Gå til innhold

Diskriminert same

Gjest ikke å-lå-le-lå-le

Anbefalte innlegg

Gjest ikke å-lå-le-lå-le
Skrevet

Jeg er same, og opplever meg stadig diskriminert. Damer vil ikke ha meg, bare fordi jeg er samisk. Dette er et stort problem. De hermer etter meg når jeg sier k i stedet for g og er ekle. Også i arbeidslivet opplever jeg samehets. Jeg forsøker å fortelle om vår kultur, men ingen vil lytte til meg på jobben. Føler meg som en skitten fjellfinn som ingen liker. Blir også hetset fordi vi krever rett til land og vann i Finnmark, det er jo ikke min skyld.

Fortsetter under...

Skrevet

Jaggu bra at ikke etniske nordmenn sprenger seg i samiske...eh, byer, da. Ække greit å værra uønska, eh?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ikke noe imot samer. Sånn generelt. Men dere har jævla dårlig klessmak. Elendig musikksmak.

Og dere drikker for mye sprit.

Gjest Samania
Skrevet

Jeg er samisk, men opplever ingenting negativt med det. Vi snakker da som andre Finnmarkinger, altså ikke særlig pent, men likevel...

Du trenger ikke å fortelle om samisk kultur hele tiden, fortell til de som lurer, ikke til alle og enhver. Du kan fort bli slitsom da.

Folk gjør narr av at dialekten ikke er ren? Da er det umodne folk du vanker med. Voksne folk driver ikke å gjør narr av at alle ikke snakker rent.

Logitechmusa
Skrevet

"Damer vil ikke ha meg, bare fordi jeg er samisk."

Neppe! Hvis det at du er samisk et er viktig og stadig tilbakevendene poeng for deg, så muligens, men ikke pokker at damer ikke vil ha deg "bare fordi du er same". Slitsomme samer er akkurat like lite attraktivt som slitsomme nordmenn og slitsomme afrikanere/asiater/latinoer - you name it.

"Jeg forsøker å fortelle om vår kultur, men ingen vil lytte til meg på jobben."

Tenk noe så inn i granskauen kjedelig da, forelesninger om ting som interesserer en midt på leggen. Vent med forelesningene dine til du vet noen er interesserte i dem.

"Føler meg som en skitten fjellfinn som ingen liker."

Det er ikke lett å like en som føler seg sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...