Mary Poppins Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Leste i VG idag at 9 barn mellom 5 og 14år begikk selvmord i 2003. Barna som gjorde dette, gjorde det enten ved hjelp av skytevåpen eller kveling. Fikk helt grøssninger nedover ryggen da jeg leste dette. Hva er det som har skjedd med disse stakkars barna som har fått dem til å ville ta liv av seg? Og hvordan kan foreldrene la skytevåpen ligge så det er tilgjengelig for barna? Helt grusomt.. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Ja det er helt grusomt. Kjenner selv en liten gutt på 9 år som skjøt seg selv med bestefarens våpen. Det sies i ettertid at han gjorde det med viten og vilje. Får vondt langt inn i hjerterota! 0 Siter
G-bo Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Våpen finnes det jo masse av rundt omkring, det fantastiske motoet "våpenet dreper ingen, det er det mennesket som gjør" er et strålende eksempel på ansvarsfraskrivelse spør du meg!! Selv om man også kan ta livet av seg på andre måter trenger man ikke å legge opp til det ved å ha våpen slengende rundt. Dessuten er det hvert år skader/dødsfall blant barn/unge pga vådeskudd. Men om man ønsker klarer man å gjøre dette på andre måter også Ei jente jeg gikk i 7.klasse med tok livet av seg ved hengning, hun var 13år gammel. Det gjorde skikkelig inntrykk husker jeg!!! 0 Siter
Rubia Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Tror nok ikke det "har skjedd noe med barna"...heller er det venden som er blitt hardere og foreldrene som har blitt "mindre foreldre". Jeg tror at den "populære frie barneoppdragelsen" gir barna usikkerhet i livet. De må ha en voksenperson som bryr seg for å føle trygghet. Mange foreldre i dag har ei heller tid...man sees til middag eller kvelds og thats it liksom. Våpen har ikke barn vondt for å lære å kjenne/respektere mener nå jeg (jakt ol) men våpen slenger man selvsakt ikke rundt. Det er ikke leketøy. Det er tragisk hvordan usikkerheten og depresjonene florerer rundt de unge i dag, vi lever i en til tider vanskelig og hard verden. En ung gutt i klassen over meg begikk selvmord i en alder av 14-15 år. Ord kan ikke beskrive en slik tragedie. 0 Siter
Moraki Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Ubeskrivelig vondt. Nå begynte jeg å gråte.. Ja, det er forferdelig. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Kan virkelig barn helt nede i 5 års alderen ta sitt eget liv? Er barnet så reflektert at det kun ser dette som siste utvei? Jeg lurer... Større barn, ja og det er utrolig tragisk. Har du link til dette innlegget eller har du lest det i papiravis? Mvh 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Kan virkelig barn helt nede i 5 års alderen ta sitt eget liv? Er barnet så reflektert at det kun ser dette som siste utvei? Jeg lurer... Større barn, ja og det er utrolig tragisk. Har du link til dette innlegget eller har du lest det i papiravis? Mvh Jeg synes også er det hårreisende at barn ned i 5 års alderen kan ta sitt eget liv. Nei jeg fant ingen link, leste det i dagens VG. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Kan virkelig barn helt nede i 5 års alderen ta sitt eget liv? Er barnet så reflektert at det kun ser dette som siste utvei? Jeg lurer... Større barn, ja og det er utrolig tragisk. Har du link til dette innlegget eller har du lest det i papiravis? Mvh Jeg synes også at det er ... skulle det stå 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Jeg synes også er det hårreisende at barn ned i 5 års alderen kan ta sitt eget liv. Nei jeg fant ingen link, leste det i dagens VG. Det er utrolig tragisk. Jeg blir helt syk bare av tanken. Hjelpe meg for en verden vi lever i. Mvh 0 Siter
Puzen Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Kan virkelig barn helt nede i 5 års alderen ta sitt eget liv? Er barnet så reflektert at det kun ser dette som siste utvei? Jeg lurer... Større barn, ja og det er utrolig tragisk. Har du link til dette innlegget eller har du lest det i papiravis? Mvh http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103537 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.