Kitina Skrevet 3. februar 2001 Del Skrevet 3. februar 2001 Jeg har hørt om en ny type operasjon der de fjerner en kjertel i halsen fordi man produserer for mye kalsium. Jeg skulle gjerne hatt mer informasjon om dette. Vet du noe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17931-biskjoldbrukskjertelen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vekt20 Skrevet 4. februar 2001 Del Skrevet 4. februar 2001 Hmm sykdommen er vel ikke akkurat ny. men er vel en typisk kvinnesykdom såe det er lite forsket på. Jeg er under utredning for blant annet denne sykdommen. Hva slags informasjon er det du egenlig er ute etter? Kan vel egentlig bare skrive det jeg vet. Hvis man har for mye kalsium i blodet (noe som ikke har noe med hvor mye kalsium du spiser) såe kan det tyde på at biskjoldbruskkjertlene ikke fungerer som de skal. Da opereres de bort, men i de fleste tilfeller er det bare deler av dem som fjernes. Rehabiliteringstida er 6mnd. Men det har skjedd at personer har vært frisk da de våkna av narkosen. Symptomene er difuse som med alle hormonellartetesykdommer. Lavt energinivå, smerter. Er litt vanskelig å huske hvordan symptomer det på den enkelte sykdom. Er under utredning for flere kans vel skrive mine symptomer såe er jeg på den "tryggesiden" Lavt energinivå, tørr hud, økt hårvekst (på uønsket plasser), overvekt, ubalangse i underlivet, influensasymptomer/feber, fryser ofte, livløst hår, hodepine (reagerer veldig på lys spes sollys) , smerter i ledd og muskler Håper du ble litt klokere. hvis det er noe spesefikt du lurer på såe er det bare å gi beskjed skal ha noen artikkler om emnet enn plass 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17931-biskjoldbrukskjertelen/#findComment-80811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aage Skrevet 5. februar 2001 Del Skrevet 5. februar 2001 Hmm sykdommen er vel ikke akkurat ny. men er vel en typisk kvinnesykdom såe det er lite forsket på. Jeg er under utredning for blant annet denne sykdommen. Hva slags informasjon er det du egenlig er ute etter? Kan vel egentlig bare skrive det jeg vet. Hvis man har for mye kalsium i blodet (noe som ikke har noe med hvor mye kalsium du spiser) såe kan det tyde på at biskjoldbruskkjertlene ikke fungerer som de skal. Da opereres de bort, men i de fleste tilfeller er det bare deler av dem som fjernes. Rehabiliteringstida er 6mnd. Men det har skjedd at personer har vært frisk da de våkna av narkosen. Symptomene er difuse som med alle hormonellartetesykdommer. Lavt energinivå, smerter. Er litt vanskelig å huske hvordan symptomer det på den enkelte sykdom. Er under utredning for flere kans vel skrive mine symptomer såe er jeg på den "tryggesiden" Lavt energinivå, tørr hud, økt hårvekst (på uønsket plasser), overvekt, ubalangse i underlivet, influensasymptomer/feber, fryser ofte, livløst hår, hodepine (reagerer veldig på lys spes sollys) , smerter i ledd og muskler Håper du ble litt klokere. hvis det er noe spesefikt du lurer på såe er det bare å gi beskjed skal ha noen artikkler om emnet enn plass Et par interressante ting var : Jeg har hørt at det er Dr.Normann ved Vestfold Sentralsykehus og en overlege ved Sandefjord sykehus pluss 1-2 andre som utfører denne operasjonen. Disse arbeider med en 'avhandling' om dette og Dere er derfor forsøkskaniner selv om de 'kunne vise til' meget gode resultater. Men, på hvilke pasientgrupper? Hjerneslagspasienter, har de da en spesialist på dette felt ved operasjoner/forberedelser? Vel, lurer på mye, mye mer, men fikk noen navn, internett'adresser', mailadresser som ikke stemmer. Har du noen på Internett, eller vært heldiger enn jeg i mine søk? Takk for svaret som ga både negative og positive tanker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17931-biskjoldbrukskjertelen/#findComment-81036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vekt20 Skrevet 5. februar 2001 Del Skrevet 5. februar 2001 Et par interressante ting var : Jeg har hørt at det er Dr.Normann ved Vestfold Sentralsykehus og en overlege ved Sandefjord sykehus pluss 1-2 andre som utfører denne operasjonen. Disse arbeider med en 'avhandling' om dette og Dere er derfor forsøkskaniner selv om de 'kunne vise til' meget gode resultater. Men, på hvilke pasientgrupper? Hjerneslagspasienter, har de da en spesialist på dette felt ved operasjoner/forberedelser? Vel, lurer på mye, mye mer, men fikk noen navn, internett'adresser', mailadresser som ikke stemmer. Har du noen på Internett, eller vært heldiger enn jeg i mine søk? Takk for svaret som ga både negative og positive tanker. Jeg venter på informasjon, Den ene legen min på RiTø har vært på foredrag om akkurat dette. Såe får mer info neste legetime. Menne det jeg har lest såe er dette en "normal" sykdom som har vært forska på mye. Utifra ditt innlegg har jeg fått ett helt annet inntrykk. Blir spennede å se hva legen min sier iallefall:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17931-biskjoldbrukskjertelen/#findComment-81231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 5. februar 2001 Del Skrevet 5. februar 2001 Har ikke hørt om noen ny operasjonsmetode, men det behøver ikke bety at en slik ikke finnes. Tidligere har både diagnose og eventuell operasjon av feil i parathyroidea-kjertelen som styrer calcium/fosfat-omsetningen vært vanskelig. Kjertelen er ofte så liten at den knapt synes, og den kan ligge på litt ulike steder hos ulike individer. Trolig er det ulike rutiner ved ulike sykehus, så det beste er om du kontakter det aktuelle sykehuset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17931-biskjoldbrukskjertelen/#findComment-81406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanniball Skrevet 10. februar 2001 Del Skrevet 10. februar 2001 Jeg venter på informasjon, Den ene legen min på RiTø har vært på foredrag om akkurat dette. Såe får mer info neste legetime. Menne det jeg har lest såe er dette en "normal" sykdom som har vært forska på mye. Utifra ditt innlegg har jeg fått ett helt annet inntrykk. Blir spennede å se hva legen min sier iallefall:) Hei! Det går an å ringe til Vestfold Sentralsykehus, kirurgisk poliklinikk og spørre etter Eldar Normann. Det er riktig at han har drevet med et prosjekt som gjelder dette problemet. Det er flere enn man trodde som har dette problemet, og som blir bra etter operasjon. Alle med "diffuse" symptomer som ikke legene finner ut av, blir anbefalt å undersøke kalsiumnivået i blodet. Det må tas 3 prøver i løpet av 1 - 2 uker, for å se om kalsiumverdien varierer. Lykke tl! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17931-biskjoldbrukskjertelen/#findComment-83362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.