Gå til innhold

Bekymret av symptomer

Anbefalte innlegg

Bitis Gabonica

Hei!

Jeg har plager med at jeg er veldig uopplagt og trøtt. I det siste er dette blitt så påtagelig at jeg har opplevd å bli spurt om jeg har tatt dop *pinlig* . Opplever at jeg enkelte dager har problemer med selv det å stå på beina og med å snakke tydelig rett og slett fordi jeg er så slapp. Kan da sovne selv i veldig bråkete omgivelser. Føler meg også en del kvalm/uvel, men kaster ikke opp og har ikke diare.

Sammen med dette har jeg hatt en smerter i brystet, lokalisert til venstre under ribbeinsbuen, under puppen og litt opp i armhulen. Det kjennes ikke ut som muskelsmerter, men noe som sitter dypere - akkurat som om noe som ikke skal være der presser. Jeg opplever det heller ikke som angstrelaterte brystmerter. De er ikke konstant veldig kraftige, men av og til hogger det til så jeg kan stå tvikroket.

Jeg har en del sykdommer fra før av. Diabetes t1, rimelig greit regulert med insulinpumpe. Depresjon/angst, bruker Efexor 225mg og Seroquel 200mgx2. Epilepsi, tar Tegretol retart 300+400mg og Keppra 500mgx2. Det er bare tre uker siden jeg startet med Keppra, men jeg er usikker på om det bare er bivirkninger jeg opplever, siden jeg følte meg uopplagt og hadde brystsmerter før jeg begynte. Imidlertid har slappheten blitt mer uttalt etter at jeg begynte på Keppra.

Har latt meg overtale til å bestille legetime, for dette bekymrer meg etter hvert en del. Imidlertid har jeg legeskrekk og gruer som f... til den timen. Men det jeg lurer på er hva jeg bør forvente at legen undersøker, og evt hva han kan finne. Er det f.eks mulig å ha kyssesyken uten feber eller vond hals? (Tenker på milten ut i fra hvor jeg har smerter). Er selvsagt også redd for kreft.

Er 24 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179535-bekymret-av-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Såpass uttalt tretthet må utredes. Blodprøver er viktig; både jernlager, stoffskiftefeil og infeksjoner må utelukkes. jeg synes også at legen din bør ta blodprøver for å se at du har riktig mengde medisiner i blodet; med såpass mange medisiner så kan omsetningen av legemidlene i leveren bli påvirket, slik at dosene må endres. legen bør prøve å finne årsak til smertene. Det er sjelden med sykdom i milten. Både smerter fra tykktarm og lunger kan gi slike smerter du nevner. Viktig at du er åpen med legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...