Gå til innhold

Kjemp mot SV og et sosialistisk flertall med det frie ord som våpen

Anbefalte innlegg

Skrevet

«-...la skylden på alle problemene på ett folkeslag. -»

Jepp, slik SV og de øvrige venstresosialistene legger skylden på jødene idag for alt som er galt i Midtøsten. Det er dønn likt. Hele veien.

...eller som du og dine hobby-traktor-ekstremister legger all skylden på et annet folkeslag. Du er nøyaktig samme ulla som disse selv.

".................................."

Fortsetter under...

Skrevet

Pass deg nå - du vet at du er både kommunist, islamist og jødehater hvis du gjør det? :-)

"....................................."

Hi hi hi

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Og jeg blir kritisert for å kalle dette gal manns ralling? Jaja :-)

"...................................."

Det har ikke jeg sagt noe om. :-) (Jeg bare tier og samtykker, jeg.)

Skrevet

...eller som du og dine hobby-traktor-ekstremister legger all skylden på et annet folkeslag. Du er nøyaktig samme ulla som disse selv.

".................................."

Hvilket folkeslag er det du snakker om da, i så fall?

Skrevet

Æsj ja, dele goder og satse på barna! Være solidariske og ta vare på naturen, dette må jo gå galt. Støtter deg fullt ut!

Ned med sosialismen - frem med penga!

Måtte lykken stå den svake bi...

Skrevet

Æsj ja, dele goder og satse på barna! Være solidariske og ta vare på naturen, dette må jo gå galt. Støtter deg fullt ut!

Det høres omtrent like fint ut som kommunismen gjør det - i teorien.

I praksis er det derimot noe helt annet....

Annonse

Jeg er en annen
Skrevet

Hva mener du med dette? At lik fordeling, prioritering av barn og miljøvern ikke er mulig og at man derfor bare skal drite i det?

Skrevet

Yepp, som sakt ikke noe å satse på!

Skrevet

...de ble hypnotisert av hans talekunst, utstråling og viljestyrke. I løpet av 12 år hadde han lagt en hel sivilisasjon i ruiner.

SV er fagre løfter og store ord. Bedre fremtid for alle, rettferdighet, fred, alt skal de klare å få til, bare de får MAKT.

MAKT!

Ja det logiske er vel å satse på frp eller krf., der er det riktignok løfter men ikke så store ord iallefall!

Skrevet

Hva mener du med dette? At lik fordeling, prioritering av barn og miljøvern ikke er mulig og at man derfor bare skal drite i det?

Lik fordeling av hva da? Kommunismen ønsket/ønsker også lik fordeling - og det er en utopi.

Ikke ser jeg heller hva som er spesielt bra med det? Uten at de som er villige til å satse skal ha muligheten til å få noe igjen for det, så vil ingen satse.

Og uten noen som satser (uansett om det er penger eller andre ressurser), så blir det særdeles lite igjen til alle.

Prioritering av barn høres jo også riktig ut, og det er noe alle er "for". Spørsmålet er bare på bekostning av hva, og på hvilken måte.

Miljøvern er viktig, men gjennomført på gal måte kan det være ødeleggende for økonomien. Og hva godt gjør det da (rent lokalt i lille Norge)?

Det er intet å hente miljømessig på å avgiftsbelegge norsk industri som er forholdsvis miljøfornuftig (alt er relativt), når/hvis resultatet blir at den industrien i stedet flyttes til land som har vesentlig mindre avgifter og regler for miljøutslipp.

Så det er ikke et spørsmål om man skal drite i det ovennevnte, men heller et spørsmål om å se alt i en sammenheng - og ikke bruke penger man ikke har.

Eller bruke de pengene man har på en slik måte at vi kjører industrien enda mer ut på siden (rent komkurransemessig), og så lar våre barn og deres barnebarn ta ansvaret når konsekvensene av en fullstendig idiotisk politikk virkelig har kjørt landet i grøfta.

Er det en god løsning - og en fornuftig "prioritering av barna", som vil måtte ta ansvaret nettopp for dette?

