Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HeiJeg har en venninde som har nå gått til flere leger både offentlige og private grunnet en noe redusert helsetilstand. Dette utarter seg ved at hun svette mye om natten, samt ugjevn menstrasjon. Problemet er at de ikke finner noe galt med henne, bortsett ifra at hun har et for høyt nivå av hvite blodlegemer. Spørsmålet er således, hvor kan man hendvende seg for å finne ut av dette?Thomas

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Mye nattesvette og ujevn menstruasjo n kan være forårsaket av mange forskjellige ting. Jeg har vanskelig å tro at de to henger sammen. N år det gjelder dette med for mange hvite blodlegemer er det best å få det undersøkt hos en spesialist i blodsykdommer, en hematolog. Er det en skikkelig forhøyet nivå skal man ta det alvorlig.

Skrevet

Mye nattesvette og ujevn menstruasjo n kan være forårsaket av mange forskjellige ting. Jeg har vanskelig å tro at de to henger sammen. N år det gjelder dette med for mange hvite blodlegemer er det best å få det undersøkt hos en spesialist i blodsykdommer, en hematolog. Er det en skikkelig forhøyet nivå skal man ta det alvorlig.

Hei. Jeg har hatt forhøyede verdier i nå 5 år, etter en abort. Det ligger mellom 12 og 18. Jeg har fått beksjed om at det kalles leukocytose og har en ukjent årsak. Det er ikke farlig, og kan skyldes mange ting. Men så lenge en er frisk og ikke har alvorlige infeksjoner er det ikke noe å bry seg om. Be din venninde om å ta jevne blodprøver ca hver 3. måned. Om hun er svært redd er det mulig å ta en benmargstest for å se hvordan blodcellene dannes og om det er en normal dannelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...