Gå til innhold

kordan komme seg videre?


slurfy

Anbefalte innlegg

hei!

Har hadd bulimi siden jeg var 11 år, i snart 7 år...

Går til behandling hos psykolog nå, har gjort det siden i høst, etter et selvmordsforsøk. Men føler liksom ikke at jeg kommer noen vei. Det er noen ting som har blitt bedre, men jeg klarer ikke la være å kaste opp. Må jeg leve med dette for alltid?? Hvordan kommer man seg videre?

Psykologen min prater mye om automatiske tanker. Hun mener jeg må tenke på og finne noe nytt som får meg til å føle meg flink og fin og dyktig. Men hva? Jeg har tenkt og tenkt at kanskje jeg må finne tilbake til den personen jeg var før jeg tenkte på mat. Problemet er at jeg så lenge jeg kan huske har tenkt på mat, tenkt på å bli tynn, tenkt at jeg ikke har vært fin nok og tynn nok. Hva skal jeg da tenke meg til, om hvordan jeg skal tenke om meg selv?

Noen tips? jeg trenger det :)

Vil slutte å kaste opp, men finner ingen ordentlig grunn til det, har heller ingen ordentlig grunn for å fortsette, annet enn at det får meg til å føle meg bra, at det er noe jeg klarer...

Ja, det jeg ville vite var bare om hvordan man skal begynne, med nye tanker, og hvilke tanker?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJre slurfy

Jeg vet ikke hva du har tenk eller forsøkt før, men ofte hjelper det å starte med å skrive ned hva du opplever som "positivt" ved det å ha en spiseforstyrrelse og hva som er negativt. De aller fleste finner langt flere negative opplevelser/konskevenser knytttet til det. Mange setter seg for tøffe mål for tidlig i prosessen. Jeg råder ofte til å begynne med noe som det er mulig å klare. Da KLARER du det. Det kan (avhengig av hvor ofte du har "tømt" deg og overspist) vre fantastisk å beholde et måltid mer enn det du pleuer i uka de første ukene. Men det er samtidig viktig at du begynner å liste opp alternativer Det kan vre alle varianter av aktiviteter: tur, ta en telefon, gå på kino, på besøk osv. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...