Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig at en depresjon varer?


Gjest nienna

Anbefalte innlegg

Gjest nienna

Hvor lenge er det egentlig normalt at en depresjon varer?

Jeg har mer eller mindre vært alvorlig deprimert siden 12-års alderen (er nå 20) og begynner å miste håpet om at det noen gang blir bra.

Har vært mye innlagt og prøvd utallige antidepressiva (efexor, cipramil, cipralex, tolvon, fontex) og ingenting hjelper.

Har også fått samtaleterapi med psykiatere og psykologer siden jeg var 12 år og ble fanget opp med en gang symptomene begynte. Kom dermed tidlig i behandling og trodde dette ga gode prognoser?

Er det mulig å utvikle et kronisk forløp av en depresjon? Er det noen som har forslag til andre behandlingsmetoder?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære medmenneske!

Jeg har selv vært deprimert og vet at det er helt grusomt.

Men det var før jeg ble kjent med Jesus.

Vet du at da Jesus døde på korset, så tenkte han på deg? det var hans lidenskapelig kjærlighet for akkurat deg som gjorde at han lot seg korsfeste. Idet han døde vant han over mørkets makt, den makt som ødelegger menneskene og som skiller dem fra Gud. Gud er din himmelske far, og lengter etter å få gjøre deg hel og fri.

Jesus er din frelser. Han står for hjertedøra di og banker. ditt ansvar er å åpne opp og ta imot.

Lykke er kortvarig og avhengig ytre omstendigheter. Sann glede er å kjenne den levende Gud, han som har skapt deg og elsker deg med en ubetinget kjærlighet! Han vet om alt du har gått igjennom. Han kjenner deg bedre enn noen andre. Han lengter etter deg! Du er hans dyrebare barn.

det er så mye å fortelle om rundt dette. skriver veldig gjerne mer hvis du ønsker.

Jeg ber for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Kjære medmenneske!

Jeg har selv vært deprimert og vet at det er helt grusomt.

Men det var før jeg ble kjent med Jesus.

Vet du at da Jesus døde på korset, så tenkte han på deg? det var hans lidenskapelig kjærlighet for akkurat deg som gjorde at han lot seg korsfeste. Idet han døde vant han over mørkets makt, den makt som ødelegger menneskene og som skiller dem fra Gud. Gud er din himmelske far, og lengter etter å få gjøre deg hel og fri.

Jesus er din frelser. Han står for hjertedøra di og banker. ditt ansvar er å åpne opp og ta imot.

Lykke er kortvarig og avhengig ytre omstendigheter. Sann glede er å kjenne den levende Gud, han som har skapt deg og elsker deg med en ubetinget kjærlighet! Han vet om alt du har gått igjennom. Han kjenner deg bedre enn noen andre. Han lengter etter deg! Du er hans dyrebare barn.

det er så mye å fortelle om rundt dette. skriver veldig gjerne mer hvis du ønsker.

Jeg ber for deg!

Dette er ikke et misjonsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Kjære medmenneske!

Jeg har selv vært deprimert og vet at det er helt grusomt.

Men det var før jeg ble kjent med Jesus.

Vet du at da Jesus døde på korset, så tenkte han på deg? det var hans lidenskapelig kjærlighet for akkurat deg som gjorde at han lot seg korsfeste. Idet han døde vant han over mørkets makt, den makt som ødelegger menneskene og som skiller dem fra Gud. Gud er din himmelske far, og lengter etter å få gjøre deg hel og fri.

Jesus er din frelser. Han står for hjertedøra di og banker. ditt ansvar er å åpne opp og ta imot.

Lykke er kortvarig og avhengig ytre omstendigheter. Sann glede er å kjenne den levende Gud, han som har skapt deg og elsker deg med en ubetinget kjærlighet! Han vet om alt du har gått igjennom. Han kjenner deg bedre enn noen andre. Han lengter etter deg! Du er hans dyrebare barn.

det er så mye å fortelle om rundt dette. skriver veldig gjerne mer hvis du ønsker.

Jeg ber for deg!

Hvis du hadde beskrevet en langvarig depresjon, ville du da likt at jeg oppfordret deg til å gi opp din gudstro og bli ateist, fordi du da ville fått et mye lettere og lykkeligere liv, befridd for religiøse grublerier? Ikke det? Da foreslår jeg at du avstår fra denne typen innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde beskrevet en langvarig depresjon, ville du da likt at jeg oppfordret deg til å gi opp din gudstro og bli ateist, fordi du da ville fått et mye lettere og lykkeligere liv, befridd for religiøse grublerier? Ikke det? Da foreslår jeg at du avstår fra denne typen innlegg.

Til "en annen"

Hvorfor skulle jeg la vær å fortelle om Gud når han har befridd meg fra depresjon, angst og rusmisbruk? Det synes jeg ville være egoistisk av meg.

Han elsker deg like mye, og lengter like mye etter å gjøre deg helt fri. Du kan snu deg vekk fra så mye du vil, men han vil alltid stå med åpne armer og vente på deg.

Vennlig hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære medmenneske!

Jeg har selv vært deprimert og vet at det er helt grusomt.

Men det var før jeg ble kjent med Jesus.

Vet du at da Jesus døde på korset, så tenkte han på deg? det var hans lidenskapelig kjærlighet for akkurat deg som gjorde at han lot seg korsfeste. Idet han døde vant han over mørkets makt, den makt som ødelegger menneskene og som skiller dem fra Gud. Gud er din himmelske far, og lengter etter å få gjøre deg hel og fri.

Jesus er din frelser. Han står for hjertedøra di og banker. ditt ansvar er å åpne opp og ta imot.

Lykke er kortvarig og avhengig ytre omstendigheter. Sann glede er å kjenne den levende Gud, han som har skapt deg og elsker deg med en ubetinget kjærlighet! Han vet om alt du har gått igjennom. Han kjenner deg bedre enn noen andre. Han lengter etter deg! Du er hans dyrebare barn.

det er så mye å fortelle om rundt dette. skriver veldig gjerne mer hvis du ønsker.

Jeg ber for deg!

Alvorlig talt, dropp misjoneringen her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest en annen

Til "en annen"

Hvorfor skulle jeg la vær å fortelle om Gud når han har befridd meg fra depresjon, angst og rusmisbruk? Det synes jeg ville være egoistisk av meg.

Han elsker deg like mye, og lengter like mye etter å gjøre deg helt fri. Du kan snu deg vekk fra så mye du vil, men han vil alltid stå med åpne armer og vente på deg.

Vennlig hilsen meg.

Det er flott at du har overvunnet problemene dine ved hjelp av en gudstro. Problemet er at du fremstiller dette som den eneste veien ut av denne typen problemer -- implisitt i dette ligger det jo at man er fortapt om man ikke blir kristen. Men mange har overvunnet psykiske (eller andre) problemer uten å ty til en gudstro.

Det er helt greit at du skriver om at din gudstro har hjulpet deg, men når du skriver f.eks: "Jesus er din frelser. Han står for hjertedøra di og banker. ditt ansvar er å åpne opp og ta imot." så syns jeg du går over en grense. Hvem er du til å bestemme hvilket ansvar andre har i forhold til sine livssyn? Du sitter kanskje på fasiten over ditt eget liv, men det betyr ikke at det må være alle andres fasit.

P.S. Det er jo koselig hvis Gud står og venter på meg med åpne armer, men hvis man ser seg om i verden fins det ganske mange andre ting Hun kanskje heller burde bruke tiden sin på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...