Gå til innhold

Kriterier for emosjonell ustabil personlighetsforst, impulsiv og "borderline" ty


firebird1365380441

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Hva er egentlig kriteriene for impulsiv type av emosjonell ustabil pf og "borderline"typen?

Hvor går skillet for hva som er impulsiv type og "borderline " type?

Kan man gå over fra å ha den ene typen til den andre, eller er skillet mellom de to typene nesten alltid glidende?

Hvorfor heter det egentlig "borderline type" når begge typene går inn underbetegnelsen Borderline?

Mulig dette er teite spørsmål som jeg egentlig burde vite selv, men jeg spør nå likevel...

Det går forresten ganske bra med meg for tiden.Det går jo opp og ned, selvsagt, men det går stadig bedre - mer stabilt.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har desverre ikke noe svar på det du spør om,men fikk lyst til å si at det er flott at du har det bedre, og at du virker så positiv!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saigon

Det er ingen PF som heter Borderline lengere. Denne diagnosen har de døpt om til Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Også har de to typer innen for denne diagnosen. Det ene er impulsiv type og det andre er borderline type.

Jeg finner ikke kriteriene for å få disse 2 diagnosene, men hvis du låner ICD-10 boka på biblioteket vil du se hva som er forskjellen på impusliv type og borderline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Har desverre ikke noe svar på det du spør om,men fikk lyst til å si at det er flott at du har det bedre, og at du virker så positiv!

mvh

Mariex - takk til deg!

Håper det går bra med deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...