Gå til innhold

Barn under 14 begår selvmord

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Leste i VG idag at 9 barn mellom 5 og 14år begikk selvmord i 2003. Barna som gjorde dette, gjorde det enten ved hjelp av skytevåpen eller kveling.

Fikk helt grøssninger nedover ryggen da jeg leste dette. Hva er det som har skjedd med disse stakkars barna som har fått dem til å ville ta liv av seg?

Og hvordan kan foreldrene la skytevåpen ligge så det er tilgjengelig for barna?

Helt grusomt..

Fortsetter under...

Gjest Shira12
Skrevet

Ja det er helt grusomt.

Kjenner selv en liten gutt på 9 år som skjøt seg selv med bestefarens våpen.

Det sies i ettertid at han gjorde det med viten og vilje.

Får vondt langt inn i hjerterota!

Skrevet

Våpen finnes det jo masse av rundt omkring, det fantastiske motoet "våpenet dreper ingen, det er det mennesket som gjør" er et strålende eksempel på ansvarsfraskrivelse spør du meg!!

Selv om man også kan ta livet av seg på andre måter trenger man ikke å legge opp til det ved å ha våpen slengende rundt. Dessuten er det hvert år skader/dødsfall blant barn/unge pga vådeskudd.

Men om man ønsker klarer man å gjøre dette på andre måter også Ei jente jeg gikk i 7.klasse med tok livet av seg ved hengning, hun var 13år gammel.

Det gjorde skikkelig inntrykk husker jeg!!!

Skrevet

Tror nok ikke det "har skjedd noe med barna"...heller er det venden som er blitt hardere og foreldrene som har blitt "mindre foreldre".

Jeg tror at den "populære frie barneoppdragelsen" gir barna usikkerhet i livet. De må ha en voksenperson som bryr seg for å føle trygghet.

Mange foreldre i dag har ei heller tid...man sees til middag eller kvelds og thats it liksom.

Våpen har ikke barn vondt for å lære å kjenne/respektere mener nå jeg (jakt ol) men våpen slenger man selvsakt ikke rundt. Det er ikke leketøy.

Det er tragisk hvordan usikkerheten og depresjonene florerer rundt de unge i dag, vi lever i en til tider vanskelig og hard verden.

En ung gutt i klassen over meg begikk selvmord i en alder av 14-15 år. Ord kan ikke beskrive en slik tragedie.

Skrevet

Ubeskrivelig vondt.

Nå begynte jeg å gråte..

Ja, det er forferdelig.

Annonse

Kizza1365380506
Skrevet

Kan virkelig barn helt nede i 5 års alderen ta sitt eget liv? Er barnet så reflektert at det kun ser dette som siste utvei? Jeg lurer...

Større barn, ja og det er utrolig tragisk.

Har du link til dette innlegget eller har du lest det i papiravis?

Mvh

Mary Poppins
Skrevet

Kan virkelig barn helt nede i 5 års alderen ta sitt eget liv? Er barnet så reflektert at det kun ser dette som siste utvei? Jeg lurer...

Mvh

Jeg synes også er det hårreisende at barn ned i 5 års alderen kan ta sitt eget liv.

Nei jeg fant ingen link, leste det i dagens VG.

Mary Poppins
Skrevet

Mvh

Jeg synes også at det er ...

skulle det stå:)

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg synes også er det hårreisende at barn ned i 5 års alderen kan ta sitt eget liv.

Nei jeg fant ingen link, leste det i dagens VG.

Det er utrolig tragisk. Jeg blir helt syk bare av tanken. Hjelpe meg for en verden vi lever i.

Mvh

Skrevet

Mvh

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103537

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...