Skrevet

LIKeverd og LIKhet er to vidt forskjelilge ting - like forskjellige som SV og Venstre ;)

Skrevet

«-Æsj ja, dele goder og satse på barna! Være solidariske og ta vare på naturen, dette må jo gå galt.-»

Det går dessverre mest på å dele andres goder og gjøre oss mest mulig like. Sosialistene skjønner ikke at mennesker er individer med evne til å tenke selv.

Når det gjelder solidaritet, så er den meget selektiv, noe vi ser på hvordan de velger ut fanesaker i sin kamp om stemmene. Populisme og publikumsfrieri fra ende til annen, enten det er fred, frigjøring, solidaritet, naturvern eller barnas fremtid.

Se bare hva disse ideologiske svermerne fikk til i øst-Europa. Det går ei stønn, også går det til hælvete...

Jeg er en annen
Skrevet

Lik fordeling av hva da? Kommunismen ønsket/ønsker også lik fordeling - og det er en utopi.

Ikke ser jeg heller hva som er spesielt bra med det? Uten at de som er villige til å satse skal ha muligheten til å få noe igjen for det, så vil ingen satse.

Og uten noen som satser (uansett om det er penger eller andre ressurser), så blir det særdeles lite igjen til alle.

Prioritering av barn høres jo også riktig ut, og det er noe alle er "for". Spørsmålet er bare på bekostning av hva, og på hvilken måte.

Miljøvern er viktig, men gjennomført på gal måte kan det være ødeleggende for økonomien. Og hva godt gjør det da (rent lokalt i lille Norge)?

Det er intet å hente miljømessig på å avgiftsbelegge norsk industri som er forholdsvis miljøfornuftig (alt er relativt), når/hvis resultatet blir at den industrien i stedet flyttes til land som har vesentlig mindre avgifter og regler for miljøutslipp.

Så det er ikke et spørsmål om man skal drite i det ovennevnte, men heller et spørsmål om å se alt i en sammenheng - og ikke bruke penger man ikke har.

Eller bruke de pengene man har på en slik måte at vi kjører industrien enda mer ut på siden (rent komkurransemessig), og så lar våre barn og deres barnebarn ta ansvaret når konsekvensene av en fullstendig idiotisk politikk virkelig har kjørt landet i grøfta.

Er det en god løsning - og en fornuftig "prioritering av barna", som vil måtte ta ansvaret nettopp for dette?

Med "lik fordeling" sikter jeg til ting som -- i alle fall sammenlignet med det fleste andre land -- er ganske godt realisert i Norge. Det handler f.eks. om at ikke enkelte grupper skal ha skyhøye lønninger mens andre er underbetalt, samt om at de som har råd til det bør yte sitt til fellesskapet gjennom skatteseddelen. Den borgerlige regjeringsperioden har faktisk ført til visse realpolitiske endringer, som jeg mener bryter med en god norsk sosialdemokratisk tradisjon. Det norske samfunnet er (selv om det er langt fra perfekt) på mange måter et eksempel til etterfølgelse for andre land mht. en fornuftig fordeling mellom statlig styring og frie markedskrefter.

Når det gjelder norsk industripolitikk så er vel en av de desidert beste langsiktige investeringene å styrke utdanningsinstitusjonene, både på lavt og høyt nivå. Norge bevilger relativt lite penger på forskning, noe som er en forutsetning for en innovativ industri. En styrket utdanningspolitikk er også noe som vil komme barn/unge til gode.

Ut fra ditt forrige innlegg fikk jeg inntrykk av at du mente det var fåfengt å forsøke å styre et samfunn i positiv retning, at markedskreftene er en slags naturkrefter som man bare må bøye seg for. Det er i så fall en oppfatning jeg ikke deler.

Annonse

Jeg er en annen
Skrevet

LIKeverd og LIKhet er to vidt forskjelilge ting - like forskjellige som SV og Venstre ;)

Har jeg sagt noe annet?

Skrevet

Ja det logiske er vel å satse på frp eller krf., der er det riktignok løfter men ikke så store ord iallefall!

Av to onder er nok det borgelige alternativet det eneste riktige. Halvorsens "nye Norge" skremmer meg virkelig. Denne middelmådige "politikeren" er en bremsekloss i oppoverbakke.

Skrevet

Har jeg sagt noe annet?

Nei -men SV mener at LIKHET og jeg er mer for Vesntres LIKEVERD.

