Gå til innhold

wenche igjen

Anbefalte innlegg

Gjest gutten20

Som ved en utrolig tilfeldighet fikk kjæresten min et slikt "anfall" igjen i dag ( det skjer jo ofte bare en gang i måneden eller noe slikt så det var litt av en tilfeldighet)..

Vi fikk i alle tilfeller prøvd min søsters "blå" medisin som het bricanyl og det tok ett minutt så var kjæresten min så godt som fin igjen! :)

(pustemålingene hennes ligger ganske jevnt på 450 helt til de plutselig synker ved disse anfallene forresten.. målingene er kun noe lavere om morgenen enn om kvelden, ca 380- 400 om morgenen og 450-500 om kvelden)

Hva betyr dette og hva bør neste steg være for oss da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17944-wenche-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Så gøy at hun ble fin av Bricanyl Dette er en astmamedisin som tas mot anfall, og som skal virke raskt.

Nå syns jeg hun skal blåse PEF regelmessig, samtidig bør hun skrive ned dette anfallet, som en dokumentasjon til legen. Bestill en time hos en lungelege. At PEF er lavere om morgenen enn om kvelden er veldig vanlig hos astmatikere og ikke noe å bry seg om i første omgang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17944-wenche-igjen/#findComment-80741
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...