Gå til innhold

Tannregulering og betaling


bugge -jenta

Anbefalte innlegg

bugge -jenta

Lurer på en ting. Er det sånn at en må betale for ungen sin disse "høye egenandelene" når barnet skal til reguleringstannlege?

Finnes det ingen frikortordning når det gjelder slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Ja, man må betale og det er virkelig rådyrt.

Søren og. Hva med de som ikke har så mye å rutte med? Skal ungene deres kanskje ikke få samme mulighet som andre unger til å få en normal tanngard? Det synes jeg var skikkelig dårlig.

Men takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren og. Hva med de som ikke har så mye å rutte med? Skal ungene deres kanskje ikke få samme mulighet som andre unger til å få en normal tanngard? Det synes jeg var skikkelig dårlig.

Men takk for svar.

Jeg fikk dekket noe på sosialkontoret men resten måtte jeg betale sjøl. Tannlegen var dyr, kjæresten til Røkke den gangen. F..., jeg var sikkert med å betalte alle de dyre kjolene hennes :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regulert

Man får da ofte dekket en god del på trygdekontoret. Det kommer litt an på hvor nødvendig reguleringen er. Tror vi fikk dekket halvparten av utgiftene, men det ble jo noen tuselapper alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, summen var ikke sååå traumatisk. Poster det herved på åpent forum. :)

Kjeveortopeden fastsetter hvor nødvendig reguleringen er. De blir da angitt i prosent hvor mye trygdekontoret dekker. Jeg har to med regulering og fikk dekt 70% av utgiftene på den ene og 90% på den andre fordi vi hadde to på en gang.

Det har ingen ting med inntekt å gjøre desverre,,

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På'n igjen

Søren og. Hva med de som ikke har så mye å rutte med? Skal ungene deres kanskje ikke få samme mulighet som andre unger til å få en normal tanngard? Det synes jeg var skikkelig dårlig.

Men takk for svar.

Du får dekket en viss prosentandel på trygdekontoret. Prosentsatsen blir satt utifra om det er nødvendige korrigeringer eller mest kosmetisk. Vi fikk dekket det meste for et av barna, men mindre for en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...