Leste et leserbrev fra SV i går - om barnehagplasser til alle, det høres flott ut - helt til de kommer med argumentet FOR,- ikke for at man som foreldre trenger barnepass - en flott barnepass attpåtil -men for at ungene skal formes i samme "ånd" - de må ikke bli påvirket av alle de ulike foreldrene som finnes. sånne tanker skremmer meg fra vettet. Er de ikke selv foreldre, og er de redd seg selv som oppdragere også?

merkelig innstilling.

Jeg er en annen
Skrevet

Nei -men SV mener at LIKHET og jeg er mer for Vesntres LIKEVERD.

Leste et leserbrev fra SV i går - om barnehagplasser til alle, det høres flott ut - helt til de kommer med argumentet FOR,- ikke for at man som foreldre trenger barnepass - en flott barnepass attpåtil -men for at ungene skal formes i samme "ånd" - de må ikke bli påvirket av alle de ulike foreldrene som finnes. sånne tanker skremmer meg fra vettet. Er de ikke selv foreldre, og er de redd seg selv som oppdragere også?

merkelig innstilling.

Jeg er også skeptisk til en del av det SV står for, men syns nok partiet er et av de mindre onder.

Skrevet

Jeg er også skeptisk til en del av det SV står for, men syns nok partiet er et av de mindre onder.

Da syns jeg du skulle vurdere Venstre - helt dønn seriøst altså :)

Det er SÅ mange som synes at Venstre har den beste politikken -og jeg syns det hadde vært et skikkelig stikk til både høyre og de røde at de virkelig STEMTE Venstre også!

Bare les inne på http://www.venstre.no så skal du se :)

Jeg er en annen
Skrevet

Da syns jeg du skulle vurdere Venstre - helt dønn seriøst altså :)

Det er SÅ mange som synes at Venstre har den beste politikken -og jeg syns det hadde vært et skikkelig stikk til både høyre og de røde at de virkelig STEMTE Venstre også!

Bare les inne på http://www.venstre.no så skal du se :)

Venstre er ikke av de verste, men de må selvsagt slite med Dørum og Sponheim. Jeg har imidlertid aldri stemt ved valg og har ikke planer om å begynne med det nå.

Skrevet

Med "lik fordeling" sikter jeg til ting som -- i alle fall sammenlignet med det fleste andre land -- er ganske godt realisert i Norge. Det handler f.eks. om at ikke enkelte grupper skal ha skyhøye lønninger mens andre er underbetalt, samt om at de som har råd til det bør yte sitt til fellesskapet gjennom skatteseddelen. Den borgerlige regjeringsperioden har faktisk ført til visse realpolitiske endringer, som jeg mener bryter med en god norsk sosialdemokratisk tradisjon. Det norske samfunnet er (selv om det er langt fra perfekt) på mange måter et eksempel til etterfølgelse for andre land mht. en fornuftig fordeling mellom statlig styring og frie markedskrefter.

Når det gjelder norsk industripolitikk så er vel en av de desidert beste langsiktige investeringene å styrke utdanningsinstitusjonene, både på lavt og høyt nivå. Norge bevilger relativt lite penger på forskning, noe som er en forutsetning for en innovativ industri. En styrket utdanningspolitikk er også noe som vil komme barn/unge til gode.

Ut fra ditt forrige innlegg fikk jeg inntrykk av at du mente det var fåfengt å forsøke å styre et samfunn i positiv retning, at markedskreftene er en slags naturkrefter som man bare må bøye seg for. Det er i så fall en oppfatning jeg ikke deler.

Jeg oppfatter ikke markedskreftene som noen form for naturkraft nei:-)

Men likefullt er det en mektig kraft som ikke kun kan betraktes ut fra et nasjonalpolitisk perspektiv.

Vi er fullstendig avhengig av den internasjonale handelen, og må være svært forsiktige så vi ikke blir akterutseilt overfor denne.

Oljen tar etterhvert slutt, og da er det viktig at vi også har andre ben å stå på.

Jeg er enig med deg i at utdanning er særdeles viktig her. Men samtidig må også forholdene ligge til rette for en bred norsk industri.

Og ut i fra hvordan SV ønsker å bruke penger, så ser jeg ikke realitetene i deres politiske salgsargumenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...