Gå til innhold

Hva gjør dere når dere merker at angsten er på vei?


Gjest plaget med angst

Anbefalte innlegg

Gjest plaget med angst

jeg pleier å stappe i meg noe beroligende, men det er vel ikke den bestem måten den heller. Men hva gjør man når man er på et offeentlig sted og merker at angsten kommer sakte? Og man er redd for å bryte helt sammen.

please: noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Mitt eneste tips: Søk Gud!

Jesus er din frelser. Han lengter etter at du du skal be ham om hjelp. Han elsker deg. Ikke på den måten mennsker gjøre, men helt ubetinget. Du er hans dyrebare barn som han ønsker å gjøre hel og fri.

Jeg har selv vært bundet av angst og depresjon. Men så ble jeg kjent med Jesus, og han har gjort meg fri!

Kall på ham, søk ham, spør andre kristne om hjelp.

Hva tror du får meg til å sitte her å bruke tid til å skrive til deg og mange andre? Det er ikke fordi noen andre har bedt meg om det. Jeg brenner for å gi videre det jeg selv har fått!!!

Jeg ber for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Hei!

Mitt eneste tips: Søk Gud!

Jesus er din frelser. Han lengter etter at du du skal be ham om hjelp. Han elsker deg. Ikke på den måten mennsker gjøre, men helt ubetinget. Du er hans dyrebare barn som han ønsker å gjøre hel og fri.

Jeg har selv vært bundet av angst og depresjon. Men så ble jeg kjent med Jesus, og han har gjort meg fri!

Kall på ham, søk ham, spør andre kristne om hjelp.

Hva tror du får meg til å sitte her å bruke tid til å skrive til deg og mange andre? Det er ikke fordi noen andre har bedt meg om det. Jeg brenner for å gi videre det jeg selv har fått!!!

Jeg ber for deg.

Hvor mange slike misjoneringsinnlegg skal du skrive? Det holdet nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sliter med angst

Hei!

Mitt eneste tips: Søk Gud!

Jesus er din frelser. Han lengter etter at du du skal be ham om hjelp. Han elsker deg. Ikke på den måten mennsker gjøre, men helt ubetinget. Du er hans dyrebare barn som han ønsker å gjøre hel og fri.

Jeg har selv vært bundet av angst og depresjon. Men så ble jeg kjent med Jesus, og han har gjort meg fri!

Kall på ham, søk ham, spør andre kristne om hjelp.

Hva tror du får meg til å sitte her å bruke tid til å skrive til deg og mange andre? Det er ikke fordi noen andre har bedt meg om det. Jeg brenner for å gi videre det jeg selv har fått!!!

Jeg ber for deg.

takk skal du ha:) Vet du om Jesus har en avtale med driftstilskudd:). Har liksom ikke kommet i kontakt med han selv om jeg har forsøkt aldri så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha:) Vet du om Jesus har en avtale med driftstilskudd:). Har liksom ikke kommet i kontakt med han selv om jeg har forsøkt aldri så mye.

Han har kontortid klokken 11 hver søndag med varighet en time. Det kan være nyttig å oppsøke ham på kontoret hvor det er plass til mange på venteværelset. Det innkreves en viss egenandel (også kalt kollekt), men den er visst valgfri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard

Hei!

Mitt eneste tips: Søk Gud!

Jesus er din frelser. Han lengter etter at du du skal be ham om hjelp. Han elsker deg. Ikke på den måten mennsker gjøre, men helt ubetinget. Du er hans dyrebare barn som han ønsker å gjøre hel og fri.

Jeg har selv vært bundet av angst og depresjon. Men så ble jeg kjent med Jesus, og han har gjort meg fri!

Kall på ham, søk ham, spør andre kristne om hjelp.

Hva tror du får meg til å sitte her å bruke tid til å skrive til deg og mange andre? Det er ikke fordi noen andre har bedt meg om det. Jeg brenner for å gi videre det jeg selv har fått!!!

Jeg ber for deg.

Hvordan kan man oppnå kontakt med Jesus? Skjer kommunikasjonen telepatisk?

Jeg har forsøkt å oppnå kontakt med han med både meditasjon og bønn, men har desverre ikke lykkes..

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk skal du ha:) Vet du om Jesus har en avtale med driftstilskudd:). Har liksom ikke kommet i kontakt med han selv om jeg har forsøkt aldri så mye.

