Cumbria Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Hei! Luksusproblem i dag ) Har akkurat fått avtalt ferie for datteren min hos faren sin, hvilket betyr at jeg har 2 uker barnefri midt i juli. Jeg er helt tom i hodet hva gjelder "voksenferie" - er det noen som kan anbefale meg et deilig sted for et voksent par? Ikke Syden om sommeren, og ikke i 20 000 kr's-klassen... Vanskelig, jeg? 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Her kan det være noen fine reisetips: http://www.icerose.net/Reis/ Ikke min side, men har mailet litt med hun som står bak. Hun og mannen er et godt voksent par, og har noen fine bilder og info fra reisene sine. 0 Siter
Babette Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Bornholm er deilig. Avslappet atmosfære, hyggelige folk, god mat, mye å se og oppleve, som regel bra vær. Og byene og landsbyene er så idylliske at du kan daue. For ikke å snakke om alle sykkelveiene langs havet og gjennom skogen. Du skrev "ikke Syden om sommeren". Da antar jeg at du tenker på varmen. Jeg vil likevel få anbefale Madeira, som har betydelig lavere gjennomsnittstemperatur enn f. eks. de greske øyer. Jeg tror ikke det blir over 30 grader på Madeira. Og denne øya er flott og vakker. Ikke sandstrender, men ellers alt hva hjertet kan begjære. Fantastisk blomsterprakt - og så er alt så rent og innbydende der. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Jeg ville dratt til Skagen. Leid en leilighet og kosa meg der. 0 Siter
serendipity Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Bornholm er deilig. Avslappet atmosfære, hyggelige folk, god mat, mye å se og oppleve, som regel bra vær. Og byene og landsbyene er så idylliske at du kan daue. For ikke å snakke om alle sykkelveiene langs havet og gjennom skogen. Du skrev "ikke Syden om sommeren". Da antar jeg at du tenker på varmen. Jeg vil likevel få anbefale Madeira, som har betydelig lavere gjennomsnittstemperatur enn f. eks. de greske øyer. Jeg tror ikke det blir over 30 grader på Madeira. Og denne øya er flott og vakker. Ikke sandstrender, men ellers alt hva hjertet kan begjære. Fantastisk blomsterprakt - og så er alt så rent og innbydende der. ååå "sol over Gudhjem", så godt... Og jeg formelig kjenner lukten av røkt fisk :-) *lengter tilbake* var der for 5 år siden. 0 Siter
Babette Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 ååå "sol over Gudhjem", så godt... Og jeg formelig kjenner lukten av røkt fisk :-) *lengter tilbake* var der for 5 år siden. Da synes jeg det er på tide med en ny tur dit. Ypperlig for barnefamilier er det også. Det er så koselig å se familier på fredelig sykkeltur, med minsten i vogn etter sykkelen og større unger med egne sykler. Og ikke noe discobråk som ødelegger nattesøvnen. Kremt. Og så er det et fantastisk nett av stier i skogen (Almenningen), med muligheter for rundløyper for et hvert behov. Enten man er syklende, gående eller løpende. 0 Siter
serendipity Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Da synes jeg det er på tide med en ny tur dit. Ypperlig for barnefamilier er det også. Det er så koselig å se familier på fredelig sykkeltur, med minsten i vogn etter sykkelen og større unger med egne sykler. Og ikke noe discobråk som ødelegger nattesøvnen. Kremt. Og så er det et fantastisk nett av stier i skogen (Almenningen), med muligheter for rundløyper for et hvert behov. Enten man er syklende, gående eller løpende. Ja, jeg har tenkt tanken. Vi syklet en god del når vi var der, men skulle gjerne ha syklet mer. Men vil ha en fast base, og sykle ut ifra. Leie en hytte og bo der en uke eller kanskje to. 0 Siter
Babette Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Ja, jeg har tenkt tanken. Vi syklet en god del når vi var der, men skulle gjerne ha syklet mer. Men vil ha en fast base, og sykle ut ifra. Leie en hytte og bo der en uke eller kanskje to. Ja, det kryr av koselige boalternativer. Jeg synes det er mest idyllisk i Svaneke, Gudhjem og Allinge. Snogebæk er også fint, men for få gater og restauranter. Det eneste problemet jeg har opplevd på ferie der, er veps. Umulig å sitte ute med is, kaker eller søte drinker. Men det kan sikkert variere fra år til år. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Hva med http://www.cumbria-the-lake-district.co.uk/ Vakker plass! Greie folk;) 0 Siter
serendipity Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Ja, det kryr av koselige boalternativer. Jeg synes det er mest idyllisk i Svaneke, Gudhjem og Allinge. Snogebæk er også fint, men for få gater og restauranter. Det eneste problemet jeg har opplevd på ferie der, er veps. Umulig å sitte ute med is, kaker eller søte drinker. Men det kan sikkert variere fra år til år. Jeg likte også Allinge og Gudhjem svært godt. Vi var mye rundt overalt. Likte meg ikke så godt i Dueodde omdrådet. Jeg er ogå en stoor fan av Skåne da ;-) Røkt ål og snaps :-)))))) på bryggekanten. 0 Siter
Babette Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Jeg likte også Allinge og Gudhjem svært godt. Vi var mye rundt overalt. Likte meg ikke så godt i Dueodde omdrådet. Jeg er ogå en stoor fan av Skåne da ;-) Røkt ål og snaps :-)))))) på bryggekanten. Stranda ved Dueodde var jo fantastisk, men ellers er jeg enig. Skåne er også flott, men jeg er litt drikkfeldig i ferietida, så jeg trives med danske tilstander, der man kan få kjøpt vin og brennnevin på super`n. Ja til og med hos bakeren! Jeg synes også at svensker ofte er mer reserverte enn dansker. Danskene er livsnytere. 0 Siter
Jentungen1365380808 Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Sykkeltur på Bornholm! Vi gjorde det for 3 år siden. Bestilte ganske enkelt en pakke med sykler, overnatting og bagasjetransport. Det var ei uke på Bornholm, pluss reise fram og tilbake. Vi kjørte til Ystad og satte bilen igjen der. Vi valgte det dyreste alternativet med overnatting på hotell, og bagasjen ble kjørt med bil mens vi syklet. Man kan også velge billigere overnatting. Det er den beste ferien vi har hatt sammen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.