Gå til innhold

Tannregulering og betaling

Anbefalte innlegg

bugge -jenta
Skrevet

Ja nå har jeg tatt meg en tur på psykiatri og klaget min nød over dyre egenandeler.

Spørsmålet er som følger; Når ungen din (under 10 år)trenger tannregulering, eller går til en slik tannlege, må du betale de høye egenandelene selv? Finnes det ikke noe frikortordning eller noe slikt?

Fortsetter under...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Bror min (mamma) slapp iallefall. Men har er 16år nå, vet ikke om ting har endret seg på de årene :)

Skrevet

Trygdeetaten gir refusjon, på 40-100% av utgiftene, når det er behov for tannregulering.

http://www.google.com/custom?domains=trygdeetaten.no&sitesearch=trygdeetaten.no&language=lang_no&q=tannregulering&SOK.x=0&SOK.y=0

Men det er bare på den prisen den offentlige tannlegen tar. Det er flere tusen kroner mindre enn tannlegene tar. Jeg har til og med ringt og spurt hvor den billige tannlegen var men han fantes dessverre ikke her i Oslo.

Skrevet

Men det er bare på den prisen den offentlige tannlegen tar. Det er flere tusen kroner mindre enn tannlegene tar. Jeg har til og med ringt og spurt hvor den billige tannlegen var men han fantes dessverre ikke her i Oslo.

Barn får vel offentlig tannlege i Oslo?

Eller snakker du om for de voksne barna dine eller deg selv?

For voksne som vil ha rimeligere tannlege, så er vel tannlegehøyskolen en mulighet, men det er lange ventetider der da.

Skrevet

Barn får vel offentlig tannlege i Oslo?

Eller snakker du om for de voksne barna dine eller deg selv?

For voksne som vil ha rimeligere tannlege, så er vel tannlegehøyskolen en mulighet, men det er lange ventetider der da.

Ja, vanlig tannlege så men ikke reguleringstannleger. Da må man gå til private.

Annonse

Gjest sol etter regn
Skrevet

Sønnen min er 11 og må ha regulering. Han har visstnok en kjeveproblematikk som tannlegehøyskolen ville være interessert i, derfor mente det ville være uproblematisk for oss å ta kontakt med de. En regulering vil evt. komme på noen få tusenlapper da... Hjelper jo på, for å si det mildt... :)

Skrevet

OK.

Når jeg tenker meg om, så gikk jeg til en annen lege for tannregulering enn vanlig tannbehandling da jeg var barn. Mulig at det var en privat tannlege, det er jeg ikke sikker på. Eller kanskje den var offentlig allikevel, ikke sikkert min vanlige hadde kompetanse til å drive med regulering.

Skrevet

Sønnen min er 11 og må ha regulering. Han har visstnok en kjeveproblematikk som tannlegehøyskolen ville være interessert i, derfor mente det ville være uproblematisk for oss å ta kontakt med de. En regulering vil evt. komme på noen få tusenlapper da... Hjelper jo på, for å si det mildt... :)

Jeg husker det som et mareritt. Trygdekontoret regnet ut at det kostet 13 000, de betalte 75% og soskontoret 1300 og jeg betalte ganske mange lapper. Håper minstemann ikke trenger noen regulering, dattera mi slapp unna.

Skrevet

OK.

Når jeg tenker meg om, så gikk jeg til en annen lege for tannregulering enn vanlig tannbehandling da jeg var barn. Mulig at det var en privat tannlege, det er jeg ikke sikker på. Eller kanskje den var offentlig allikevel, ikke sikkert min vanlige hadde kompetanse til å drive med regulering.

Det er egne tannleger og hun her var rett oppi gata så han kunne gå alene.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Jeg husker det som et mareritt. Trygdekontoret regnet ut at det kostet 13 000, de betalte 75% og soskontoret 1300 og jeg betalte ganske mange lapper. Håper minstemann ikke trenger noen regulering, dattera mi slapp unna.

Min stakkars lille tøffing gråt sine modige tårer da han skjønte hva "regulering" var, nemlig noe av det _styggeste_ han visste om.. hehe..Forfengeligheten lenge leve..! :P

Hadde det ikke vært for at det er _nødvendig_, så hadde jeg trolig ikke vurdert det i det hele tatt.. Vokser ikke akkurat på trær, de pengene :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...