Til deg som er plaget med angst.

Som du ser av andres svar er det mye motstand mot alt som har med Jesus å gjøre. Men det er fordi vi har en motstander, djevelen, som jobber hardt for å holde oss unna Gud. Det er en kamp om vår sjel.

Du sier du har prøvd å få kontakt med Jesus. Det eneste svaret jeg har er at jeg vet han lever og at den som søker ham skal finne ham. Vi må velge å følge ham.

Her er en bønn du kan be hvis du ønsker å følge ham: "Jesus, jeg tror at du døde for mine feiltrinn og synder og at du ble oppreist for at jeg skulle få evig liv. Nå ber jeg deg om å komme inn i mitt liv, og jeg bekjenner deg som min Herre. Takk for at du tilgir meg alle mine synder. TAkk for at du har kommet inn i mitt liv og at jeg nå er Guds barn gjennom troen på deg. Takk for at alle løftene i Guds ord nå gjelder meg. I Jesu navn, amen."

Hvis du velger å gi ditt liv til Jesus, ta kontakt med en kristen du kjenner, så du kan få videre veiledning.

Jeg svarer også mer enn gjerne på spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Til deg som er plaget med angst.

Som du ser av andres svar er det mye motstand mot alt som har med Jesus å gjøre. Men det er fordi vi har en motstander, djevelen, som jobber hardt for å holde oss unna Gud. Det er en kamp om vår sjel.

Du sier du har prøvd å få kontakt med Jesus. Det eneste svaret jeg har er at jeg vet han lever og at den som søker ham skal finne ham. Vi må velge å følge ham.

Her er en bønn du kan be hvis du ønsker å følge ham: "Jesus, jeg tror at du døde for mine feiltrinn og synder og at du ble oppreist for at jeg skulle få evig liv. Nå ber jeg deg om å komme inn i mitt liv, og jeg bekjenner deg som min Herre. Takk for at du tilgir meg alle mine synder. TAkk for at du har kommet inn i mitt liv og at jeg nå er Guds barn gjennom troen på deg. Takk for at alle løftene i Guds ord nå gjelder meg. I Jesu navn, amen."

Hvis du velger å gi ditt liv til Jesus, ta kontakt med en kristen du kjenner, så du kan få videre veiledning.

Jeg svarer også mer enn gjerne på spørsmål.

Jeg visste ikke at det var komikveld på forumet her i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Hei!

Mitt eneste tips: Søk Gud!

Jesus er din frelser. Han lengter etter at du du skal be ham om hjelp. Han elsker deg. Ikke på den måten mennsker gjøre, men helt ubetinget. Du er hans dyrebare barn som han ønsker å gjøre hel og fri.

Jeg har selv vært bundet av angst og depresjon. Men så ble jeg kjent med Jesus, og han har gjort meg fri!

Kall på ham, søk ham, spør andre kristne om hjelp.

Hva tror du får meg til å sitte her å bruke tid til å skrive til deg og mange andre? Det er ikke fordi noen andre har bedt meg om det. Jeg brenner for å gi videre det jeg selv har fått!!!

Jeg ber for deg.

Kjære deg!

Jeg tror du mener dette godt, men det er noe som heter rett tid og rett sted.

Vi er mange her som sikkert har et kristent livssyn, men det er IKKE rette plassen til å forkynne for andre mennesker. Dette er et forum for psykiatri.

Et lite råd til deg;

Som kristen har du sikkert hørt om at solen og varmen i noen sammenhenger kan smelte ting, i andre sammenhenger herde. Det er noe å tenke på i forhold til hvordan en presenterer det en tror på.

Ellers så er det veldig tydelig i Bibelen at vi har en fri vilje, og at vi skal møte mennesker med kjærlighet. Det er ting de fleste av oss kan stå for. SÅ

husk å lytte til hva andre mennesker egentlig spør om. Ikke vær så opptatt av hva du vet du vil svare. Du svarte nemlig ikke vedkommende på det HUN ville ha hjelp med.

Vennlig hilsen Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Hei!

Det er rart å være ute blant folk å kjenne hvordan angsten kan komme og putte verden ute, og en selv inne i en slags boble. Alt blir uklart, lyder, mennesker kommer på distanse, og jeg forsvinner mer eller mindre inn, eller vekk.

Sånn er det for meg, og var det for meg i mange år. Kanskje opplever du det annerledes.

