Gå til innhold

Veslejenta mi har en grop nederst på ryggen

Anbefalte innlegg

Jeg hart ei jente på 1/2 år og hun har en grop nederst på ryggen (eller øverst i rumpesprekken). Vi har spurt helsesøster om dette før, og hun trodde ikke det var noe å tenke på. På kontroll hos lege i dag viste jeg ham gropen, og han sa at jeg måtte passe godt på og holde det tørt. Så skulle vi holde øye med dette fremover, og det kunne hende at hun utviklet en tvilling sa han... jeg følte at jeg ikke fikk noe svar på hva dette var eller hvorfor hun har denne gropen. Det er en rød søm i bunnen av gropen, og den er ikke åpen innover (det er ikke en tunell men en skål). Den er ca 1-2 cm lang. Hva kan dette være?

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er ganske vanlig at "hudsømmen" i dette området er ujevn.kyldes litt ufullstendig sammenlukning av huden i forsterlivet. Det behøver ikke bety at det er såkalte fistler ( tunneller) eller tvillingdannelser i underhuden. Sistnevnte kan gi en svulst med hud/hår - ufarlig. Sålenge området ikke er betent ( rødt, ømt hovent) skal ikke noe gjøres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...