Gå til innhold

NHD/andre Bør jeg øke dosen på Rivotril?


Gjest jente 277 år

Anbefalte innlegg

Gjest jente 277 år

har gått på 0,5 mg Rivotril ett år nå, og hadde virkelig forhåpninger om å kunne slutte på medikamentet nå. i følge fastlegen skal man ikke kunne gå på slike medikamenter over lengre tid. Nå sliter jeg med så mye angst at jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Har ennå ikke klart å finne noen behandler siden jeg startet i Januar.

Tør ikke å øke dosen på Cipralex pga økt kvalme. Finnes det noe annet middel en Rivotril som er bedre til å dempe angstanfall.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Intet er bedre enn Valium til å dempe angstanfall.

Men det helbreder ikke angstlidelsen, og du blir bare dårligere ogdårligere.

Kognitiv terapi + eksponering er det som vil kunne hjelpe deg bort fra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente 27 ikke 277

Intet er bedre enn Valium til å dempe angstanfall.

Men det helbreder ikke angstlidelsen, og du blir bare dårligere ogdårligere.

Kognitiv terapi + eksponering er det som vil kunne hjelpe deg bort fra dette.

men i mellomtiden er det skadelig for meg å gå litt opp i dose på Rivotrilen?, feks 0,5 ganger 2?

Det demper angsten, vil helst ikke gå over til valium hvis det er mer vanedannede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...