Gå til innhold

bekymmret for bror.


x-missbruker

Anbefalte innlegg

x-missbruker

Min bror er lagt inn på psykiatrisk avd og har vært der i 6 uker. Han har brukt GHB i ca 1 1/2 år ca daglig. Har i den senere tid eksprimentert med amfetamin intravenøst ved siden av GHB. Han sliter med mye uro og angst,er veldig redd og usikker og har ett skremt blikk. Han ble tvangsinnlagt fordi han var psykotisk og paranoid. mitt spørsmål er om han kan få varig skader eller om han vil bli seg selv igjen. Han har vært utsatt for incest som liten og har aldrig snakket om det med noen botsett fra med meg. Er veldig bekymret for store broren min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, var jeg deg ville jeg spurt legen på rusforum. Rus er gift for psyken, og amfetamin vil jeg nok tro stresser hjernen noe vanvittig. Hjernen jobber nok på høygir for og normalisere, og når man tar stoffet bort, kommer en kjempesmell.GHB er vel et mer hallusigent stoff.Finnes naturlig i små mengder i maten vi spiser også. Vet ikke så mye om senvirkninger her, men hjernen jobber nok hardt her også for og rette opp normalen. Helt klart at hjernen vår ikke klarer og omstille seg på et knips.Vil tro at dette ikke er over på kort tid.Tror slik kjemisk angst ken ha senvirkninger i mnd, vis, kansje opp til et år, men amfetaminpsykose vanligvis ikke varer mer enn toppen et par uker, ved god behandling. Og det får han hjelp til på Psyk.Så han er nok i beste hender, slå deg til ro med det.Han får hjelp.

Senvirkningene og angsten kan nok sitte lenge i, men vil bli lettere og lettere etterhvert uten rusmidler videre.Begynner han på igjen, vil smellen nok bli ennå større neste gang. Kanskje det er akkurat dette han trenger, for og holde seg videre borte? At dette skremmer han såpass at han tar et velg? Psyken hans tåler nok ikke videre amfetaminbruk.Da er det jo ikke helt meningsløst hvis han lærer noe av dette. Det er skremmende og se for de nærmeste når slikt skjer. Fårstår at du blir redd. det finnes mange gode preperater i dag for at han lander på begge bena igjen.Det kan ta noen dager før de virker skikkelig.Tror noe av det største problemet ex- amfetaminbrukere sliter med er søvnproblemer og stor angst.de fleste trenger noe som slår dem ut om natten. det er nok svært viktig for han at han får sove nå. Amfetaminbruk er rovdrift på kroppen og psyken, han trenger nok sannsynligvis og sove ut.Tror kanskje dette vil bedre situasjonen for han.Som sagt, legg heller inn spm. Til legen på rusforum.Mye når det gjelder rusproblematikk, kan man man se på som tøff kjærlighet. Man er der fullt for sine nærmeste, og vier dem omsorg som nykter, når de ruser seg, bryter man båndene.Det heter og stille krav, samtidig som rusmisbrukeren ikke kan få begge deler, i pose og sekk..- Ikke både Omsorg og kjærlighet fra sine nærmeste og rus. De må rett og slett velge.

Ønsker deg lykke til med din bror.Håper at det kanskje er akkurat dette som skal til for og slutte.Noen ganger er det faktisk slik at man nå en personlig bunn for og snu. Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...