Gå til innhold

For tykk pga medisin?


Gjest normalkroppen

Anbefalte innlegg

Gjest normalkroppen

Jeg er 159 cm. Før jeg brukte litium veide jeg 50 kg når jeg var aktiv med trening, og 55 kg da jeg ikke trente.

Jeg gikk opp til hele 75 kg da jeg brukte to typer antipsykotika, men skiftet til litium og har gått ned til 60 kg. Men jeg trener, og veier fortsatt 5 kg mer enn da jeg ikke trente før...

Betyr det at medisinen gjør meg for tykk? Eller skal en veie litt mer når en er over 20 enn man gjorde 17-21 års alderen.(samme høyde)

Ellers, er det vanlig med kvalme,diare og litt mageknip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hender ofte at en legger på seg litt når man begynner med medisiner. Når det gjelder Litium så kan det henge sammen med økt tørste, om man drikker kaloririke drikker. Det kan ofte også henge sammen med at man får økt appetitt når man får det mer stabilt og bedre psykisk.

Litt mageproblemer er vanlige bivirkninger ved Litium, men jeg tror det ofte er forbigående. Kanskje er det en fordel om du tar medisinen i forbindelse med et måltid?

Det er ikke uvanlig at man legger på seg uansett når man er over 20. Ofte henger vekta litt sammen med livsstilen og det er kanskje i denne perioden man flytter for seg selv og får andre rutiner i forhold til aktivitet og mat. Å få kjæreste kan virke sterkt inn på vekta, gjør i alle fall det for meg! hehe :)

Jeg gikk opp i vekt da jeg begynte med Litium, men jeg mistenker nå at det at jeg flyttet sammen med en kjæreste egentlig hadde like mye å si. Har i alle fall satt seg godt disse kiloene og det er vel snart 2 år sidenjeg slutta med medisinen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...