Gå til innhold

Innpåsliten nabo

Gjest Ikke denne gangen

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke denne gangen

Har en nabo som er så utrolig innpåsliten. Hun er tydeligvis ensom og selskapssyk, men for å si det rett ut, så trives jeg ikke i hennes selskap. De sosiale antennene er så godt som ikke-eksisterende, hun kan komme på de mst upassende tidspunkt. Jeg føler ikke at jeg har noe til felles med henne, vi har helt forskjellig alder, livssituasjon og interesser. Det er ikke det at jeg har for mange venner, på en måte, men jeg føler liksom at dette rett og slett ikke er en person jeg ønsker å bruke tida mi på.

Desverre er jeg for "snill" (eller feig??) til å si det rett ut. Og hint om at det ikke passer, tar hun ikke (prøver å ikke oppmuntre til kontakt, men er jo for høflig til å bare snu ryggen til henne når hun kommer). Det er nesten så jeg ikke orker å gå ut i hagen om dagene, for da er hun der med en gang.(Hun er mye hjemme på dagtid) Jeg jobber som dagmamma, og de siste dagene har det ikke slått feil - når jeg endelig har fått ungene til å sove, så ringer det på døra. Kanskje asosialt og egoistisk av meg, men akkurat den lille stunda på dagen da jeg har anledning til å sette meg ned med en avis og litt mat, så kunne jeg gjerne tenkt meg å være i fred. Det er vel snakk om at jeg har anledning til å sitte ned i en halvtime i løpet av en dag. Hadde det vært en liten prat "over gjerdet" eller et lite kaffebesøk, så hadde det vært en ting, men når hun kommer, så kan hun finne på å bli i timesvis! Dessuten er det andre ting som må gjøres i løpet av en dag, enn å sitte og jabbe skit! Ting som jeg ikke ønsker å bruke tida med ungene på, som vasking, rydding osv.

Men hvordan få sagt det på en måte som ikke sårer? For jeg skjønner jo at denne jenta ikke har det særlig bra, tror hun er fryktelig ensom. Jeg makter bare ikke å ta det på meg og ofre meg for å være som en "støttekontakt". Har nok med de ungene jeg passer om dagene, det er faktisk 100% jobb!