Gjest lizze Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 FU: Tror du det er liv på andre planeter? Hvorfor, hvor og hvordan? Jeg tror det, håper det ihvertfall 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Ja, det tror jeg er sannsynlig. Stiller meg mer tvilende til at de kommer på besøk i UFO'er. 0 Siter
Gjest Erthling Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Tror det er mye mer sannsynlig at det finnes inntelligent liv på andre planeter enn at vi er alene i det uendelig store verdensrommet!! 0 Siter
Gjest Erthling Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Tror det er mye mer sannsynlig at det finnes inntelligent liv på andre planeter enn at vi er alene i det uendelig store verdensrommet!! 0 Siter
Hawkwind Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Det er liv på andre planeter, det er det liten tvil om. Hvorvidt det er intelligent liv på andre planeter er noe man ikke kan vite noe om. Men ut fra hva vitenskapsmenn sier om saken, er det mer sannsynlig at det er det enn at det ikke er det. Personlig håper jeg at det er det, og at dette en dag blir dokumentert. Menneskeheten kan trenge noe slikt som gjør at man fokuserer og tenker på saker utenfor sin egen navle; nå som flere og flere avviser religion og kun lever og ånder for "meg, meg og meg". 0 Siter
Gjest Vanity Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Ja, jeg er overbevist om at det er liv på andre planeter. Sprøtt om det bare skulle være liv på jorda lissom... 0 Siter
Goliath Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Ja, det tror jeg. Hvorfor? Fordi det er vesentlig mer sansynlig enn at jorden er den eneste planet i universet med liv på. Hvor? Der forholdene ligger til rette. Og det er overalt i universet der det finnes planeter som går rundt en sol. Og det er et ukjent antall milliarder av dem...... Hvordan? På samme måte som livet oppstod her på vår jord. 0 Siter
Logitechmusa Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Ja, det tror jeg. Hvorfor? Fordi det er vesentlig mer sansynlig enn at jorden er den eneste planet i universet med liv på. Hvor? Der forholdene ligger til rette. Og det er overalt i universet der det finnes planeter som går rundt en sol. Og det er et ukjent antall milliarder av dem...... Hvordan? På samme måte som livet oppstod her på vår jord. Gidder ikke skrive et innlegg selv, tror jeg like godt underskriver denne. :-) 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Gidder ikke skrive et innlegg selv, tror jeg like godt underskriver denne. :-) Kontrasignerer 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Hvorfor ikke? Det hadde da vært merkelig om jorden var den eneste planeten som skulle utvikle seg slik. Men hva slags liv, ja si det... Mvh 0 Siter
Goliath Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Gidder ikke skrive et innlegg selv, tror jeg like godt underskriver denne. :-) :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Det er liv på andre planeter, det er det liten tvil om. Hvorvidt det er intelligent liv på andre planeter er noe man ikke kan vite noe om. Men ut fra hva vitenskapsmenn sier om saken, er det mer sannsynlig at det er det enn at det ikke er det. Personlig håper jeg at det er det, og at dette en dag blir dokumentert. Menneskeheten kan trenge noe slikt som gjør at man fokuserer og tenker på saker utenfor sin egen navle; nå som flere og flere avviser religion og kun lever og ånder for "meg, meg og meg". "Hvorvidt det er intelligent liv på andre planeter er noe man ikke kan vite noe om." Man vet jo ikke noe som man ikke ser, opplever, måler etc. Men er det vesentlig mer sansynlig at det er uintelligent liv enn intelligent? Selfølgelig ikke. "...................................." 0 Siter
Hawkwind Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 "Hvorvidt det er intelligent liv på andre planeter er noe man ikke kan vite noe om." Man vet jo ikke noe som man ikke ser, opplever, måler etc. Men er det vesentlig mer sansynlig at det er uintelligent liv enn intelligent? Selfølgelig ikke. "...................................." Det er nok langt mer sannsynlig å finne uintelligent liv enn intelligent liv. Reflekter litt over sammensetningen av livsformer på jorda - og utviklingen av livsformene på denne planeten. Uten å ha lest store mengder ekspertdokumenter, vil vel min synsing være at det vil være langt flere steder med "laverestående liv" (bakterier, encellede skapninger og den slags) enn det er steder med livsformer med høyt utviklet intelligens. 0 Siter
Prozak Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Det er nok langt mer sannsynlig å finne uintelligent liv enn intelligent liv. Reflekter litt over sammensetningen av livsformer på jorda - og utviklingen av livsformene på denne planeten. Uten å ha lest store mengder ekspertdokumenter, vil vel min synsing være at det vil være langt flere steder med "laverestående liv" (bakterier, encellede skapninger og den slags) enn det er steder med livsformer med høyt utviklet intelligens. "Det er nok langt mer sannsynlig å finne uintelligent liv enn intelligent liv." Selfølgelig - det er tross alt mer av det vi kaller "uintelligent" liv på jorda også. Men med tanke på det vi regner med at vi vet om størrelsen på universet, så er sannsynligheten så overhengende at jeg ser ikke mye poeng i å skille melleom sannsynligheten for intelligent- og uintelligent liv. Det er egentlig ren statistikk. Man kan regne seg frem til, ved hjelp av mer eller mindre gode vitenskapelige gjetninger, at sjangsen for at det oppsåtr såkalt intelligent liv er veldig liten, prosentmessig. Men tar man en slik enorm (sansynlivis) størrelse som universet i betraktning, så er det langt fra usansynlig. Hvis noe har en milliarddels sjangse for å inntreffe, så inntreffer det statistisk sett en gang per milliard. "..................................." 0 Siter
Hawkwind Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 "Det er nok langt mer sannsynlig å finne uintelligent liv enn intelligent liv." Selfølgelig - det er tross alt mer av det vi kaller "uintelligent" liv på jorda også. Men med tanke på det vi regner med at vi vet om størrelsen på universet, så er sannsynligheten så overhengende at jeg ser ikke mye poeng i å skille melleom sannsynligheten for intelligent- og uintelligent liv. Det er egentlig ren statistikk. Man kan regne seg frem til, ved hjelp av mer eller mindre gode vitenskapelige gjetninger, at sjangsen for at det oppsåtr såkalt intelligent liv er veldig liten, prosentmessig. Men tar man en slik enorm (sansynlivis) størrelse som universet i betraktning, så er det langt fra usansynlig. Hvis noe har en milliarddels sjangse for å inntreffe, så inntreffer det statistisk sett en gang per milliard. "..................................." ...men da er vi jo enige da :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 ...men da er vi jo enige da :-) Vi er nok egentlig det, ja :-) ".................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.