Gå til innhold

Si opp jobben før jeg har fått ny?

Anbefalte innlegg

Gjest snart arbeidsløs?
Skrevet

Jeg er møkk lei jobben og arb.giver vet jeg vil vekk. Har tatt fra meg alle arb. oppgaver og prøver vel å presse meg ut.

Hva gjør jeg?

Sier opp nå og jobber ut oppsigelses tiden?

Eller

Holder ut og sier opp når jeg har fått ny jobb?

(Har 3 mnd. oppsigelse)

hilsen

Gjest søk jobb mens du er i arbeid
Skrevet

Når vi får inne en bunke jobbsøknader, lager vi en enkel liste med noe slikt som "navn, alder, høyeste utdanning og _hva personen gjør nå_". Uansett om man lager en skriftlig liste eller ikke, så er dette kanskje noe de aller fleste arbeidsgivere lager i hodet sitt når de ser gjennom søknader.

Man stiller utrolig mye sterkere hvis man er i jobb når man søker en ny jobb, enn om det står "arbeidssøkende" i det siste feltet.

Er jobben du har nå alt for stille, har du ihvertfall ork til å søke jobber når du kommer hjem. Og selv om du har tre mnd oppsigelse, så kan man ofte få tatt ut ferie og laget en avtale med arbeidsgiver om å slutte litt tidligere.

Gjest nikkke
Skrevet

Hold ut!

Om alt skulle skjære seg og du ikke får ny jobb innen du blir arbeidsledig så har du, så vidt jeg vet, ikke krav på arb.ledighetstrygd når du har sagt opp selv.

Benytt tiden til å daffe rundt og søk på nye jobber da vel.

Dum sjef du har som håndterer din dårlige motivasjon for å gjøre en god jobb, med å gjøre deg enda mer umotivert...

Gjest engel 49+
Skrevet

Hold ut!

Kjempeviktig for å få ny jobb!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...