si til legen din at du er redd for hjernesvulst. Ikke at jeg tror du har det, men engstelsen din skal tas på alvor. Hvis du ikke blir skikkelig utredet da, må du bytte lege.

Skrevet

Hvis man har hjernesvulst får man ikek sånne synsforstyrrelser, men man får blinkinger, akkurt som ved migrene... Og man kan miste synet en kort stund. broren min har svulst på hjernen.

Blodpropp ville gitt deg sterke hodesmerter, gjerne på den siden proppen satt og kunne gitt lammelser - tro meg dette hadde du merket og måttet ha kommet deg på sykehus...

jeg tror også at problemet ditt er psykisk.. man kan bli litt tussete av å være redd. Trodde selv jeg hadde kreft enten i hode pga hodepine, eller i magen pga magesmerter. Fikk scanna hode og CT av mage på sykehuset... Og fikk se at ingenting feilte meg - ble mye bedre psyksik av det!

Krev å få tatt bilde av hodet, evt. gjør dette privat.. Du er nok frisk. : ) Du har i hvert fall ingen tegn på kreft utifra det du skriver...

Håper du får sjekket deg, og føler deg bedre etter det. Fantasien kan spille oss et puss, så kan nok være innbilding det du ser i speilet. jeg kan innbilde meg de merkligste ting hvis jeg bare vil. : )

jeg har skjev hornhinne, og på noen bilder kan det se ut som jeg skjeler litt, selv om jeg ikke gjør det.. Kan være det du har? men får ikke halliser av det heller. Men briller for å få dybdesyn trenger jeg.

God bedring.

Skrevet

Du bør få tatt ct og lignende, greit å få mistankene avkreftet.

Du skriver at du bruker litium. Dette bruker du for bipolar lidelse.I noen tilfeller så har folk blitt feildiagnostisert med den lidelsen når det pga svulst. I tilfeller som ditt så kan en heller ikke utelukke at du faktisk har en bipolar lidelse med psykotiske symptomer..

Du bør finne ut av det og bør derfor undersøkes nøye.

Skrevet

takk for svar.

Man kan bli veldig tørst av litium. Noen får også litt problemer med magen, ofte kan det gå over.

Hvor lenge har du brukt litium?

Kan hende det er en uregistrert bivirkning. Bruker du andre medisiner?

Tenk litt over når du fikk dette problemet, om du ser noen sammenhenger?

Skrevet

Støtter annet svar her med at du bør sjekkes for diabetes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...