noami Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Belte til hvit genser i samme stoff, 80% acryl 20%ull, en del av dette beltet ble liggende utenfor bilen i snø/sluddvær og følgelig helt mørkt og grått av alt dritet på veiene... glemte å vaske det med det samme, så fargen har fått trekke i stoffet... har nå prøvd å vaske det på ullprogram (genseren skal håndvaskes i kaldt vann og det skal ikke brukes klorblekning på den står det i vaskelaååen), men skitten ble ikke fjernet.... har nå lagt det i vann, dynket den skitne delen i milo, ..... hjelp..noen tips? Skal jeg forsøke vanish på den delen? (ca 20cm av beltet)...på vanish pakken står det at den ikke skal brukes på ull da.. håper noen kan hjelpe...ikke gøy å ha en grå tupp, er en omslagsgenser så må ha med beltet for å bruke den da.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Nylonvask kan brukes på ull, men har ikke erfaring med sånne flekker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bb71 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Siden det bare er beltet hadde jeg gitt litt blaffen i at det var ull og brukt flekkfjerner o.l. Når alt annet er prøvd er siste utvei klor! Blir nok ikke så fluffy, og strukturen blir nok ikke så fin...men det er jo bare beltet da! Bare styr unna høye temperaturer hvis du ønsker det like stort! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noami Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Siden det bare er beltet hadde jeg gitt litt blaffen i at det var ull og brukt flekkfjerner o.l. Når alt annet er prøvd er siste utvei klor! Blir nok ikke så fluffy, og strukturen blir nok ikke så fin...men det er jo bare beltet da! Bare styr unna høye temperaturer hvis du ønsker det like stort! Bleh...ja..tror jeg forsøker vanish ikveld om det fortsatt ikke er noen bedring (lagt i vann og vridd og skylt og tatt vaskemiddel på igjen etc etc siden igår ettermiddag nå) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gladiol Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Har vel i utgangspunktet noe godt råd, men Zalo er supert til det meste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.