Gå til innhold

vindusvasking med nal - hjelp!

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

noen som er flinke til å vaske vinduer med bruk av nal her? bruker nylonvask som jeg vasker rutene med først, drar så loddrett over med nalen..men det blir striper etter kanten på nalen...hva gjør jeg feil?

Fortsetter under...

Skrevet

Er vel ikke en av de flinkeste men...

Vinduer på utsiden vasker jeg med godt såpevann først. Gnikker over med en svamp, vasker over med klut og drar av med nal.

Passer på å få dratt nalen hele vegen fra opp til ned. Og tørker nalen med tørt håndkle mellom hver gang.

Når vinduene er rene og tørre så bruker jeg vinduspuss og avispapir hvis det trengs.

Inne så holder det gjerne med vinduspuss og papir. Evnt.tar jeg samme prosessen som jeg gjør ute, dog med mindre vannmengde.

Mine vinduer pleier å bli fine nok de :)

Gjest malun
Skrevet

Vinduer på utsiden vasker jeg med godt såpevann først. Gnikker over med en svamp, vasker over med klut og drar av med nal.

Passer på å få dratt nalen hele vegen fra opp til ned. Og tørker nalen med tørt håndkle mellom hver gang.

Når vinduene er rene og tørre så bruker jeg vinduspuss og avispapir hvis det trengs.

Inne så holder det gjerne med vinduspuss og papir. Evnt.tar jeg samme prosessen som jeg gjør ute, dog med mindre vannmengde.

Avispapir er genialt for vinduer og glass. ;o)

Gjest krepsa
Skrevet

Det har jeg aldri prøvd.

Hvordan er det du gjør det da?

lalala1365380457
Skrevet

skal jeg gnikke over med avispapir etter jeg har brukt nalen eller?

Gjest malun
Skrevet

Det har jeg aldri prøvd.

Hvordan er det du gjør det da?

Gnukker over rutene med avispapir etter å ha brukt nalen. Da blir de skinnende.

I glassrutene på peisen bruker jeg aske, vann og avispapir. Da forsvinner sotflekker umiddelbart.

Annonse

Skrevet

Du må dra nalen vannrett og holde den litt på skrå mot den veien du drar, da blir det ingen striper.

Gjest malun
Skrevet

skal jeg gnikke over med avispapir etter jeg har brukt nalen eller?

Det gjør jeg, men det er mulig det finnes enda bedre måter. Jeg er langt fra noe rengjøringsorakel... ;o)

lalala1365380457
Skrevet

ok, takk =) omtrent sånn ca det jeg gjør...hadde håpet jeg slapp prosessen med vindusvask og papir etterpå.. har så håpløse vinduer her, er tre delt (T), hvor den øverste biten igjen er delt opp med kors så det blir åtte deler.. og i tilegg er det to lag, dvs 4 flater å vaske på hvert vindu... pluss en vei rett utenfor så de blir kjemperaskt skitne igjen.

lalala1365380457
Skrevet

Du må dra nalen vannrett og holde den litt på skrå mot den veien du drar, da blir det ingen striper.

ah =) da prøver jeg det! takk :)

Gjest krepsa
Skrevet

Gnukker over rutene med avispapir etter å ha brukt nalen. Da blir de skinnende.

I glassrutene på peisen bruker jeg aske, vann og avispapir. Da forsvinner sotflekker umiddelbart.

Takk for tipset.

Skal prøves til helga, for da skal vinduene tas.

lalala1365380457
Skrevet

Takk for tipset.

Skal prøves til helga, for da skal vinduene tas.

prøvde det nå, og det funka veldig fint! så da slipper jeg å bruke vindusvask og dopapir etterpå! genialt :D

lalala1365380457
Skrevet

nå har jeg prøvd! det funka jo faktisk kjepe! fikk en liten stripe en plass, men den gnikka jeg bort med avispapir! så kjekt =D tusen takk!

Annonse

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg bruker ikke nal (av den enkle grunn at det ikke finnes nal i leilighet), men det fungerer veldig bra å bare tørke med avispapir etter vasking.

hare1365380455
Skrevet

Hm, det har jeg ikke prøvd...

Gjest malun
Skrevet

nå har jeg prøvd! det funka jo faktisk kjepe! fikk en liten stripe en plass, men den gnikka jeg bort med avispapir! så kjekt =D tusen takk!

Urk, nå gir du meg dårlig samvittighet.

*skuler bort på den nådeløse vårsola gjennom vinduene*

Gjest engel 49+
Skrevet

Det gjør jeg, men det er mulig det finnes enda bedre måter. Jeg er langt fra noe rengjøringsorakel... ;o)

Blir ikke vinduet svart av trykksverten?

Har aldri hørt om avispapirmetoden..

(Bare til støveltørking innvendig)

Vet bare at kjøkkenbordet hos oss blir veldig svart, for der leses avisene!

Gjest engel 49+
Skrevet

Urk, nå gir du meg dårlig samvittighet.

*skuler bort på den nådeløse vårsola gjennom vinduene*

Jøss får du samvittighetskvaler så fort? Du må være innbarka husmor ;)

Gjest malun
Skrevet

Blir ikke vinduet svart av trykksverten?

Har aldri hørt om avispapirmetoden..

(Bare til støveltørking innvendig)

Vet bare at kjøkkenbordet hos oss blir veldig svart, for der leses avisene!

Nei, det blir skinnende rent. Jeg synes også det er litt pussig at ikke sverten overføres, men slik er det i hvert fall.

Gjest malun
Skrevet

Jøss får du samvittighetskvaler så fort? Du må være innbarka husmor ;)

Det er nettopp det jeg ikke er - og derfor får jeg litt kvaler. Burde ha...skulle ha...men så gidder jeg ikke.

Det er myye deligere å sitte med laptopen på verandaen og jobbe og dole. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...