Gå til innhold

hva betyr å ansette noen på åremål?

Anbefalte innlegg

Gjest doleser
Skrevet

har universitas bladet liggende på do og hver gang så må jeg forholde meg til den setningen og jeg aner ikke hva den betyr.

vet dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Bruker fremmedordboka,nå som jeg har funnet den på nett :o)

åremål (av år og II mål, etter lavtysk) forhåndsavtalt tidsrom som et tilsettings- eller leieforhold skal gjelde for være tilsatt på å-

Skrevet

På årsbasis. Når man leier hytte på åremål f.eks. så leier man den for ett år i gangen og så kan man evt. fornbye kontrakten om begge parter er enige om det. Sånn er det vel med stillinger som er på åremål også.

skorpionfisken
Skrevet

Bush, for eksempel, har presidentskapet i USA på åremål. Fire år i slengen. Så er det opp til velgerne om han får fortsette eller ikke.

Kongen derimot har ikke noe åremål å forholde seg til.

Mange lederstillinger i det offentlige er på åremål. Gro hadde WHO stillinga på åremål, tror det også var fire år i slengen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...