Gå til innhold

Toro brownies?

Anbefalte innlegg

Gjest gomle
Skrevet

Jeg prøvde å lage Toro Brownies for en stund siden. Lagde den i en ildfast form, en sånn litt tykk, hvit en. Det ble ikke så vellykket, den ble veldig "våt", og det gikk ikke an å få den ut av formen i det hele tatt, enda jeg hadde smurt godt. Jeg har fått kaken servert borte, og den er knallgod, så jeg tenkte å prøve igjen. Bør jeg bruke en vanlig kakeform? Eller må kaken stå lenger i ovnen enn det som står på pakken? Noen gode råd?

Fortsetter under...

Gjest Flystripa
Skrevet

Bruk en kakeform. Den er mye tynnere enn en ildfast form, og leder varme mye bedre og raskere.

Brownies skal ikke være bløt, men litt seig inni. Kanskje du må la den stå i ovnen et par minutter lengre enn anvist på pakken.

Gjest engel 49+
Skrevet

jeg bruker alltid vanlig kakeform.

Når det gjelder den kaken, er den veldig 'følsom' for stekelengde.

Jeg stikker med en trepinne for å sjekke. Det skal ikke være helt bløtt, men allikevel sitte litt igen på pinnen. Hvis ikke blir den for tørr.

Skjønte du hva jeg mente?

Gjest gomle
Skrevet

jeg bruker alltid vanlig kakeform.

Når det gjelder den kaken, er den veldig 'følsom' for stekelengde.

Jeg stikker med en trepinne for å sjekke. Det skal ikke være helt bløtt, men allikevel sitte litt igen på pinnen. Hvis ikke blir den for tørr.

Skjønte du hva jeg mente?

Jepp, jeg skal prøve med vanlig kakeform, og sjekke kaken før jeg tar den ut. Tenker det går bedre da :-)

Skrevet

Kjøp de som er ferdig stekte! Nammmmmm....

Gjest gomle
Skrevet

Kjøp de som er ferdig stekte! Nammmmmm....

De er det vel nøtter i, og det tåler vi ikke..

Annonse

Gjest ex-bridget
Skrevet

Jeg lager denne ofte, men har gått over til stekepapir, istedet for å smøre formen (kakeform), og da ble den enda bedre. Den ble ikke så sprø i kantene.

Nam, tror jeg må lage sånn i kveld :-)

Gjest gomle
Skrevet

Jeg lager denne ofte, men har gått over til stekepapir, istedet for å smøre formen (kakeform), og da ble den enda bedre. Den ble ikke så sprø i kantene.

Nam, tror jeg må lage sånn i kveld :-)

Ja, det var sikkert lurt! Det skal jeg prøve. Skal lage i dag, varm brownies med is til.. Mmmmmm :-)

Skrevet

De er det vel nøtter i, og det tåler vi ikke..

I begge typene? Skjønt har man skikkelig nøtteallergi er det vel best å holde seg unna ja.

Gjest gomle
Skrevet

I begge typene? Skjønt har man skikkelig nøtteallergi er det vel best å holde seg unna ja.

Jeg visste ikke at det fantes to typer, jeg har bare sett en. Da finnes det sikkert en som er uten også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...