Gå til innhold

NHD For mye medisin?


mariex

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært inne på forumet nå.Har hatt en svært dårlig tid bak meg, og har fått nye og mye medisiner.

Psykiateren min har gitt meg diagnosen Bipolar II.

Nå går jeg på 375 mg Efexor,15 mg Remeron + 50 mg Lamictal.

Hadde en litt skremmende opplevelse en kveld etter jeg hadde tatt Remeron.

Ble utrolig trett og klarte plutselig ikke å fokusere.Visste ingen ting før jeg "våknet" opp igjen i stolen.Vet ikke hvor lenge jeg var "borte", men tror ikke det var særlig lenge.Dette skremte meg virkelig,og jeg begynte å tenke over hvordan jeg hadde følt meg den siste tiden.Da kom jeg til at jeg var likegyldig til det meste, ikke depressiv og ikke manisk,alt var fullstendig likegyldig.Var som en Zombie som gjorde det jeg skulle automatisk og uten følelser.

Psykiateren min har sagt at det er bare medisiner som kan hjelpe, for jeg har hatt massevis av psykoterapi før.H*n vil at jeg skal øke til 75mg Lamictal,men det gjør jeg bare ikke, for jeg vil jo gjerne være litt i kontakt med følelsene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke Lamictalen som er problemet her. Heller effexor og remeron vil jeg tro. Gå heller ned på lavere dose effexor og øk lamictal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke Lamictalen som er problemet her. Heller effexor og remeron vil jeg tro. Gå heller ned på lavere dose effexor og øk lamictal.

Hei biog.

Takk for svar! Er enig med deg når det gjelder Efexor, men føler at psykiateren vil at jeg skal gå på den, så da blir det vel bare krangling. og det orker jeg ikke.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest b.t..n.y

En får ikke virkning av Lamictal på 50mg. De fleste må ha over 200mg. Jeg bruker 300mg lamictal og er absolutt i kontakt med følelsene mine!:) Men jeg slipper å være deprimert. Du kan sikkert slutte på Remeron når du har rett dose i Lamictal. Den er veldig effektig for mange med bipolar 2. Jeg bruker litium også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har brukt remeron i 2 peridoer.

Den første gangen jeg prøvde det, hadde ingen sagt til meg at jeg kom til å bli meeeeeget trøtt. Så jeg tok den på dagen, før jeg dro på jobb.

Jeg sovnet faktisk... Huffa meg. Klarte virkelig ikke å olde meg våken, og jeg så ikke klart eller noe. Skikkelig ekkelt. Men dette gav seg etterhvert. Men jeg ble veldig trøtt av den, og sovnet etter ca 1/2-1 jeg hadde tatt den.

Av og til følte jeg meg "beruset", hikket og greier:) Og samboer syntes øynene mine så litt rare ut. Så man blir nok veldig trøtt av remeron.

Håper du får det bedre snart:) Stå på.

Klem fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får ikke virkning av Lamictal på 50mg. De fleste må ha over 200mg. Jeg bruker 300mg lamictal og er absolutt i kontakt med følelsene mine!:) Men jeg slipper å være deprimert. Du kan sikkert slutte på Remeron når du har rett dose i Lamictal. Den er veldig effektig for mange med bipolar 2. Jeg bruker litium også.

Veldig godt å få høre hva andre syns om dette!

Skulle gjerne tatt mer Lamictal hvis jeg bare kunne kutte ut Remeron og Efexor.Får ta et oppgjør med psykiateren.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

firebird1365380441

Hei!

Jeg har brukt remeron i 2 peridoer.

Den første gangen jeg prøvde det, hadde ingen sagt til meg at jeg kom til å bli meeeeeget trøtt. Så jeg tok den på dagen, før jeg dro på jobb.

Jeg sovnet faktisk... Huffa meg. Klarte virkelig ikke å olde meg våken, og jeg så ikke klart eller noe. Skikkelig ekkelt. Men dette gav seg etterhvert. Men jeg ble veldig trøtt av den, og sovnet etter ca 1/2-1 jeg hadde tatt den.

Av og til følte jeg meg "beruset", hikket og greier:) Og samboer syntes øynene mine så litt rare ut. Så man blir nok veldig trøtt av remeron.

Håper du får det bedre snart:) Stå på.

Klem fra,

hva er remeron?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er remeron?

Det er ett AD.

Men tror mange bruker det i tillegg til vanlig SSRI:)

Eller bruke det alene som AD.

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...