Gå til innhold

du må spise kjeks

Anbefalte innlegg

Gjest vioola
Skrevet

oki..

det her høres kanskje litt komisk ut..

men paven er dø..og det fikk meg til å tenke

jeg vet at hele greia med katolikker er at man skal spise kjeks og drikke vin og bekjenne syndene sine..

betyr det at man ikke kommer til himmelen hvis man ikke gjør det?

man kan være kjemoesnill og tro på jesus og alt..men bare fordi man kanskje ikke er noe glad i kjeks eller rødvin slipper man liksom ikke inn himmelporten...

merkerlig

Fortsetter under...

Skrevet

Neeei, paven er IKKE død! De sa djo det på 2100 nyhetene på TV 2! Det var bare en kanal som hadde fått igang ryktet......stemmer ikke det???

Gjest hilsen en katolikk
Skrevet

Det er feil. I motsetning til mange andre kirker, har den katolske kirke et mye videre syn på hvem som kommer til himmelen. Den katolske kirke snakker ikke så mye om kristne eller ikke kristne, men om "mennesker av god vilje". Den katolske kirke mener at alle religioner har noe av Gud i seg, den har ikke enerett på Gud.

Skrevet

Det er ikke offisielt bekreftet fra Vatikanet enda at han er død. På de italienske nettsidene står det fortsatt at det er veldig kritisk, og at han "puster overfladisk", hva nå enn det betyr.

Håper han får fred snart nå, stakkar mannen.

Skrevet

Det er feil. I motsetning til mange andre kirker, har den katolske kirke et mye videre syn på hvem som kommer til himmelen. Den katolske kirke snakker ikke så mye om kristne eller ikke kristne, men om "mennesker av god vilje". Den katolske kirke mener at alle religioner har noe av Gud i seg, den har ikke enerett på Gud.

Den katolske kirke er mye mildere enn den protestantiske, er den ikke. Ser jo hva minstemann lærer på skolen, ikke mye dommedagsprofetier der som det jeg lærte på skolen og som skremte vettet av meg.

Skrevet

Neeei, paven er IKKE død! De sa djo det på 2100 nyhetene på TV 2! Det var bare en kanal som hadde fått igang ryktet......stemmer ikke det???

Det er uansett bare et spørsmål om kort tid.

"..................................."

Annonse

Gjest hilsen en katolikk
Skrevet

Den katolske kirke er mye mildere enn den protestantiske, er den ikke. Ser jo hva minstemann lærer på skolen, ikke mye dommedagsprofetier der som det jeg lærte på skolen og som skremte vettet av meg.

Går barnet ditt på katolsk skole? Tror forresten ikke de lærer noen dommedagsprofetier i den vanlige skolen i dag heller, da.

Gjest malun
Skrevet

Man får ingen dommedagsprofetier i en alminnelig norsk kirke i dag, heller.

Det er nok snarere et spørsmål om at tidene endrer seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...