Jeg hadde ikke medisiner når jeg var plaget med panikkangst på det verste, så det endte ofte med skikkelige panikkanfall som ung tenåring(er i 30-åra nå) hvor jeg hadde kramper, kastet opp, hyperventilerte, skrek stemmen hes. Jeg tenker på det slik at jeg akselererte min egen angst fordi jeg ble redd av mine egne symptomer på angsten.

Men så fant jeg ut at til tross for mange anfall hverken døde jeg eller noe annet fryktelig skjedde.

Veien ut,min første store milestein husker jeg godt. Jeg satt i en stor forsamling, og kjente nettopp panikken begynne å ta meg. Så snudde jeg meg til den ved siden av(heldigvis noen jeg kjente litt:) )

og fortalte at jeg holdt på å få et angstanfall.

Om vedkommende kunne snakke med meg. Der og da kjente jeg boblen begynte å slå sprekker.

Jeg snakket med vedkommende, og hun sa at vi kunne gå ut hvis jeg ville, men jeg ville prøve å sitte der. Og angsten gikk gjennom meg, som en smertefull ting, som aldri brant helt ut, men som heller ikke ble værende som en flamme som ble til en kjempebrann.

Jeg er fortsatt plaget med angst, men nå vet jeg at kjenner jeg bare på angsten, uten å få panikk av angsten og symptomene, vil det ikke bli et panikkanfall.

Og fortsatt er det mitt beste middel, en kanal ut til noen, en forbindelse med noen. Men det betyr ikke at angsten er borte.

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marlenexxx27

Hvor mange slike misjoneringsinnlegg skal du skrive? Det holdet nå!!!

For noen er religion noe som kan hjelpe en med angst, særlig den eksistensielle angsten. Hvorfor kan ikke hun dama som har blitt frelst få fortelle om det dersom hun tror at det kan hjelpe?? Bare fordi man selv ikke er kristen, har man ingen rett til å være nedlatende ovenfor de som er det.

Noen kristne er svært intolerante. Dere viser at også ikke-troende kan være akkurat like intolerant og arrogant som de mest innsnevra fundamentalister av noen religions-onanister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er religion noe som kan hjelpe en med angst, særlig den eksistensielle angsten. Hvorfor kan ikke hun dama som har blitt frelst få fortelle om det dersom hun tror at det kan hjelpe?? Bare fordi man selv ikke er kristen, har man ingen rett til å være nedlatende ovenfor de som er det.

Noen kristne er svært intolerante. Dere viser at også ikke-troende kan være akkurat like intolerant og arrogant som de mest innsnevra fundamentalister av noen religions-onanister.

Amen.

Det er vel kanskje bare litt sårt for en del av oss at vi føler oss sviktet av Gud og ikke omvendt.

Da kjennes det litt ut som salt i sårene når noen kommer med forkynnelser om at vi bare må rope ut, for vi vil få svar.

Hun syns hun har fått en stor gave og vil gjerne dele den med oss. Vi får kanskje heller gjøre som de fleste av oss gjør når vi får en ny genser til jul vi ikke helt liker, vi får takke pent, brette den sammen og legge den i skuffen, og tenke at det er jo tanken som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marlenexxx27

Amen.

Det er vel kanskje bare litt sårt for en del av oss at vi føler oss sviktet av Gud og ikke omvendt.

Da kjennes det litt ut som salt i sårene når noen kommer med forkynnelser om at vi bare må rope ut, for vi vil få svar.

Hun syns hun har fått en stor gave og vil gjerne dele den med oss. Vi får kanskje heller gjøre som de fleste av oss gjør når vi får en ny genser til jul vi ikke helt liker, vi får takke pent, brette den sammen og legge den i skuffen, og tenke at det er jo tanken som teller.

Klokt skrevet. Jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Stopp opp med det du driver med et øyeblikk og ta dype pust og visualiser noe som har med natur å gjøre. Fjell, vann, stillhet. Så blir du lettere kvitt stressfølelsene som forsterker angsten i det gitte øyeblikket.

Når du tenker: "hva om..."

Svar tanken med: "hva så..."

Sånn mestrer du angsten.

Kroppen din vil gjøre alt for å samarbeide med deg, så gi den din tillitt.

Lykke til.

Bare spør meg mer om du trenger tips. Jeg er kvitt min angst for lengst. Jippi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...