Gå til innhold

Nårtid er siste utbetaling av studielån?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Det lurer jeg og på. Fikk høre at det var to måneder uten utbetaling på sommmeren, er sikkert 15. juni og 15.juli at vi ikke får noe da.

Hvor mye kan man tjene på en sommerjobb forresten, i forhold til lån og stipend?

skorpionfisken
Skrevet

Det lurer jeg og på. Fikk høre at det var to måneder uten utbetaling på sommmeren, er sikkert 15. juni og 15.juli at vi ikke får noe da.

Hvor mye kan man tjene på en sommerjobb forresten, i forhold til lån og stipend?

Du kan i løpet av året (ikke bare sommeren) tjene ca 100.000,- før stipendet blir redusert (omgjort til lån).

se www.lanekassen.no

Skrevet

Du kan i løpet av året (ikke bare sommeren) tjene ca 100.000,- før stipendet blir redusert (omgjort til lån).

se www.lanekassen.no

Ok... kan jobbe uten å tenke på det i sommer da. Det er bra... inntil da får jeg nøye meg med tilfeldige vakter :)

Skrevet

Man kan tjene så mye man vil i sommerferien uten at stipend/lån settes ned. Ellers i året kan man tjene 105 000 kr eller noe rundt der.

Annonse

Skrevet

Man kan tjene så mye man vil i sommerferien uten at stipend/lån settes ned. Ellers i året kan man tjene 105 000 kr eller noe rundt der.

Er ikke det man tjener i sommerferien inkluudert i det totale grensebeløpet for resten av året?

Gjest @riele
Skrevet

Det er 15.mai (dessverre)

Æsj. Må si opp hybelen før juni jeg da da med andre ord...Også har jeg eksamen i juni. Noe så teit!

Skrevet

Er ikke det man tjener i sommerferien inkluudert i det totale grensebeløpet for resten av året?

Nei. Hvis man avslutter utdannelsen i juni og jobber resten av året er den lønna man får da heller ikke inkludert. Jeg er 99% sikker. Sånn var det i hvert fall før.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Hvis du har lån et helt kalenderår, er det 105 000 som gjelder.

Skrevet

Nei. Hvis man avslutter utdannelsen i juni og jobber resten av året er den lønna man får da heller ikke inkludert. Jeg er 99% sikker. Sånn var det i hvert fall før.

Nei, så lenge man ikke studerer hele året, er regelen sånn. Det er jeg sikker på, for jeg jobbet frem til august i fjor, før jeg begynte på skole.

Jeg er derimot mer i tvil når man studerer hele året, om man har lov å tjene noe utover de ca 100000 kronene, uten at stipendet skal bli omgjort til lån.

Skrevet

Hvis du har lån et helt kalenderår, er det 105 000 som gjelder.

Det var det jeg også trodde. Ergo kan man ikke tjene ubegrenset i sommerferien, i tillegg til de 105 000.

Am I right?

Skrevet

Nei, så lenge man ikke studerer hele året, er regelen sånn. Det er jeg sikker på, for jeg jobbet frem til august i fjor, før jeg begynte på skole.

Jeg er derimot mer i tvil når man studerer hele året, om man har lov å tjene noe utover de ca 100000 kronene, uten at stipendet skal bli omgjort til lån.

Det kan man i sommerferien, for da får man jo ikke noe støtte. Den lånekassebrosjyra jeg har påstår i hvert fall det. Men den er et år gammel, så jeg vet ikke om det har blitt endret nå.

Annonse

Skrevet

Det kan man i sommerferien, for da får man jo ikke noe støtte. Den lånekassebrosjyra jeg har påstår i hvert fall det. Men den er et år gammel, så jeg vet ikke om det har blitt endret nå.

Man kan jobbe mye ja, men man har likevel ikke mulighet til å jobbe utover noen samlet inntekt på 105 000 i løpet av hele året. Mener det var snakk om at dette beløpet skulle økes noe.

Nå skal jeg ikke være aldeles påståelig, men når Noor sier det, så synes jeg å huske at det er den samme informasjonen som jeg fikk i fjor høst da jeg ble student selv.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Takk for linken!

Ser jeg får mer i stipend for ungene til høsten. Det sier jeg ikke nei takk til! :o)

Nei, man må ta imot alt man får som student. Etter å ha blitt det selv, merker jeg hvor trangt det kan være innimellom:/

Skrevet

Nei, man må ta imot alt man får som student. Etter å ha blitt det selv, merker jeg hvor trangt det kan være innimellom:/

Jobber du ikke lenger? Hva studerer du?

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jobber du ikke lenger? Hva studerer du?

Nei, fant ut at jeg ville ha en utdannelse, så det ble vernepleier:)

Skrevet

Nei, fant ut at jeg ville ha en utdannelse, så det ble vernepleier:)

Ok :) I byen da, eller har du flyttet?

Har søkt annet studie jeg og nå, men har en plan B i bakhånd. Blir å ta forskjellige fag på NTNU dersom jeg ikke kommer inn i år heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...