Gå til innhold

Bipolar Lidelse ll og utroskap.


dr. Klein

Anbefalte innlegg

Jeg er en gift mann på 55 år som har diagnosen Bipolar lidelse. Fikk diagnosen for 5 år siden. Har siden vært behandlet med Litium og Seroxat (40 mg) Har også gått nesten et år i samtaleterapi hos psykiater. Hadde bra utbytte av dette, men har nesten hele tiden slitt med nedsatt stemningsleie. Har også registert episoder med manisk/hypomant preg. Dette forekommer i hoveddsak på jobb, der jeg kan være dominerende og ha et veldig behov for å skjære gjennom og sette personer på plass. Dette er ikke mitt sanne jeg. Siuasjonen er nå blitt akutt da et forhold jeg har hatt til en annen kvinne er blitt avslørt for familien. Jeg har levd et dobbeltliv i 2 - 3 år. For meg virker det som å våkne opp av en drøm og kjenner meg ikke igjen i dette heller. Jeg føler at dette kan ha en sammenheng med utviklingen i sykdommmen min. Jeg og min kone har i dag vært til samtale hos min lege og han har henvist meg til psykiatrisk poliklinikk. Jeg føler likevel ikke at han tar utviklingen i sykdommen min på alvor - tiltakende mani/hypomani. Han stempler det som har skjedd som vanlig utroskap.Har du noen tanker omkring dette, er jeg veldig takknemlig. Medisineringen har ikke vært vurdert på lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest weezer

Det er vel ikke så uvanlig at man er mer seksuelt aktiv når man er manisk/hypoman. Men du har vel ikke vært det i alle de tre årene årene du har hatt et forhold til denne kvinnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du har vært manisk eller hypoman sammenhengende i alle 3 årene så tror jeg ikke du kan gi sykdommen skylda.

Men en medvirkende faktor kan det jo være at du har den sykdommen, uten at det er noen stor trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...